Η πορεία του τουρισμού ανοίγει την (επενδυτική) όρεξη

Γιατί η Aegean αποφάσισε να επενδύσει 5 δις. ευρώ - Πώς τα αποτελέσματα των περιφερειακών αεροδρομίων ανοίγουν τον δρόμο για την πώληση του Βενιζέλος

Η πορεία του τουρισμού ανοίγει την (επενδυτική) όρεξη

Σημαντικές υπεραξίες σε αεροδρόμια και αεροπορικές δημιουργεί η αύξηση του ελληνικού τουρισμού, καθώς αυξάνονται συστηματικά οι νέες συνδέσεις αλλά και νέες αεροπορικές εταιρείες που υποδέχεται το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. H απόφαση της Aegean να προχωρήσει στη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση στην Ελλάδα, επενδύοντας 5 δις. ευρώ για την παραγγελία 42 αεροσκαφών  που θα παραλαμβάνει από το 2020 έως το 2025 είναι ενδεικτική τόσο των προοπτικών της εταιρείας όσο και του κλάδου σε μια χώρα όπως η Ελλάδα. Επίσης δείχνει την απόφαση της εταιρείες να αναπτυχθεί με ίδιες δυνάμεις, δίνοντας έμφαση στην ποιότητα και την προσθήκη και νέων μακρινών προορισμών.

Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος της εταιρείας κ. Ευ.Βασιλάκης «θα χρηματοδοτήσουμε την επένδυση με ίδια κεφάλαια, δανεισμό και sale and lease back. Η επένδυση αυτή θα συμβάλει διεύρυνση των δυνατοτήτων μας να πετάξουμε σε πιο μακρινούς προορισμούς, διότι τα αεροπλάνα έχουν δυνατότητα μεγαλύτερης εμβέλειας πτήσης. Μας επιτρέπει να προσφέρουμε ένα ακόμα πιο ευχάριστο, καλύτερο ταξίδι στον επιβάτη μας, ανταποκρινόμενοι παράλληλα στις ανάγκες του για συνδεσιμότητα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού».

Ταυτόχρονα όμως, η καλή πορεία του κλάδου του τουρισμού, των αεροπορικών εταιρειών και των αεροδρομίων, αποτελεί το ιδανικό πλαίσιο για να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση του 30% του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, που όμως καθυστερεί καθώς πρώτα πρέπει να ολοκληρωθεί η έγκριση της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης ανάμεσα σε ΤΑΙΠΕΔ και το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) από την Κομισιόν η οποία βρίσκεται κολλημένη στις Βρυξέλλες εδώ και έξι μήνες. Υπενθυμίζεται ότι το ΔΑΑ ελέγχεται από εταιρείες συμφερόντων του καναδικού ομίλου PSP, με το Δημόσιο να διατηρεί το 55% και την οικογένεια Κοπελούζου το υπόλοιπο 5% και ότι η έγκριση της Κομισιόν στην επέκταση της σύμβασης αποτελεί προϋπόθεση για την πώληση του 30% του ΔΑΑ από το Δημόσιο.

Την ιδιωτικοποίηση του 30% του ΔΑΑ αναμένουν με ενδιαφέρον μεγάλα επενδυτικά funds και αεροδρόμια από όλο τον κόσμο ετοιμάζονται να προσέλθουν για το ποσοστό αυτό ενώ το τίμημα που μπορεί να εξασφαλιστεί ξεπερνά το 1 δις. ευρώ.

Εκτός από τις αυξανόμενες τουριστικές ροές, την καλύτερη διαφήμιση για την αξία του ΔΑΑ κάνουν τα εντυπωσιακά αποτελέσματα των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων που στήριξαν τις οικονομικές επιδόσεις της γερμανικής Fraport για το 2017. Την πρώτη χρονιά που λειτούργησε τα ελληνικά αεροδρόμια παρουσίασαν ρεκόρ επισκεπτών και στα 14 αεροδρόμια και αύξηση «άνω του 10%». Συγκεκριμένα, μέσω των 14 αεροδρομίων μετακινήθηκαν πέρυσι 27.600.000 επιβάτες, με αύξηση 10,3% σε σύγκριση με το 2016. Το 75% των επιβατών στα ελληνικά αεροδρόμια προέρχονταν από το εξωτερικό, ποσοστό που κατά τη διοίκηση της Fraport αναδεικνύει τον ρόλο της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού.

ΔΑΑ

Τον Ιανουάριο στα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας καταγράφηκε αύξηση των διεθνών αφίξεων κατά 17,0% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα, στην Αθήνα (22,4%) και στα περιφερειακά αεροδρόμια (4,2%).

Το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος φέτος έχει προσθέσει 4 νέες αεροπορικές εταιρείες, 24 νέους προορισμούς, 22 νέες πτήσεις σε εξυπηρετούμενους προορισμούς και συνολικά 170 νέες εβδομαδιαίες πτήσεις, στο πλαίσιο της πολιτικής του για συνεχή ανάπτυξη της δραστηριότητάς του. Οι νέες αεροπορικές εταιρείες που πρόσθεσαν το ΔΑΑ και την Αθήνα στο πρόγραμμά τους, είναι οι Wizz Air, Primera Air, Cyprus Airways και Georgian Airways. Η άνοδος της Αθήνας ως προορισμός, έκανε την Ryanair να προσθέσει και 5ο αεροσκάφος με βάση την Αθήνα από το καλοκαίρι ενώ εκμεταλλεύτηκε το πρόγραμμα κινήτρων του ΔΑΑ και εγκαινίασε 13 νέα δρομολόγια. Τώρα προσδοκά ανάπτυξη 10% στην Αθήνα, ανάπτυξη 21% από τη Θεσσαλονίκη και 14% σε πανελλαδική κλίμακα.

Η Scoot επίσης αύξησε στις 4 τις απευθείας εβδομαδιαίες πτήσεις από Σιγκαπούρη, η Air China αύξησε στις 3 από 2 τις πτήσεις της και τη Volotea έκανε βάση στην Αθήνα.

Την ίδια στιγμή οι θετικές οικονομικές εξελίξεις στις αγορές από τις οποίες αντλεί επισκέπτες η Ελλάδα προοιωνίζουν περαιτέρω αύξηση αφίξεων και εσόδων, με βασική ατμομηχανή τη γερμανική η οποία, έως και τον Ιανουάριο, παρουσιάζει άνοδο αφίξεων της τάξεως του 40%. Οι Δείκτες Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης (ΔΚΕ) στις περισσότερες βασικές χώρες προέλευσης επισκεπτών στην Ελλάδα με εξαίρεση τη Βρετανία, δείχνουν βελτίωση. Δεδομένου ότι η καταναλωτική εμπιστοσύνη αποτελεί σημαντική παράμετρο για την πραγματοποίηση ταξιδιών αναψυχής, το στοιχείο αυτό δείχνει προοπτικές διατήρησης της ισχυρής ζήτησης για το ελληνικό τουριστικό προϊόν και στην κίνηση των αεροδρομίων.

Από την εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ που κυκλοφορεί κάθε Σάββατο στα περίπτερα όλης της χώρας

Αξιολόγηση