Στις «ράγες» του ΟΣΕ τα ιδιωτικά τρένα

Στις «ράγες» του ΟΣΕ τα ιδιωτικά τρένα

 

Ο ΟΣΕ υποδέχεται στις ράγιες του και ιδιωτικές σιδηροδρομικές εταιρείες.

Ήδη εγκαινιάστηκε το πρώτο εμπορικό δρομολόγιο της ιδιωτικής σιδηροδρομικής εταιρείας Rail Cargo Logistics Goldair, από τη Θεσσαλονίκη προς την Ειδομένη.

Η Rail Cargo Logistics Goldair είναι πρώτος ανταγωνιστής της ιταλικής πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο οποίος «τροχοδρόμησε» στις ράγιες του ΟΣΕ με δικά του τρένα, διεκδικώντας κομμάτι των εμπορευματικών μεταφορών της χώρας μας.

Η Rail Cargo Logistics Goldair αποτελεί εταιρεία της κοινοπραξίας των Αυστριακών Σιδηρόδρομων (Rail Cargo Logistics GmbH) και της ελληνικής εταιρείας διαμεταφορών Goldair (51%), ενώ ήταν η πρώτη ιδιωτική εταιρεία που αδειοδοτήθηκε από τη ΡΑΣ (Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων).

Η εταιρεία σε πρώτη φάση θα προχωρήσει σε επενδύσεις 13 εκ. ευρώ, ενώ σε βάθος 5ετίας το σύνολο των επενδύσεων θα υπερβεί τα 20 εκατ. ευρώ.

Ο νέος ιδιωτικός σιδηροδρομικός φορέας ξεκίνησε τη λειτουργία του με δύο ηλεκτροκίνητες λοκομοτίβες που θα καλύπτουν την ηλεκτροκίνητη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Ειδομένη και δύο ντιζελοκίνητες για το κομμάτι από το Ικόνιο μέχρι Θεσσαλονίκη.

Το επιχειρηματικό πλάνο της Rail Cargo Logistics Goldair περιλαμβάνει:
* Δύο με τρία καθημερινά δρομολόγια ανάμεσα σε Ειδομένη και Θεσσαλονίκη, έως τα τέλη του έτους, σε συνάρτηση και με τη δυναμική του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).
* Καθημερινά δρομολόγια Αθήνα-Θεσσαλονίκη, με σκοπό την εμπορευματική σιδηροδρομική διασύνδεση των δύο μεγαλύτερων αστικών κέντρων της χώρας και παράλληλα των δύο μεγαλύτερων λιμανιών.
* Τακτικά δρομολόγια Προμαχώνα – Θεσσαλονίκη – Ασπρόπυργος.
* Τακτικά δρομολόγια με πλήρεις συρμούς που θα μεταφέρουν φορτία με χημικά.
* Τακτικά δρομολόγια με πλήρεις συρμούς που θα μεταφέρουν πετρελαιοειδή.
* Με την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνητης γραμμής Πάτρας - Αθηνών, θα υπάρξει τακτικό δρομολόγιο για την σιδηροδρομική διασύνδεση της Δυτικής Ευρώπης με το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου.

Αξιολόγηση