Η BP σταματά τη διέλευση όλων των τάνκερ από την Ερυθρά Θάλασσα

Η BP σταματά τη διέλευση όλων των τάνκερ από την Ερυθρά Θάλασσα

Η αποφυγή της Ερυθράς Θάλασσας σημαίνει ότι τα πλοία δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη διώρυγα του Σουέζ

Η BP Plc ανακοίνωσε ότι σταματά όλες τις μεταφορές μέσω της Ερυθράς Θάλασσας μετά την κλιμάκωση των επιθέσεων κατά της εμπορικής ναυτιλίας από αντάρτες Χούτι. «Στη σκια της επιδείνωσης της κατάστασης ασφαλείας για τη ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα, η BP αποφάσισε να διακόψει προσωρινά όλες τις διελεύσεις μέσω αυτής», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

Η τιμή του φυσικού αερίου στην Ευρώπη εκτινάχθηκε και σημειώνει άλμα 3,85% μετά την είδηση, ενώ ανοδικά πάνω από 1% κινούνται και τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης για το πετρέλαιο μπρεντ.

Οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανακοίνωσαν τις τελευταίες ημέρες ότι θα αναστείλουν τις μεταφορές μέσω της πλωτής οδού μετά το κύμα επιθέσεων. Αρκετοί ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων δήλωσαν, επίσης, ότι επιμένουν σε επιλογές που τους δίνουν το δικαίωμα να αποφεύγουν την περιοχή.
«Θα διατηρήσουμε αυτή την προληπτική παύση υπό συνεχή επανεξέταση, με την επιφύλαξη των συνθηκών όπως αυτές εξελίσσονται στην περιοχή», αναφέρεται σε δήλωση της BP. Η απόφαση ισχύει για όλα τα πλοία που διαθέτει η εταιρεία και για όλα όσα μισθώνει.

Η αποφυγή της Ερυθράς Θάλασσας σημαίνει ότι τα πλοία δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη διώρυγα του Σουέζ της Αιγύπτου, ενώ αναγκάζονται αντ’ αυτού να διανύσουν τον μακρύ δρόμο γύρω από την Αφρική. Με τον τρόπο αυτό, τα ταξίδια επιμηκύνονται κατά χιλιάδες μίλια, καθυστερούν οι παραδόσεις φορτίων και αυξάνεται το κόστος των καυσίμων. Επιπλέον, αυξάνεται η ζήτηση για πλοία.

Οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους εξετάζουν επειγόντως ένα σχέδιο για τη διασφάλιση της Ερυθράς Θάλασσας, μέσω της οποίας διέρχεται περίπου το 12% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου. Η BP δήλωσε ότι η ευημερία του πληρώματός της αποτελεί προτεραιότητα για την εταιρεία, υπογραμμίζοντας ότι οι εμπορικές πιέσεις περνούν προς το παρόν σε δεύτερη μοίρα στη λήψη αποφάσεων της εταιρείας. Σημειωτέον ότι η διώρυγα έχει αναδειχθεί ως η κύρια διαδρομή για το παγκόσμιο εμπόριο υγροποιημένου φυσικού αερίου τα τελευταία δύο χρόνια στη θέση του ρωσικού φυσικού αερίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ