“Κληρώνει” για το e-gambling

Μέσα στον χρόνο η οριστική ρύθμιση της αγοράς των διαδικτυακών παιγνίων

“Κληρώνει” για το e-gambling

Φαίνεται ότι οι πιέσεις της Κομισιόν αναφορικά με την αναγκαιότητα ρύθμισης της αγοράς των διαδικτυακών παιγνίων αρχίζουν και πιάνουν τόπο και το Υπουργείο Οικονομικών, που έχει δεχτεί αριθμό επιστολών από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το τελευταίο χρονικό διάστημα που το εκκαλούσαν για καθυστέρηση, προγραμματίζει εντός του τελευταίου τριμήνου να φέρει προς ψήφιση στη Βουλή σχετικό νομοσχέδιο. Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ είχε προχωρήσει σε εξαγγελίες περί οριστικής ρύθμισης ήδη από τις αρχές του 2015!

Στην ελληνική επικράτεια αυτή την στιγμή δραστηριοποιούνται 24 πάροχοι που λειτουργούν υπό καθεστώς προσωρινής άδειας σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν4002/2011 του Βενιζέλου. Μόνο το 2016 οι εταιρείες αυτές είχαν μικτά έσοδα (GGR) ύψους 208 εκατομμυρίων ευρώ εκ των οποίων τα 203 μοιράζονται μεταξύ 4 κυρίως παικτών, της Stoiximan (Gambling Malta), της Bet365 και των υπολοίπων ιστοσελίδων που λειτουργούν υπό την ομπρέλα της B2B Gaming, της Poker Stars (Diamond Link) και των Sporting Bet, Bwin και Vistabet που λειτουργούν κάτω από την άδεια της Sporting Odds.

Οι εταιρείες αυτές που έχουν έδρα σε κράτη μέλη της Ε.Ε. όπως προβλέπουν οι διατάξεις του Ν4002/2011 καταβάλλουν σε τριμηνιαία βάση φόρο ύψους 35% επί των μικτών εσόδων τους, πόσο που το 2016 μόνο ξεπέρασε τα 70 εκατομμύρια ευρώ με την Stoiximan να έχει καταβάλλει 35 εκ. ευρώ, την Bet365 30 εκ. ευρώ, την Poker Stars 4 εκ. ευρώ και τις Sporting Bet, Bwin και Vistabet 2,5 εκ. ευρώ.

Στον σχετικό πίνακα μπορεί κανείς να παρατηρήσει το μέγεθος του κύκλου εργασιών και των 24 παρόχων ο οποίος το 2016 ‘έκλεισε’ με ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 208 εκ. ευρώ από το οποίο το Δημόσιο εισέπραξε το 35% των μικτών κερδών του, ποσό που ξεπέρασε τα 70 εκ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η φορολογηση γίνεται επί του μικτού τζίρου (αφαιρουμένων δηλαδή των κερδών των παικτών). Με δεδομένο δε ότι το περιθώριο κέρδους τους που δεν μπορεί να ξεπερνά το 4-5%, δηλαδή έσοδα που μεταφράζονται σε 240 - 300 εκ. ευρώ και όχι όπως λανθασμένα αναφέρεται, δημιουργώντας μια στρεβλή άποψη για τα προσδοκόμενα έσοδα, στα 5-6 δις αριθμός που αφορά στα πονταρίσματα των παικτών.

Το ζητούμενο από την οριστική ρύθμιση είναι η αύξηση των δημόσιων εσόδων από τη φορολόγηση των εταιρειών με στόχο να αγγίξει τα 100 εκ. ευρώ ετησίως, ενώ την ίδια στιγμή θέλει να διασφαλίσει την άρση της αναξιοπιστίας σε ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο κλάδο προστατεύοντας πλέον υπεύθυνα τους καταναλωτές καθότι είναι γεγονός ότι στις 24 εταιρείες περιλαμβάνονται και ορισμένες με περιορισμένη ή και καθόλου αξιοπιστία.

x

Η τελική ρύθμιση πιστεύεται ότι θα πατάξει οριστικά και πιθανά φαινόμενα φοροδιαφυγής παρά το γεγονός ότι έχει περιοριστεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Σε αυτό έχει συντελέσει τόσο η black list των αναξιόπιστων και παράνομων παρόχων που εκδίδει η ΕΕΕΠ (Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων)- αυτή τη στιγμή η λίστα αριθμεί 500 διευθύνσεις εταιρειών, όσο και η ύπαρξη των capital controls που δεν επιτρέπουν στους παράνομους παρόχους που ξεπερνούν τo blocking από τους internet service providers να πραγματοποιήσουν συναλλαγές μέσω καρτών ή τραπεζών με τους παίκτες.

Ωστόσο υπάρχει το δεδομένο πρόβλημα της υποβολής μεγεθών "κατά δήλωση" από τις εταιρίες, αν και υποχρεούνται να παράσχουν στοιχεία εφόσον αυτά ζητηθούν από τις ελληνικές αρχές . Σημαντικό θέμα φαίνεται να υπάρχει με την Sporting Odds η οποία ενώ δηλώνει σταθερά κάθε χρόνο συνολικά μικτά έσοδα 3-6 εκ. ευρώ στη χώρα μας, στα επίσημα στοιχεία της που δημοσιεύονται στην Αγγλία δηλώνει τουλάχιστον 30-40 εκ. ευρώ κάθε χρόνο ως προερχόμενα από την Ελλάδα! Σε αυτή την περίπτωση το ύψος της φοροδιαφυγής ξεπερνάει τα 10 εκατομμύρια ευρώ ποσό που θα πρέπει να κινητοποιήσει τις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες..

Αξιολόγηση