Η αμυντική θωράκιση της Ε.Ε η Rheinmetall και τα κέρδη των βόρειων λιμανιών από την κρίση στο Σουεζ

Η αμυντική θωράκιση της Ε.Ε η Rheinmetall και τα κέρδη των βόρειων λιμανιών από την κρίση στο Σουεζ

Αλεξανδρούπολη, Καβάλα και Βόλος αξιολογούν τα οφέλη από τον νέο οικονομικό...διάδρομο

Η αμυντική θωράκιση της Ευρωπαϊκής Ενωσης....

Η ΕΕ πρέπει να εξετάσει νέους τρόπους, όπως να εκδώσει ευρωομόλογα για την αμυντική της θωράκιση. Κυριάκος Μητσοτάκης, προσερχόμενος στην Σύνοδο Κορυφής. Την ίδια ώρα: «Γνωρίζουμε ότι οι φιλοδοξίες του [Ρώσου προέδρου Βλαντίμιρ] Πούτιν δεν τελειώνουν στην Ουκρανία» δήλωσε η πρόεδρος της Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, μιλώντας μαζί με τον πρώην πρόεδρο της Φινλανδίας, Sauli Niinistö.
Η ανακοίνωση, μάλιστα, ήρθε λίγο πριν τη Σύνοδο Κορυφής των ηγετών της ΕΕ, όπου η άμυνα αποτελεί κύριο ζήτημα. Επισείουν το πολεμικό "χαρτί" στις Βρυξέλλες, υπό την πίεση των αγροτικών κινητοποιήσεων, την ανησυχία ανόδου των αντί-συστημικών κ.λ.π

...και η Rheinmetall

Ομως, Στην Φρανκφούρτη, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής πυρομαχικών Rheinmetall αναπτύσσεται κόντρα στην φθίνουσα γερμανική βιομηχανία. Με απόδοση 424% (από το 2022), η μετοχή της Rheinmetall είναι η 2η με τη μεγαλύτερη απόδοση διεθνώς- όσον αφορά στους δείκτες MSCI. Η μεταβολή της Rheinmetall μεγαλύτερη και από την Nvidia, φέτος έχει στόχο να πραγματοποιήσει πωλήσεις 10 δισ. ευρώ, ενώ ήδη κατέγραψε ένα ρεκόρ παραγγελιών ύψους 38 δισ. ευρώ.

Ευκαιρία για τα ελληνικά λιμάνια οι... Χούρι

Μιλώντας (χθες Πέμπτη) στο podcast του newshub.gr, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ Μάνος Μανουσάκης ανέφερε πως ο διαχειριστής ενδιαφέρεται να συμμετάσχει στο μετοχικό σχήμα της διασύνδεσης Ελλάδας - Αιγύπτου. Συγκεκριμένα, το επόμενο διάστημα θα καταθέσει πρόταση για ένταξη στην εταιρeία ELICA του Ομίλου Κοπελούζου, η οποία αποτελεί τον φορέα υλοποίησης του έργου.

Αλλά και, δύο ελληνικά λιμάνια στην περιφερειακή ενότητα της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, το λιμάνι της Καβάλας και το γεωστρατηγικής σημασίας λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, σχεδιάζεται από την Αθήνα να γίνουν κόμβοι για τον Οικονομικό Διάδρομο IMEC (Ινδίας – Μέσης Ανατολής – Ευρώπης), καθιστώντας την Ελλάδα πύλη της Ινδίας προς την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη.

Θα μπορούσε να είναι και το λιμάνι του Βόλου (έχει περάσει στον ΟΛΘ). Μου έλεγε γνώστης του θέματος πως, πιθανόν να μην είναι καν απαραίτητη η πώληση, θα μπορούσε ακόμα και μέσω συνεργασίας με ΟΛΘ ΒΟΛΟΣ. Η συνεργασία του ΟΛΘ με τους Ισραηλινούς πιθανόν να οδηγήσει τους Ινδούς. Ενας λογικός σχεδιασμός. Από Ινδια στην Αραβική χερσόνησο , και από εκεί φορτώνουν τα κοντέϊνερ σε τραίνο για τα λιμάνια του Ισραήλ και της Αιγύπτου.

Σουέζ τέλος, και σχεδόν μονοπώλιο του καινούργιου δρόμου. Απο εκεί πιθανόν; Βόλος (ΟΛΘ); Πολλά σενάρια στο τραπέζι, η ουσία είναι πως έχει γίνει η αρχή για την επαναχάραξη...στο χέρι της Αθήνας να επωφεληθεί. Στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ο χρόνος πλέον μετρά αντίστροφα για το τέλος Απριλίου και την επίσημη έναρξη λειτουργίας του FSRU, της της πρώτης πλωτής μονάδας στη χώρα για αποθήκευση και επαναεριοποίηση υγροποιημένου φυσικού αερίου – γεγονός που μετατρέπει την πρωτεύουσα του Εβρου και τη Θράκη εν γένει σε ενεργειακό κόμβο –, ήδη δρομολογείται. Ενας δεύτερος αντίστοιχος πλωτός σταθμός στην περιοχή, ο FSRU2, που αναμένεται να προσφέρει στην ευρύτερη περιοχή ακόμα υψηλότερα επίπεδα ενεργειακής θωράκισης.

Νέα δεδομένα στην Aegean

Η μεταβίβαση του 3,4% του μετοχικού κεφαλαίου της Aegean από τον Θανάση στον Πάνο Λασκαρίδη «παγώνει», προς το παρόν, το ενδεχόμενο διενέργειας placement, υποστηρίζουν οι insiders. Μένει να φανεί, μεσοπρόθεσμα αν και πως θα διαθέσει το εναπομείναν ποσοστό του ο Θ. Λασκαρίδης. Αλλά και με την αποτίμηση στα 1,15 δισ. under value η εισηγμένη. Για τιμές πάνω από το 1,5 δισ. είχε ειπωθεί.

================================================

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στη στήλη προσφέρονται προς τους επισκέπτες/τριες/χρήστες/τριες της αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς, δεν δύνανται σε καμιά περίπτωση να εκληφθούν ως προτροπή, προσφορά, άποψη, ή σύσταση της στήλης για αγορά ή πώληση οποιουδήποτε χρεογράφου και δεν συνθέτουν νομική, φορολογική, λογιστική, ή επενδυτική συμβουλή ή υπηρεσία σχετικά με την αποδοτικότητα ή καταλληλότητα οποιουδήποτε χρεογράφου ή επένδυσης. Κατά συνέπεια, δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ