ΗΠΑ: Διχασμένη η κυβέρνηση για την αιθανόλη στο πρόγραμμα επιδότησης αεροπορικών καυσίμων

  ΗΠΑ: Διχασμένη η κυβέρνηση για την αιθανόλη στο πρόγραμμα επιδότησης αεροπορικών καυσίμων

Οι παραγωγοί αιθανόλης της Midwest ζήτησαν από την κυβέρνηση Μπάιντεν να υιοθετήσει ένα μοντέλο που θα επέτρεπε το SAF με βάση την αιθανόλη να πληροί τις προϋποθέσεις, ενώ οι περιβαλλοντολόγοι θέλουν πρότυπα που θα ευνοούσαν εισροές όπως χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι και ζωικό λίπος 

 

Η κυβέρνηση Μπάιντεν είναι διχασμένη ως προς το αν θα ικανοποιήσει ένα αίτημα από τη βιομηχανία βιοκαυσίμων των ΗΠΑ που θα διευκόλυνε τα αειφόρα αεροπορικά καύσιμα που παράγονται από αιθανόλη με βάση το καλαμπόκι να πληρούν τις προϋποθέσεις για επιδοτήσεις βάσει του υπογραφόμενου νόμου για το κλίμα του Λευκού Οίκου, σύμφωνα με δύο πηγές που επικαλείται το Reuters.

Η αναποφασιστικότητα έχει πυροδοτήσει μια μάχη μεταξύ δύο μεγάλων ενδιαφερομένων - των υποστηρικτών της Farm Belt που βλέπουν το βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο (SAF) ως ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της αιθανόλης και των περιβαλλοντικών υποστηρικτών που λένε ότι η εκκαθάριση γης για καλλιέργειες για καύσιμα είναι αντιπαραγωγική για την επίλυση της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Το ζήτημα είναι η απαίτηση του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού του περασμένου έτους (IRA) ότι οι παραγωγοί SAF που αναζητούν εκπτώσεις φόρου πρέπει να αποδείξουν με ένα εγκεκριμένο επιστημονικό μοντέλο ότι το καύσιμο τους παράγει 50% λιγότερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του από το καύσιμο πετρελαίου.

Οι παραγωγοί αιθανόλης της Midwest ζήτησαν από την κυβέρνηση Μπάιντεν να υιοθετήσει ένα μοντέλο που θα επέτρεπε το SAF με βάση την αιθανόλη να πληροί τις προϋποθέσεις, ενώ οι περιβαλλοντολόγοι θέλουν πρότυπα που θα ευνοούσαν εισροές όπως χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι και ζωικό λίπος.


Οι αξιωματούχοι της Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος και των τμημάτων γεωργίας και ενέργειας είναι διχασμένοι ως προς το ποιο μοντέλο θα χρησιμοποιήσουν και ο Τσάρος του Λευκού Οίκου για το κλίμα John Podesta επιδιώκει να επιλύσει το ζήτημα, σύμφωνα με τις πηγές.

Ένας αξιωματούχος του Λευκού Οίκου είπε ότι η πολιτική SAF της κυβέρνησης επιδιώκει να συμπεριλάβει την αιθανόλη, αλλά «προσπαθούμε να επιδιώξουμε την ευθυγράμμιση με τους ενδιαφερόμενους στο ζήτημα της μοντελοποίησης».

Η απόφαση της διοίκησης θα καθορίσει ποιος επωφελείται από τις επιδοτήσεις δισεκατομμυρίων δολαρίων που αναμένονται στο πλαίσιο του προγράμματος. Η διοίκηση πρόκειται να ανακοινώσει μια απόφαση μέχρι τον Σεπτέμβριο.

Η κυβέρνηση Μπάιντεν έχει στόχο να προμηθεύει τουλάχιστον 3 δισεκατομμύρια γαλόνια SAF ετησίως έως το 2030 ως μέρος της ευρύτερης προσπάθειάς της να απελευθερώσει τον τομέα των μεταφορών από τον άνθρακα. Μέχρι το 2050, ελπίζει ότι η βιομηχανία SAF - η οποία είναι πλέον μικροσκοπική - θα καλύψει το 100% της ζήτησης αεροπορικών καυσίμων σε περίπου 35 δισεκατομμύρια γαλόνια ετησίως.

Το λόμπι βιοκαυσίμων, το οποίο έχει βρει συμμάχους μεταξύ εμπορικών αεροπορικών εταιρειών και νομοθετών, υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση Μπάιντεν δεν μπορεί να επιτύχει αυτούς τους στόχους εάν μπλοκάρει την αιθανόλη ως πρώτη ύλη SAF και θα έβλαπτε τους αγρότες στο μεταξύ.

«Η απαγόρευση της αεροπορικής βιομηχανίας από το να υιοθετήσει τις πιο προσιτές επιλογές SAF όχι μόνο θα στερήσει από τους Αμερικανούς αγρότες την ευκαιρία να συνεισφέρουν σε μια νέα αγορά καθαρής ενέργειας, αλλά και θα καθυστερήσει σοβαρά την υιοθέτηση υποσχόμενων πηγών ενέργειας χαμηλών εκπομπών», έγραψε μια δικομματική ομάδα νομοθετών στην Υπουργό Οικονομικών Janet Yellen την Παρασκευή.

Οι περιβαλλοντικές ομάδες, όπως το Environmental Defense Fund και οι Friends of the Earth, εν τω μεταξύ, λένε ότι η συμπερίληψη της αιθανόλης θα υπονόμευε τους κλιματικούς στόχους της διοίκησης, επειδή η εκκαθάριση της γης για καλλιέργειες καυσίμου απελευθερώνει άνθρακα από το έδαφος.
Ο IRA λέει ότι οι παραγωγοί πρέπει να χρησιμοποιήσουν το Σχέδιο Αντιστάθμισης και Μείωσης Άνθρακα για τη Διεθνή Αεροπορία (CORSIA) που αναπτύχθηκε από τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας ή μια «παρόμοια μεθοδολογία» για τη μέτρηση των εκπομπών του SAF.

Η βιομηχανία αιθανόλης θέλει να χρησιμοποιήσει το μοντέλο των αερίων θερμοκηπίου, των ρυθμιζόμενων εκπομπών και της χρήσης ενέργειας στις τεχνολογίες (GREET) του Υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ.

Η CORSIA είναι πιο πιθανό από την GREET να αποκλείσει το SAF με βάση την αιθανόλη από το πρόγραμμα επιδότησης λόγω του τρόπου με τον οποίο αξιολογεί τις εκπομπές της λεγόμενης έμμεσης αλλαγής χρήσης γης, τη μετατόπιση υπάρχουσας γεωργικής γης ή φυσικής βλάστησης για τις καλλιέργειες.

Η διοίκηση εξετάζει έναν συμβιβασμό που θα ενσωματώνει ορισμένες πτυχές του συστήματος GREET σε μια νέα μεθοδολογία, ανέφερε μια πηγή που γνωρίζει το θέμα. Ωστόσο, δεν ήταν σαφές πώς θα λειτουργούσε αυτό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ