Αγορά ζυμαρικών: Η μάχη ανάμεσα σε Misko και Melissa

Αγορά ζυμαρικών: Η μάχη ανάμεσα σε Misko και Melissa
Αποτελούν τους δύο leader της ελληνικής αγοράς, ζυμαρικών, με την διαφορά ότι η μία ανήκει σε πολυεθνικό Ομιλο, ενώ η άλλη έχει καταφέρει να παραμείνει σε ελληνικά «χέρια».


Ο λόγος για την εταιρία ζυμαρικών Μisko (η οποία ανήκει στην Barilla) και για την εταιρία Μέλισσα Κίκιζα (της ανήκουν τα ζυμαρικά Melissa και Stella).
Το μεγαλύτερο μερίδιο σήμερα στην αγορά των ζυμαρικών (που πολύ λίγο έχει επηρεαστεί από την κρίση σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία) κατέχει η Barilla, οποίο ανέρχεται στο 41%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για την Μέλισσα Κίκιζα ανέρχεται στο 31%.
Η μάχη ανάμεσα στις δύο εταιρίες για την επικράτηση στην αγορά και την κατάκτηση του ελληνικού καταναλωτικού κοινού είναι καθημερινός και αφορά τόσο το λανσάρισμα νέων προϊόντων όσο και την μάχη της τιμής στο ράφι.
Η Μέλισσα Κίκιζας εκτός από την ποιότητα των προϊόντων της, προτάσσει και το γεγονός ότι είναι ελληνική εταιρία, ενώ από την πλευρά της η εταιρία Barilla, ότι προχωρά σε επενδύσεις «στις εγκαταστάσεις του Βόλου και της Θήβας, εκφράζοντας έτσι την θέληση της Barilla Hellas να συμβάλει έμπρακτα στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας».
Από την άλλη η Μέλισσα Κίκιζας βρίσκεται στην πρώτη θέση σε επίπεδο προµήθειας σκληρού σιταριού από την εσωτερική αγορά. Η επιχείρηση της οικογένειας Κίκιζα απορροφά ετησίως περί τους 100.000 τόνους σκληρού σιταριού, ενώ στους 80.000 τόνους ανέρχονται οι ποσότητες που αγοράζει η Barilla (5.000-10.000 τόνοι κατευθύνονται –ανάλογα µε τις ανάγκες- στα εργοστάσια Τουρκίας- Ιταλίας).
Όσον αφορά τα μεγέθη;Ο τζίρος της Barilla Hellas το 2013 άγγιξε τα 73 εκατ ευρώ, ενώ της Μ. Κίκιζας διαμορφώνεται στα 68,8 εκατ ευρώ.

Δείτε ποια είναι η Μisko ΕΔΩ


Δείτε ποια είναι η Mέλισσα - Κίκιζας ΕΔΩ