Αθηναϊκή Στρωματοποιία: Διεύρυνση δικτύου καταστημάτων και επέκταση εξαγωγών

Αθηναϊκή Στρωματοποιία: Διεύρυνση δικτύου καταστημάτων και επέκταση εξαγωγών

H διοίκηση επικεντρώνει τη στρατηγική της στην ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων λιανικής της Media Strom

Επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1 εκατ. ευρώ υλοποιεί εφέτος η Αθηναϊκή Στρωματοποιία. Στα άμεσα σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η δημιουργία τριών νέων εταιρικών καταστημάτων, η ενίσχυση των ηλεκτρονικών πωλήσεων (e-commerce), καθώς και η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ που θα καλύπτουν το 80% της παραγωγής ενέργειας του εργοστασίου. Παράλληλα, η διοίκηση επικεντρώνει τη στρατηγική της στην ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων λιανικής της Media Strom, στην συνεχώς αναπτυσσόμενη ξενοδοχειακή αγορά, στη δημιουργία νέων επετειακών προϊόντων, ενώ εξετάζει στρατηγικές συνεργασίες για εξαγωγές στις περιοχές των Βαλκανίων και της Μέσης Ανατολής.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε εχθές, στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης, ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Γιώργος Νιάρχος, αιχμή του δόρατος για την επιτυχημένη πορεία της εταιρείας αποτελεί το κορυφαίο εργοστάσιο παραγωγής στρωμάτων στην Ελλάδα και ένα από τα τρία σε πανευρωπαϊκό επίπεδο που διαθέτει η Αθηναϊκή Στρωματοποιία στο Μαρκόπουλο Αττικής. Πρόκειται για μια πρότυπη βιομηχανία που παράγει πρωτοποριακά προϊόντα υψηλής ποιότητας και υγιεινής. Με τεχνολογία αιχμής και με το μοναδικό στην Ελλάδα εργαστήριο έρευνας & ανάπτυξης για την έκδοση πιστοποιητικών ποιότητας, το εργοστάσιο έχει δυνατότητα παραγωγής 1.000 στρωμάτων την ημέρα.

Η Αθηναϊκή Στρωματοποιία -περισσότερο γνωστή για τη μάρκα της Media Strom- συμπληρώνει εφέτος 55 χρόνια πορείας στην ελληνική αγορά. Ξεκίνησε το 1967 από το Μεταξουργείο, σε μια εποχή που ο κλάδος της στρωματοποιίας δεν ήταν οργανωμένος. Στήριξε την ανάπτυξή της στην εξέλιξη της τεχνολογίας, καθώς και στην ικανότητα των ιδρυτών της να κατανοούν και να προβλέπουν τις ανάγκες των καταναλωτών και να ανταποκρίνονται σ' αυτές με μια μεγάλη γκάμα προϊόντων έξυπνου σχεδιασμού και εξαιρετικής ποιότητας. Σήμερα, η εταιρεία παραμένει ηγέτης σε προϊόντα ύπνου στην Ελλάδα, διαρκώς αναπτυσσόμενη, με προτεραιότητα τον άνθρωπο, την τεχνολογία και το περιβάλλον. Αυτό είναι εφικτό χάρη στην κατάρτιση και την εμπειρία των ανθρώπων της - ενός δυναμικού που αποτελείται από 230 εργαζόμενους, συνολικά στον όμιλο.
Δραστηριοποιείται κυρίως στα οικιακά στρώματα, μια αγορά που παράγονται 450-500 χιλ. τεμάχια ετησίως. Σημειώνεται ότι η συνολική αξία της ελληνικής αγοράς οικιακών στρωμάτων αγγίζει τα 160 εκατ. ευρώ. Επίσης, στοχεύει σε περαιτέρω διείσδυση στην επαγγελματική αγορά (ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, διαμερίσματα) που παράγονται περίπου 120.000 στρώματα. Η συγκεκριμένη αγορά συμβάλλει 2,1 εκατ. ευρώ στον τζίρο της εταιρείας και προσδοκάται αύξηση κατά 40% εφέτος.

Η Αθηναϊκή Στρωματοποιία έχει αναπτύξει ένα δίκτυο με πολλαπλά κανάλια που περιλαμβάνει περίπου 400 σημεία διάθεσης, 1.300 ξενοδοχεία, 18 πολυκαταστήματα, e-shops και συνεργασίες με την ελληνική ναυτιλία. Παράλληλα, η εταιρεία δημιουργεί brands και συλλογές για διαφορετικές αγορές και καταναλωτικά κοινά, όπως τα Media Strom, Stromatex, Zenius - με αποκλειστική διάθεση στα Praktiker - και Sleep Dimmer. Από αυτά, η Media Strom αποτελεί το πιο αναγνωρίσιμο brand στην Ελλάδα, με ένα ευρύ δίκτυο 128 καταστημάτων στην Ελλάδα (Εταιρικά, Franchise & Shop in Shop). Νέα είσοδο στα brands της Αθηναϊκής Στρωματοποιίας αποτελεί το Sleep Dimmer, που προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις προϊόντων ύπνου, στο πλαίσιο ενός έξυπνου Sleep Concept.

Την ίδια ώρα, η ολοκλήρωση επενδυτικού προγράμματος ύψους 30 εκατ. ευρώ στο 40.000 τ.μ. εργοστάσιο στο Μαρκόπουλο (κτιριακός και μηχανολογικός εξοπλισμός) δίνει στην εταιρεία τη δυνατότητα να επεκτείνει σημαντικά την εξαγωγική της δραστηριότητα. Συγκεκριμένα, ο κ. Νιάρχος επεσήμανε ότι «υπάρχουν σκέψεις για εξαγωγές σε περιοχές που μας ενδιαφέρουν καθώς το εργοστάσιο είναι υπερσύγχρονο και μπορεί να καλύψει μεγαλύτερες ποσότητες από αυτές που παράγονται ήδη». Σήμερα η εταιρεία διαθέτει μικρό ποσοστό εξαγωγών σε Κύπρο και Αλβανία ενώ τα Βαλκάνια και η Μέση Ανατολή είναι περιοχές που πιθανόν να αποτελέσουν προτεραιότητα στην αναζήτηση συνεργατών για επέκταση. Μάλιστα, ο κ. Νιάρχος σημείωσε ότι η εταιρεία πραγματοποιούσε εξαγωγές σε Γαλλία και Γερμανία τη δεκαετία του '90 ενώ στη Ρωσία διέθετε 4 εταιρικά καταστήματα με το σήμα Media Strom. Από τη συγκεκριμένη αγορά, μετά την κατάρρευση του ρουβλιού, αποεπένδυσαν πλήρως το 2002.

Εστιάζοντας στα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας, ο κ. Νιάρχος ανέφερε ότι το 2022 ο τζίρος της εταιρείας διαμορφώθηκε στο ποσό των 26,5 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 14% σε σχέση με το 2021 που ήταν 22,1 εκατ. ευρώ. Κατά 3-4% η αύξηση αποδίδεται στις ανατιμήσεις οι οποίες πέρυσι κυμάνθηκαν στο επίπεδο του 7-8%. Σημειώνεται ότι ποσοστό 6% του τζίρου αντιπροσωπεύει η αποκλειστική διάθεση των στρωμάτων Zenius στα Praktiker. Το 2023 εκτιμάται ότι οι πωλήσεις θα ξεπεράσουν τα 30 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, τα EBITDA το 2022 ανήλθαν σε 5,8 εκατ. ευρώ από 6,2 εκατ. ευρώ το 2021 ενώ το 2023 εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στα 7,3 εκατ. ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ