Γεννάται νέα εμπορική τράπεζα στην Ελλάδα

Μεγάλη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου προγραμματίζει η Credicom Consumer Finance

Γεννάται νέα εμπορική τράπεζα στην Ελλάδα

Με «πρόσω ολοταχώς» για πολύ μεγάλη αύξηση κεφαλαίου κινείται η Credicom Consumer Finance, η οποία ξεκινά την υλοποίηση του σχεδίου που έχει ήδη εκπονήσει για τον μετασχηματισμό της σε μια νέα εμπορική τράπεζα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο βασικός μέτοχος της τράπεζας, η Atlas Merchant Capital, αποφάσισε να προχωρήσει το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα σε γενναία αύξηση μετοχικού κεφαλαίου πέριξ των 300 εκατομμυρίων ευρώ, προκειμένου να μετασχηματίσει την credicom σε τράπεζα παροχής ολοκληρωμένων τραπεζικών υπηρεσιών. Μέσω ανάπτυξης δικτύου καταστημάτων η «νέα» τράπεζα θα μπορεί να προχωρά σε εταιρικές χορηγήσεις, να αποδέχεται καταθέσεις και να δραστηριοποιείται στην λιανική τραπεζική, ενώ θα εστιάσει και σε αναχρηματοδοτήσεις, αναδιαρθρώσεις και εξαγορές επιχειρηματικών δανείων. Του συγκεκριμένου σχήματος, μετά την αποχώρηση του Ανθιμου Θωμόπουλου, ηγείται από την θέση του CEO η κ. Αναστασία Σακελαρίου, η οποία φαίνεται να απολαμβάνει την απόλυτη εμπιστοσύνη του νέου μετόχου. Η πρόθεση της διοίκησης της Credicom για την πλήρη χρήση της άδειας που διαθέτει έχει εκφραστεί εδώ και καιρό και μάλιστα έχει λάβει και τη σχετική έγκριση από τις αρμόδιες ευρωπαϊκές (ΕΚΤ, SSM) και ελληνικές αρχές (ΤτΕ) στις 17 φεβρουαρίου του περασμένου χρόνου και όπως όλα δείχνουν η νέα χρονιά θα είναι γεμάτη προκλήσεις.Το σχέδιο μετασχηματισμού σε τράπεζα που θα παρέχει όλες τις τραπεζικές υπηρεσίες περιλαμβάνει:

- την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσίες πιστοληπτικής ικανότητας σε εγχώριες επιχειρήσεις και προσφορά λύσεων για εξαγορά ή αναδιάρθρωση ή αναχρηματοδότηση εταιρικών δανείων.

- μετασχηματισμό σε μια ανταγωνιστική τράπεζα με έμφαση στη χρηματοδότηση μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων

- επέκταση σε άλλα προϊόντα λιανικής τραπεζικής, καθώς και σε προϊόντα και υπηρεσίες προς μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Το συγκεκριμένο σχέδιο θα υποστηριχθεί μέσω τριών βασικών καναλιών: της ανάπτυξης δικτύου καταστημάτων, της κινητής τηλεφωνίας (mobile banking) και της διαδικτυακής τραπεζικής (Online Banking).

Βέβαια η νέα χρονιά δεν θα είναι έντονη μόνο για την Credicom, αφού στους κύκλους πρώην και νυν τραπεζικών στελεχών, αλλά και επιχειρηματιών παρατηρείται έντονη κινητικότητα προκειμένου να εκμεταλλευτούν το «άνοιγμα» της τραπεζικής αγοράς μετά τον Αύγουστο του 2018, καθώς με τη λήξη του τρίτου μνημονίου αίρεται η απαγόρευση για τη δημιουργία νέων εμπορικών τραπεζών. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μετά το καλοκαίρι όσοι ενδιαφέρονται πραγματικά, θα ανοίξουν τα χαρτιά τους και θα διεκδικήσουν άδειες για την δημιουργία εμπορικών τραπεζών που θα δραστηριοποιούνται σε όλο το φάσμα των τραπεζικών εργασιών. Προφανώς η τελευταία κίνηση εξαγοράς της Marfin Bank Romania (MBR) από την οικογένεια Βαρδινογιάννη εντάσσεται σε αυτά τα πλαίσια.

Είναι γνωστό ότι κατά τη διάρκεια των μνημονίων είχαν γίνει αρκετές προσπάθειες από πρώην τραπεζίτες προκειμένου να δημιουργήσουν τραπεζικά ιδρύματα που θα είναι ελεύθερα βαρών και υποχρεώσεων απέναντι στον σκληρό SSM, τα οποία όμως δεν προχώρησαν. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα η προσπάθεια εξαγοράς της Επενδυτικής Τράπεζας Ελλάδος, (IBG) θυγατρικής του ομίλου της Λαϊκής Τράπεζας, από δύο τουλάχιστον επενδυτικά σχήματα. Στο ένα από αυτά ηγείτο ο Απόστολος Ταμβακάκης, ο οποίος διέκρινε τότε, ότι ένα νέο σχήμα, με ρευστότητα και ευελιξία, μπορεί να διεκδικήσει μερίδιο από την ελληνική πίτα και όχι μόνο.

Ποια είναι η Credicom Consumer Finance

Στον ισολογισμό του 2016 η εταιρεία παρουσίασε ζημιές προ φόρων 2,42 από ζημιές 2,23 εκατομμύρια ευρώ το 2015, ενώ τα αποτελέσματα μετά από φόρους ανήλθαν σε κέρδος 9,58 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 4,1 προέκυψαν από αντιλογισμό προβλέψεων και στον αναβαλλόμενο φόρο. Το σύνολο του ενεργητικού στο τέλος του 2016 διαμορφωνόταν σε 50,6 εκατ. ευρώ, τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα σε 17.540.422 ευρώ, ενώ τα ίδια κεφάλαια στα 45,79 εκατ. ευρώ. H Εμπορική Credicom Τράπεζα Α.Ε. ιδρύθηκε το 2003 στo πλαίσιο στρατηγικής συμμαχίας της Εμπορικής Τράπεζας με το διεθνή χρηματοοικονομικό Όμιλο της Crédit Agricole S.A., με στόχο την ανάπτυξη ενός πρωτοπόρου Τραπεζικού μοντέλου, εξειδικευμένου στην καταναλωτική πίστη. Αρχικά, στη μετοχική της σύνθεση συμμετείχαν ισοδύναμα η Εμπορική Τράπεζα και η Sofinco. Από 1ης Ιανουαρίου 2010, το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Emporiki Credicom ανήκε στην Sofinco, εταιρεία παραγωγής & διαχείρισης προϊόντων καταναλωτικής πίστης του Ομίλου της Crédit Agricole. Τον Απρίλιο του 2010, η συγχώνευση των Sofinco και Finaref, οδήγησε στη δημιουργία του Ομίλου Crédit Agricole Consumer Finance, εξειδικευμένης θυγατρικής της Crédit Agricole στην καταναλωτική πίστη. Η Εμπορική Credicom ως αμιγώς θυγατρική πλέον της Crédit Agricole Consumer Finance, τον Ιανουάριο του 2011, αλλάζει όνομα και μετονομάζεται σε Credicom Consumer Finance. Τον Φεβρουάριο του 2017 μεταβιβάστηκε στην Atlas Merchant Capital.

Πηγή: Από την εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ που κυκλοφορεί κάθε Σάββατο στα περίπτερα όλης της χώρας

5.0
Αξιολόγηση