Πώς θα γίνει ο διαγωνισμός για το ιστορικό γεφύρι της Πλάκας

Η ανάθεση και το άνοιγμα των προσφορών για το έργο προϋπολογισμού περίπου 5 εκατ. ευρώ στον Άραχθο

Πώς θα γίνει ο διαγωνισμός για το ιστορικό γεφύρι της Πλάκας

Μόνο με τρεις προεπιλεγμένες εταιρείες και με κλειστή διαδικασία αποφάσισε το υπουργείο Υποδομών να αναθέσει την αποκατάσταση του γεφυριού της Πλάκας, προϋπολογισμού 4,7 εκατ. ευρώ. Για το ίδιο έργο έχουν το προηγούμενο έτος προσληφθεί από το υπουργείο δύο τεχνικοί σύμβουλοι με απευθείας ανάθεση.

Για την ιστορία, το ιστορικό μνημείο κατέρρευσε την 1η Φεβρουαρίου 2015. Παρότι από την αρχή υπήρξε ισχυρό ενδιαφέρον τόσο από την επιστημονική κοινότητα όσο και από ιδιώτες δωρητές, οι διαδικασίες μελέτης και έγκρισης της μελέτης αποκατάστασης κινήθηκαν με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς.

Τον περσινό Αύγουστο, το υπουργείο Υποδομών ανέθεσε απευθείας σε τεχνική εταιρεία καθήκοντα τεχνικού συμβούλου στο έργο (161.000 ευρώ με ΦΠΑ για 4 μήνες) με σκοπό την υποβολή κατασκευαστικών σχεδίων και λεπτομερειών. Και τον Ιανουάριο προσέλαβε και δεύτερο εξωτερικό σύμβουλο (29.000 ευρώ με ΦΠΑ για 4 μήνες), ως ειδικό στις αναστηλώσεις.

Ακολούθως, αντί να προχωρήσει σε ανοιχτό διαγωνισμό, στις 18 Απριλίου το υπουργείο αποφάσισε να εκκινήσει κλειστή διαδικασία διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση για το έργο (στερέωση, αποκατάσταση, αναστήλωση, ανάδειξη γέφυρας Αράχθου στην Πλάκα, προϋπολογισμού 4,7 εκατ. ευρώ).

Στη διαδικασία προσκλήθηκαν μόνο τρεις εταιρείες, οι Νηρικός Τεχνική Α.Ε., Κατασκευαστική Ιλισσός Α.Ε. και Ανταίος Τεχνικών Κατασκευών Α.Ε., οι οποίες θα πρέπει να καταθέσουν προσφορά έως τις 7 Μαΐου.

Οι εργασίες θα πραγματοποιηθούν σε δύο θερινές περιόδους, λόγω περιορισμών από τη στάθμη του ποταμού: το πρώτο καλοκαίρι θα γίνουν η αποκατάσταση του ανατολικού μεσόβαθρου της γέφυρας και η επισκευή του σωζόμενου τμήματος του δυτικού μεσόβαθρου και την επόμενη χρονιά η καμάρα της γέφυρας, οριζόντιου μήκους 27,6 μέτρων.

Αξιολόγηση