Το μερίδιο αγοράς της Nike και της Adidas διεκδικεί η Under Armour

Το μερίδιο αγοράς της Nike και της Adidas διεκδικεί η Under Armour
Το κατάστημα στην λεωφόρο Κηφισίας 388 που εγκαινιάστηκε το περασμένο Σάββατο είναι το πρώτο Brand House στην Ευρώπη για την Under Armour, την εταιρία αθλητικών ειδών που ήρθε σχεδόν από το πουθενά για να απειλήσει την παντοκρατορία της Nike και της Adidas.

Την αντιπροσώπευση της εταιρείας - «φαινόμενο» για την Ελλάδα έχει αναλάβει ο επιχειρηματίας Σάμι Φάις, ο οποία δραστηριοποιείται ήδη στον κλάδο της αθλητικής ένδυσης με έχοντας την αντιπροσώπευση των σημάτων Puma και Adidas.

Επιπλέον, στις επιχειρηματικές του δραστηριότητες συμπεριλαμβάνεται το master franchise για την ισπανική φίρμα ένδυσης Mango, η αντιπροσωπεία των μοτοσικλετών Indian αλλά και η εξειδικευμένη αθλητική φίρμας Prince που διαθέτει είδη τένις.

Σύντομα αναμένεται ότι θα ανοίξουν καταστήματα και σε άλλες περιοχές της Αθήνας και της υπόλοιπης Ελλάδας.

Η Under Armour ιδρύθηκε το 1996 από τον 23χρονο τότε Kevin Plank, πρώην αρχηγό της ομάδας ράγκμπι του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ. Ως παίκτης ο Plank δυσανασχετούσε όταν άλλαζε το μουσκεμένο στον ιδρώτα μακό που φορούσε κάτω από τη φανέλα της ομάδας, αλλά είχε προσέξει ότι τα εφαρμοστά συνθετικά σορτς που χρησιμοποιούσε στην προπόνηση παρέμεναν στεγνά. Όταν αποφοίτησε κλείστηκε στο υπόγειο του σπιτιού της γιαγιάς του στη Ουάσινγκτον, έφτιαξε το πρώτο του μακό από συνθετικό ύφασμα που απωθούσε τον ιδρώτα και έδωσε μερικά κομμάτια στην πρώην του ομάδα και σε φίλους που είχαν αρχίσει την καριέρα τους στη National Football League (NFL).

Η πρώτη μεγάλη παραγγελία ήρθε από το πανεπιστήμιο Georgia Tech, όταν ο υπεύθυνος εξοπλισμού είδε στην εφημερίδα USA Today μια φωτογραφία του παίχτη των Oakland Raiders, Jeff George, με μπλούζα Under Armour. Ακολούθησαν τα πανεπιστήμια Arizona State, North Carolina State και κάποιες μικρές ομάδες.

Στα χρόνια που ακολούθησαν η Under Armour έκλεισε συνεργασίες με ομάδες στην Ευρώπη, την Ιαπωνία, τον Καναδά και τη Λατινική Αμερική. Το 2011 άνοιξε το πρώτο Brand Store στην Κίνα και έγινε ο επίσημος προμηθευτής της βρετανικής ομάδας ποδοσφαίρου Tottenham Hotspurs – ήδη, η ελληνική σελίδα facebook της εταιρείας δέχεται ερωτήματα από ενδιαφερόμενους για αθλητικά είδη της Tottenham.

Τα τελευταία χρόνια η ανάπτυξη της είναι ταχύτατη και ήδη έχει αρχίσει να αποτελεί ένα μόνιμο πονοκέφαλο στους εδραιωμένους παίκτες του χώρου.

Το 2015 τα κέρδη της εταιρίας πλησίασαν τα 4 δισ. δολάρια. Κι ενώ απέχουν ακόμη πολύ από τα 18 δισ. της Adidas και τα 30 δισ. της Nike για την ίδια χρονιά, οι δύο μεγαλύτερες εταιρίες του χώρου νιώθουν καυτή την ανάσα της Under Armour στον σβέρκο τους, ιδιαίτερα στην αμερικανική αγορά. Όταν η Under Armour έκανε προσφορά μεταξύ των 265 και 285 εκατ. δολαρίων για να «κλέψει» τον μπασκετμπολίστα των Oklahoma City Thunder Kevin Durant από τη Nike, η τελευταία για να τον κρατήσει αναγκάστηκε να ανεβάσει την προσφορά της από τα 200 στα 300 εκατομμύρια.

Το μεγαλύτερο όπλο της Under Armour αυτή τη στιγμή είναι η σειρά παπουτσιών για μπάσκετ που φέρει την υπογραφή του Steph Curry των Golden State Warriors. Ήδη θεωρείται η πιο επιτυχημένη σειρά μετά από τα θρυλικά Air Jordan της Nike και στις ΗΠΑ πουλάνε περισσότερο από τα παπούτσια για μπάσκετ της Nike και της Adidas.