Adidas Vs Nike

Οι «μαγικές κινήσεις» και το... αουτσάιντερ

Adidas Vs Nike

Μόλις επτά μήνες αφότου πάτησε το πόδι του στην πόλη Χέρτζογκεναουραχ της Βαυαρίας, ο Κάσπερ Ρόρστεντ μπορεί να ελπίζει ότι μια μέρα η Adidas θα κερδίσει τη Nike στο ίδιο της το γήπεδο: στην αμερικανική αγορά.

Παρότι η γερμανική Adidas είναι ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα στη διεθνή βιομηχανία αθλητικών παπουτσιών, το όνειρό της να κυριαρχήσει στην παγκόσμια αγορά σκόνταφτε πάντα στις χαμηλές πωλήσεις της στις ΗΠΑ. Σε αυτή την αγορά, την οποία πρέπει αναγκαστικά να κατακτήσει κάθε brand που φιλοδοξεί να γίνει Νο 1 στην κατηγορία του, η παντοδυναμία της Nike δεν άφηνε ιδιαίτερα περιθώρια για τον ανταγωνισμό. Ενώ η εταιρεία με σήμα το διάσημο «swoosh» ελέγχει περίπου το 1/2 της αμερικανικής αγοράς αθλητικών παπουτσιών, η Adidas περιορίζεται στο 7% και η Under Armour στο 3%.

Ομως για πρώτη φορά τα αποτελέσματα της Adidas δείχνουν ότι η Nike έχει λόγους να ανησυχεί. Η Adidas αύξησε τις προβλέψεις εσόδων και κερδών καθώς οι πωλήσεις των αθλητικών ειδών και των ρετρό παπουτσιών της ξεπερνούν τις προσδοκίες.

Η γερμανική εταιρεία αναμένει αύξηση των καθαρών κερδών μεταξύ 26 και 28% μέχρι το τέλος του χρόνου, ενώ η προηγούμενη πρόβλεψή της ήταν μεταξύ 13 και 15%. Αριθμοί που μεταφράζονται σε κέρδη από 1,36 έως 1,39 δισ. ευρώ. Η Adidas αύξησε επίσης τις προβλέψεις όσον αφορά τα έσοδα, από 12-14% σε 17-19%.

Η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση για ρετρό παπούτσια και μια σταθερή ροή νέων μοντέλων αυξάνουν τη δημοτικότητα της εταιρείας στις ΗΠΑ, όπου μειώνει την απόσταση από την πρωτοπόρο Nike.

Το… αουτσάιντερ

Εκ πρώτης όψεως, ο Κάσπερ Ρόρστεντ βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον μέσα στην Adidas. Ο 55χρονος CEO έπαιζε χάντμπολ στην εθνική ομάδα νέων της Δανίας και διατηρεί μέχρι και σήμερα ένα πολύ αθλητικό lifestyle. Ξεκινά κάθε μέρα του με μία ώρα τρέξιμο, ξεκλέβει πάντα χρόνο τον χειμώνα για να κάνει σκι στο βουνό και υπερασπίζεται με πάθος την αγαπημένη του ομάδα, την Μπάγερν Μονάχου. Κι όμως, αυτός ο CEO δεν ήταν παρά ένα αουτσάιντερ για τη βιομηχανία των αθλητικών ειδών, όταν, τον περασμένο Οκτώβριο, ανέλαβε τα ηνία της Adidas.

Αφότου σπούδασε στην Κοπεγχάγη και στο Χάρβαρντ, ξεκίνησε την καριέρα του στον τεχνολογικό κλάδο. Πέρασε από την Oracle και την Compaq, πριν να γίνει γενικός διευθυντής της Hewlett-Packard για την Ευρώπη, τη Μ. Ανατολή και την Αφρική. Ομως, η σταθερή επαγγελματική ανέλιξή του διακόπηκε απότομα, όταν η τότε διευθύνουσα σύμβουλος της HP, Κάρλι Φιορίνα, τον απέλυσε. Εναν μήνα αργότερα, ο Ρόρστεντ είχε κιόλας 11 προτάσεις για δουλειά από διάφορες τεχνολογικές επιχειρήσεις και μία από τη γερμανική εταιρεία Henkel, που είναι γνωστή κυρίως για τα απορρυπαντικά της. Παρότι δεν γνώριζε το παραμικρό για τις δραστηριότητες της επιχείρησης ή, έστω, για τον κλάδο αυτό, αποφάσισε να δεχθεί τη συγκεκριμένη θέση, καθώς πίστεψε ότι θα του έδινε τη δυνατότητα να φτάσει υψηλότερα στην ιεραρχία.

Οπως και έγινε. Στα οκτώ χρόνια του ως CEO της Henkel, κατάφερε να τετραπλασιάσει την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας. Για αυτό και οι επενδυτές δεν χάρηκαν καθόλου στις αρχές του 2016, όταν έγινε γνωστό ότι θα άφηνε τη Henkel για την Adidas. Την ημέρα εκείνη, η εταιρεία του έχασε 1 δισ. ευρώ από την κεφαλαιοποίησή της, με την Adidas να κερδίζει αντίστοιχο ποσό.