Όταν το κράτος νομοθετεί οικονομική διαφάνεια για τους ... άλλους

Όταν το κράτος νομοθετεί οικονομική διαφάνεια για τους ... άλλους
Η πρόσφατη αμφισβήτηση των στοιχείων που δόθηκαν στην Τροϊκα, όπως έχει δημοσιευθεί ή ανακοινωθεί από τα ΜΜΕ μου υπενθυμίζουν αρκετά άρθρα ή μελέτες που έχουν γίνει για ένα αποτελεσματικότερο σύστημα αναφορών από τον Γενικό Λογιστήριο της Ελλάδος καθώς και από αντίστοιχους οργανισμούς των διαφόρων χωρών μελών ή μη της ΕΕ, που ακόμα και σήμερα παρά την ανάπτυξη των πληροφοριακών συστημάτων συνεχίζουν να παρακολουθούν τις συναλλαγές τους σε μια ταμειακή βάση ή βασίζουν τις αναφορές τους σε στατιστικές μεθοδολογίες που σαν βάσεις απολογισμού υπόκεινται αντίστοιχα στις διαφορές παντρέματος εξόδων και εσόδων (matching of income and expenses principle) , ή σε στατιστικά λάθη (statistical errors).Οι προαναφερόμενες αδυναμίες των συστημάτων μέτρησης που χρησιμοποιούνται, δεν είναι μόνο σύμπτωμα των Ελληνικών αναφορών του δημόσιου τομέα, όπως και στο παρελθόν είχε εντοπιστεί από την παγκόσμια οργάνωση για τον λογιστικό κλάδο δηλαδή την Διεθνή Ομοσπονδία Λογιστών (IFAC ). Η IFAC είχε παραθέσει και απαιτήσει με γραπτή επιστολή της ( Νέα Υόρκη / 24 Ιουνίου 2010 ) αλλαγές στο σύστημα λογιστικής παρακολούθησης και αναφορών των δημοσίων εσόδων και εξόδων από τους ηγέτες των G-20 καθώς και στις 120 χώρες μέλη της. Η απαίτηση της IFAC ήταν και είναι ακόμα και σήμερα για μια ευρεία και ταχεία αλλαγή και ανάληψη από τους προαναφερθέντες και λοιπούς κυβερνητικούς φορείς με κύριο στόχο την επιτυχή βελτίωση της κυβερνητικής λογοδοσία και διαφάνειας, ως μέσο της ενδυνάμωσης της πίστης των πολιτών προς το κράτος καθώς και της παγκόσμιας διατηρησιμότητας των δημόσιων οικονομικών και της ενδυνάμωσης της εμπιστοσύνης ενός Κράτους. Δεν αποτελεί σχήμα λόγου η προαναφερθείσα απαίτηση και αιτιολογείται στο γεγονός ότι οι κυβερνήσεις των διαφόρων Κρατών ορίζουν όπως οι εταιρείες και οι λοιποί φορείς του ιδιωτικού τομέα θα πρέπει να δημοσιοποιούν υψηλής ποιότητας πληροφορίες για τα αποτελέσματα και για την οικονομική θέση τους με στόχο οι μέτοχοι και οι λοιποί ενδιαφερόμενοι (stakeholders), - επενδυτές ή τρίτοι -, να έχουν τις απαιτούμενες πληροφορίες για λήψη αποφάσεων.Ήρθε η ώρα και για τον δημόσιο τομέα της χώρας μας να θέσει σε πράξη αυτό που η ίδια νομοθετηθεί και θεσμοθετεί όπως π.χ. τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα, την Εταιρική Διακυβέρνηση, την Διαφάνεια κλπ. Γεγονός είναι ότι τα προβλήματα που σχετίζονται με τα δημόσια οικονομικά και το δημόσιο χρέος απαιτούν μια συντονισμένη , διεθνή προσέγγιση και ή έλλειψη των αμέσως προαναφερθέντων παραγόντων, ειδικότερα από κράτη που κατέχουν ηγετική θέση παγκοσμίως, οδήγησε στα προβλήματα των οφειλών και των οικονομικών κρίσεων των διαφόρων κρατών περιλαμβανομένων της χώρας μας και της Κύπρου που η τελευταία μέχρι την εισαγωγή του ευρώ υπερηφανευόταν για το λογιστικό σύστημα που εφάρμοζε το Κρατικό Λογιστήριο. Οι συνταξιούχοι, οι φορολογούμενοι , οι ξένοι επενδυτές και οι πολίτες σε όλα τα έθνη έχουν το δικαίωμα σε ακριβείς και πλήρεις χρηματοοικονομικές πληροφορίες σχετικά με τις κυβερνήσεις τους , σύμφωνα με την IFAC . Θα πρέπει να απαιτήσουν από τις κυβερνήσεις τους παρέχουν μια ολοκληρωμένη εικόνα της δημοσιονομικής απόδοσης και της θέσης . Αυτό περιλαμβάνει μια αυτοτέλεια μέτρο του πλεονάσματος ή του ελλείμματος , καθώς και πλήρη στοιχεία σχετικά με το χρέος , άλλες υποχρεώσεις , ενδεχόμενες υποχρεώσεις και τις εγγυήσεις, και τις μελλοντικές δαπάνες και τους πόρους που απαιτούνται για την υποστήριξή τους . ΓΙΑΓΚΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ