Σε διαγωνισμό το έργο Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη

Σε διαγωνισμό το έργο Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη
Mπορεί ένας δρόμος σχεδόν 100 χλμ μακριά από την Αθήνα να αποσυμφορήσει την πρωτεύουσα και τις κεντρικές της οδικές αρτηρίες; Σε αυτό φαίνεται να πιστεύει ο Υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης.

Σύμφωνα με το tovima.gr, προϋπολογισμό ύψους περίπου 500 εκατ. ευρώ και μήκος 50 χιλιομέτρων θα έχει ο νέος αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη, ο οποίος θα παρακάμπτει εξ ολοκλήρου την Αθήνα και θα κατασκευαστεί και θα λειτουργήσει με σύμβαση παραχώρησης.

Την απόφαση έγκρισης δημοπράτησης του έργου, με τίτλο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του έργου: Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη» υπέγραψε την Δευτέρα ο Υπουργός Υποδομών, κ. Μάκης Βορίδης.
Το νέο έργο, που έρχεται να αποσυμφορήσει κυκλοφοριακά την Αθήνα, αλλά και αναπόφευκτα να μειώσει τις ροές των οχημάτων στην Αττική Οδό, εισέρχεται πλέον στην διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, προκειμένου να συμβασιοποιηθεί. Σημειωτέον ότι, όπως αναφέρει το υπουργείο Υποδομών, η Αττικής Οδός δεν έχει απαγορευτικές ρήτρες στην σύμβαση παραχώρησης που διέπει την λειτουργία της και δεν μπορεί να ζητήσει αποζημιώσεις.
Κύκλοι του υπουργείου Υποδομών σημειώνουν ότι από τα 500 εκατ. ευρώ, η εθνική και η κοινοτική συμμετοχή αθροιστικά θα κυμαίνεται μεταξύ των 120 και των 200 εκατ. ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα χρήματα θα αποτελέσουν ιδιωτική δαπάνη. Ωστόσο, το «μείγμα» της (ιδιωτικά κεφάλαια, διόδια, δάνεια) θα καθοριστεί από την εν λόγω διαγωνιστική διαδικασία, στην οποία θα συμμετέχουν τόσο οι κοινοτικές αρχές όσο και υποψήφιοι και μη παραχωρησιούχοι, όπως η Ιόνια Οδός.
Και αυτό διότι, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης που διέπει την λειτουργία και κατασκευή της Ιονίας Οδού, οποιοδήποτε έργο που θα επηρεάσει τις κυκλοφοριακές ορές της και, άρα, τα οικονομικά της μεγέθη, θα αποτελέσει ιδιαίτερο αντικείμενο ειδικής διαπραγμάτευσης.
Στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου θεωρούν βέβαιο ότι η δημιουργία του νέου αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη θα μειώσει τους κυκλοφοριακούς φόρτους του τμήματος ΠΑΘΕ της εν λόγω παραχώρησης, δηλαδή του αυτοκινητοδρόμου Αθήνα - Σκάρφεια, και θα επηρεάσει τα οικονομικά του μεγέθη, λόγω της μείωσης των διοδίων.
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών , το νέο έργο θα μειώσει το μποτιλιάρισμα και το νέφος στο Λεκανοπέδιο της Αττικής, αλλά και την κίνηση στη λεωφόρο Κηφισού, θα δίνει την δυνατότητα αμεσότερης και ταχύτερης πρόσβασης στην ευρύτερη περιοχή του λιμανιού του Πειραιά, ενώ θα ενταχθεί στο Διευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο.


Παράλληλα, όπως επισημαίνουν κύκλοι του υπουργείου, θα πραγματοποιηθεί και πρόγραμμα βελτίωσης του υπάρχοντος δρόμου Ελευσίνας - Θήβας έως τα όρια του νομού Αττικής, δηλαδή έως τις Ερυθρές, ύψους 20-25 εκατ. ευρώ