Creta Farms: Στο 1,3 εκατ. οι ζημιές το 2014

Στην αύξηση πωλήσεων συνέβαλε σημαντικά η αύξηση του μεριδίου αγοράς της εταιρείας που έφτασε στο 25.2%. Παράλληλα, η θετική προϊοντική μίξη που προήλθε συγκεκριμένα από νέα προϊόντα και την καινοτόμα σειρά προϊόντων «ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ» που παρουσίασε σημαντική αύξηση του μεριδίου κατα 15% σε σχέση με πέρυσι και μερίδιο αγοράς που ανήλθε στο 15%.
Τα μεικτά κέρδη του Ομίλου ανήλθαν σε 46,2 εκ. € έναντι 37,0 εκ. € την αντίστοιχη περσινή περίοδο, καταγράφοντας αύξηση +24.8% αντιπροσωπεύοντας περιθώριο 44,1%, έναντι περιθωρίου 38,8% την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Η σημαντική αύξηση της κερδοφορίας προήλθε κυρίως από τη βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας, την αύξηση της παραγωγικότητας, καθώς και την αποτελεσματικότερη διαχείριση των στοιχείων κόστους.
Το EBITDA του Ομίλου ανήλθε σε 10,9 εκ. έναντι 5,8 εκ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο, καταγράφοντας αύξηση+88,6%, και αντιπροσωπεύοντας περιθώριο 10,4% σε σχέση με 6,1% την αντίστοιχη περίοδο του περσινού, βελτιωμένο κατά 430 μονάδες βάσης. Τα λειτουργικά κέρδη του Ομίλου ανήλθαν σε 6,2 εκατ. € έναντι 774 χιλ το προηγούμενο έτος.
Τα Κέρδη μετά φόρων του Ομίλου ανήλθαν σε ζημιές 1,3 εκ. έναντι ζημιών 21,9 εκ. ζημιών στη αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Να σημειωθεί ότι το 2013 κατεγράφησαν έκτακτες απομειώσεις 14,9 εκ. ευρώ, οι οποίες προήλθαν κυρίως από write off αποθεμάτων και απαιτήσεων πελατών.
Η αποδοτικότερη διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης επέτρεψε την αποπληρωμή μέρους του χρέους. Σημαντική βελτίωση παρουσίασαν ο δείκτης Δανεισμός/ΕΒΙΤDA που μειώθηκε στο 9,1 από 17,1 την περσινή χρονιά ενώ η αναδιάρθρωση του δανεισμού το τρίτο τρίμηνο του έτους είχε θετική επίπτωση στο χρηματοοικονομικό κόστος, το οποίο θα μειωθεί περαιτέρω το 2015 και θα επιφέρει 1,7 εκ. ευρώ όφελος σε ετήσια βάση.
Το τρίτο τρίμηνο του έτους, η εταιρεία προέβη σε σύναψη στρατηγικής συμμαχίας με την Primo Meats, τη μεγαλύτερη εταιρεία αλλαντικών της Αυστραλίας. Το πλάνο της συμφωνίας περιλαμβάνει την ανάπτυξη νέων προϊόντων της σειράς “Oliving” στην εγχώρια αγορά της Αυστραλίας, μέσω co-branding της σειράς Hans, η οποία αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο brand της χώρας. Η συνεργασία αφορά στην εξαγωγή τεχνολογίας μέσω licensing agreement και στην παραχώρηση των πνευματικών δικαιωμάτων. Ήδη μέσα στο τέταρτο τρίμηνο του έτους οι πωλήσεις της Ηans ανήλθαν σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα, ενώ ο στοχεύει σε διψήφιο μερίδιο αγοράς το τρέχον έτος. Σε επίπεδο μητρικής εταιρείας, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 104, εκ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 10,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013, ενώ τα μεικτά κέρδη ανήλθαν σε 46,2 εκ. με το σχετικό περιθώριο να διαμορφώνεται σε 44,2% έναντι περιθωρίου 40% την αντίστοιχη περσινή συγκρινόμενη περίοδο. Το EBITDA ανήλθε σε 10,9εκ. έναντι 7,2 εκ, σημειώνοντας αύξηση 52,1% με το σχετικό περιθώριο να ανέρχεται σε 10,5%. Τα Κέρδη μετα φόρων της Μητρικής ανήλθαν σε 1 εκ. έναντι -15,6 εκ. ζημιών στη αντίστοιχη περσινή περίοδο. Συμπληρωματικά, το 2013 περιλάμβανε έκτακτες απομειώσεις 13,4 εκ.