Το Netflix πανηγυρίζει για την αύξηση των συνδρομητών και… ανεβάζει τις τιμές

Το Netflix πανηγυρίζει για την αύξηση των συνδρομητών και… ανεβάζει τις τιμές

Τα οφέλη από την πάταξη των κοινών κωδικών πρόσβασης θα συνεχιστούν και τα επόμενα τρίμηνα

Αυξάνονται οι τιμές για πελάτες του Netflix στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία μετά την αύξηση των συνδρομητών της που ήταν η μεγαλύτερη σε επίπεδο τριμήνου εδώ και χρόνια: με αυτό το δεδομένο η διοίκηση της εταιρείας αισθάνεται σιγουριά για το μέλλον, ακόμη και την ώρα που οι ανταγωνιστικές υπηρεσίες streaming χάνουν χρήματα.

Η κορυφαία συνδρομητική υπηρεσία streaming στον κόσμο ανακοίνωσε χθες Τετάρτη ότι πρόσθεσε 8,76 εκατομμύρια πελάτες το τρίτο τρίμηνο, ξεπερνώντας κατά πολύ τις προβλέψεις των αναλυτών και αυξάνοντας τη συνολική συνδρομητική της βάση σε 247,2 εκατομμύρια χρήστες. Αυτό το αποδίδει στο ισχυρό της πρόγραμμα και την πάταξη της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης.

Οι επενδυτές ανησυχούσαν ότι το Netflix θα μπορούσε να χάσει πελάτες αν ανάγκαζε τα άτομα που μοιράζονταν λογαριασμούς να κάνουν τις δικές τους συνδρομές. Όμως η καταστολή οδήγησε σε αύξηση των νέων πελατών χωρίς σημαντική αύξηση των ακυρώσεων. Το Netflix αναμένει ότι θα προσθέσει περισσότερους από 20 εκατομμύρια πελάτες φέτος, μεγάλο άλμα από 9 εκατομμύρια και λιγότερους το 2022.

Οι μετοχές της εταιρείας σημείωσαν άνοδο έως και 13% στα 392 δολάρια στις διευρυμένες συναλλαγές μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων. Είχαν σημειώσει άνοδο περισσότερο από 17% φέτος μέχρι το κλείσιμο της κανονικής διαπραγμάτευσης χθες το βράδυ, ξεπερνώντας την άνοδο κατά 12% του δείκτη S&P 500.

Η επιτυχημένη εξάπλωση της κοινής χρήσης επί πληρωμή, η οποία επιτρέπει στους πελάτες να αγοράζουν πρόσθετη πρόσβαση για φίλους ή συγγενείς, ενθάρρυνε το Netflix να αυξήσει τις τιμές σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες αγορές του. Από την Τετάρτη, η εταιρεία αυξάνει το κόστος του ακριβότερου προγράμματός της στις ΗΠΑ κατά 3 δολάρια σε 23 δολάρια και του βασικού προγράμματός της κατά 2 δολάρια σε 12 δολάρια, ενώ διατηρεί δύο άλλα προγράμματα στα ίδια επίπεδα. Λαμβάνει παρόμοια μέτρα στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία, δύο άλλες μεγάλες αγορές.

Τα οφέλη από την πάταξη των κοινών κωδικών πρόσβασης θα συνεχιστούν και τα επόμενα τρίμηνα, επειδή η Netflix εφαρμόζει το σχέδιο σταδιακά.

Η μείωση της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης είναι μία από τις σημαντικότερες πρωτοβουλίες του Netflix, το οποίο προσπαθεί να αναζωογονήσει την ανάπτυξή του μετά από ένα ή δύο χρόνια υποτονικότητας. Η εταιρεία έθεσε επίσης σε λειτουργία μια διαφημιστικά υποστηριζόμενη έκδοση των υπηρεσιών streaming σε 12 αγορές. Περίπου το 30% των νέων πελατών σε αυτές τις αγορές επέλεξαν τις διαφημίσεις το περασμένο τρίμηνο, σύμφωνα με την εταιρεία.

Το Netflix ανακοίνωσε έσοδα και κέρδη τρίτου τριμήνου που ξεπέρασαν τις προσδοκίες της Wall Street. Τα κέρδη αυξήθηκαν στα 3,73 δολάρια ανά μετοχή, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις για 3,56 δολάρια, ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 7,8% στα 8,54 δισ. δολάρια, ελαφρώς πάνω από τις προβλέψεις.

Η εταιρεία δήλωσε επίσης ότι τα περιθώρια κέρδους θα βελτιωθούν σε τουλάχιστον 22% το επόμενο έτος και έχουν τη δυνατότητα να αυξηθούν περαιτέρω τα επόμενα χρόνια.

Οι ταμειακές ροές ενισχύθηκαν από τη στάση εργασίας στο Χόλιγουντ. Η διοίκηση αναμένει 6,5 δισ. δολάρια σε ελεύθερες ταμειακές ροές φέτος, από προηγούμενη πρόβλεψη για τουλάχιστον 5 δισ. δολάρια. Αυτό περιλαμβάνει περίπου 1 δισ. δολάρια λιγότερα σε δαπάνες για περιεχόμενο λόγω των απεργιών.

Ωστόσο, η στάση εργασίας είχε ελάχιστες επιπτώσεις στο χρονοδιάγραμμα κυκλοφορίας του Netflix, επειδή πολλά προγράμματα είχαν ήδη ολοκληρωθεί. Η εταιρεία κυκλοφόρησε νέες σεζόν των επιτυχημένων σειρών Virgin River και Heartstopper και δημιούργησε νέες επιτυχίες όπως η διασκευή μάνγκα One Piece.

Η μεγαλύτερη επιτυχία του Netflix στο τρίμηνο δεν ήταν πρωτότυπη όμως. Το Suits, μια σειρά που προβλήθηκε για πρώτη φορά στο USA Network, ήταν το πρόγραμμα με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση στο streaming όλο το καλοκαίρι χάρη στην προβολή στο Netflix. Την Τετάρτη, η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης μια συμφωνία για την κυκλοφορία ταινιών κινουμένων σχεδίων παραγωγής της Skydance Media του Ντέιβιντ Έλισον.

«Αποδείξαμε ότι με πειθαρχία και εστίαση στο μακροπρόθεσμο μέλλον, μπορείτε να δημιουργήσετε μια ισχυρή, βιώσιμη επιχείρηση streaming», ανέφερε η εταιρεία σε επιστολή προς τους μετόχους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ