Ανασφάλιστα 1,8 εκατ. αυτοκίνητα
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν χθες κατά τη διάρκεια ημερίδας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας σε συνεργασία με την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων με θέμα τις «Δράσεις για την Οδική Ασφάλεια σε περίοδο οικονομικής κρίσης», η μείωση των μετακινούμενων Ι.Χ. έχει οδηγήσει σε αντίστοιχη μείωση του αριθμού των νεκρών από τροχαία στην περίοδο της κρίσης.
Έρευνα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου καταδεικνύει ότι το 2011 τα θύματα από τροχαία μειώθηκαν από 1.553 το 2008 σε 1.087.
Παράλληλα, σύμφωνα και με το imerisia.gr, εντοπίζονται τα εξής:
- Έχουν αυξηθεί τα φαινόμενα επιθετικής συμπεριφοράς των οδηγών ανάλογα με την ταχύτητα κυκλοφορίας των οχημάτων.
- Ένα στα δύο οχήματα κυκλοφορεί στο δρόμο χωρίς επαρκή συντήρηση. Αυτό αποτελεί και παράγοντα πρόκλησης ατυχημάτων παρά τη μείωση της κίνησης.
- Διπλασιάστηκαν και φτάνουν πλέον το 1,8 εκατομμύρια τα ανασφάλιστα οχήματα. Η έλλειψη ασφάλισης των αυτοκινήτων αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στην χώρα μας παρά τη νομοθεσία η οποία προβλέπει πως για να περάσει από ΚΤΕΟ ένα αυτοκίνητο θα πρέπει να έχει ασφάλιση και το αντίστροφο. Εμπλοκή ενός ανασφάλιστου Ι.Χ. σε τροχαίο σημαίνει παραπομπή στη δικαιοσύνη με τη διαδικασία να ξεπερνά χρονικά τον ενάμιση χρόνο.
- Το 82% των τροχαίων ατυχημάτων συμβαίνουν με ταχύτητα μικρότερη των 60 χιλιομέτρων την ώρα σε απόσταση μικρότερη των 40 χιλιομέτρων από το σπίτι, δηλαδή εντός πόλης. Το 8% συμβαίνει σε εθνικές οδούς και το 10% στους επαρχιακούς δρόμους.
- Στη χώρα μας τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου στις ηλικίες 18-44 ετών και καταλαμβάνει την πρώτη θέση μεταξύ των 27 χωρών της Ε.Ε. με τον υψηλότερο δείκτη τροχαίων ατυχημάτων.
- Κάθε χρόνο στην χώρα μας, συμβαίνουν περίπου 20.000 οδικά ατυχήματα ενώ το ετήσιο κόστος από τις επιπτώσεις τους στη χώρα εκτιμάται ότι φθάνει τα 14 δισεκατομμύρια ευρώ.