Κατατίθεται το πολυνομοσχέδιο για τα λιμάνια

Παράλληλα, σημειώνεται, ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έρχεται στο προσκήνιο και με την ευκαιρία εξέτασης των δυνατοτήτων ανάπτυξης των συνδυασμένων μεταφορών – κυρίως θαλάσσιων και σιδηροδρομικών- όπως και των logistics. Το θέμα μάλιστα συζητήθηκε σε ευρεία σύσκεψη φορέων στην οποία μετείχαν και στελέχη της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Ειδικότερα, σε ότι αφορά το θεσμικό πλαίσιο των παραχωρήσεων των λιμανιών, με το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, εξουσιοδοτείται το ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για να καταστούν υλοποιήσιμες συγχωνεύσεις λιμανιών, πωλήσεις μετοχών και παραχωρήσεις με οιαδήποτε χρονική σειρά ήθελε αποφασιστεί.
Στο πολυνομοσχέδιο περιγράφεται η δημιουργία τεσσάρων ενιαίων συστημάτων διοίκησης και διαχείρισης των συνολικά δώδεκα εμπορικών λιμανιών της χώρας που λειτουργούν με τη μορφή α.ε. μετά την εκπόνηση σχετικής μελέτης βιωσιμότητας από το ΤΑΙΠΕΔ και τη λήψη σχετικής απόφασης από τις γενικές συνελεύσεις των εταιριών, των οποίων όμως ελέγχει ούτως ή άλλως το μετοχικό κεφάλαιο.
Εφ' όσον προχωρήσει ο σχεδιασμός, οι τρεις α.ε. των λιμένων του Λαυρίου, της Ελευσίνας και της Ραφήνας μετατρέπονται σε 100% θυγατρικές εταιρίες της Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε.
Οι τρεις α.ε. του Βόλου, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης μετατρέπονται σε θυγατρικές του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Οι δύο α.ε. της Ηγουμενίτσας και της Κέρκυρας μετατρέπονται σε θυγατρικές του Οργανισμού Λιμένα Πατρών ΑΕ, ενώ το λιμάνι του Ηρακλείου παραμένει ως έχει.
Το ΤΑΙΠΕΔ, με βάση το πολυνομοσχέδιο, υποχρεούται να εκπονήσει μελέτη βιωσιμότητας των λιμένων πριν από οποιαδήποτε ενέργεια που θα μεταβάλλει την περιουσιακή τους κατάσταση ή θα επηρεάσει τη λειτουργία τους.