Η ΦΑΓΕ «κόβει» τις πωλήσεις στους Έλληνες λιανέμπορους – Δείτε γιατί

Η ΦΑΓΕ «κόβει» τις πωλήσεις στους Έλληνες λιανέμπορους – Δείτε γιατί
Τα αποτελέσματα 9μηνου, κατέδειξαν ακόμη περισσότερο την… στροφή στην εξωστρέφεια. Η ελληνική πολυεθνική, περιμένει πλέον πάνω από το 80% των πωλήσεών της από το εξωτερικό.

Όχι, δεν είναι μόνο ότι οι Έλληνες έκοψαν το… γιαούρτι (που συμβαίνει και αυτό). Είναι και η ίδια η πολιτική της εταιρείας η οποία βλέποντας τις επισφάλειες εντός Ελλάδας να αυξάνουν, αποφάσισε να «κόψει» τις συναλλαγές ενεργοποιώντας στρατηγική «καλύτερες λιγότερες πωλήσεις αλλά πληρωμένες»

Με ιδιαίτερα ενισχυμένη κερδοφορία, αλλά υποχώρηση εσόδων κλείνει το φετινό εννεάμηνο για τη Φάγε International, η οποία διευρύνει περαιτέρω την παρουσία της στις διεθνείς αγορές, η συμμετοχή των οποίων επί του συνολικού τζίρου ξεπερνά το 80%. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα που δημοσιοποίησε η ισχυρή γαλακτοβιομηχανία, στο εννεάμηνο του 2015 οι πωλήσεις της σε αξία κυμάνθηκαν στα 500 εκατ. δολάρια (465,3 εκατ. ευρώ) έναντι 510,9 εκατ. δολαρίων (475,7 εκατ. ευρώ) το αντίστοιχο διάστημα το 2014, καταγράφοντας μείωση 2,1%.

H μείωση του τζίρου αποτελεί, σύμφωνα με την εταιρεία, συνέπεια της υποχώρησης του ευρώ και της στερλίνας έναντι του δολαρίου, που μεταφράζεται σε αρνητική επίδραση περί το 6,8% επί των εσόδων. Ωστόσο, όπως επισημαίνει η εταιρεία, η μείωση της αξίας των πωλήσεων μετριάστηκε από την αύξηση κατά 3,6% του όγκου καθώς και την αύξηση των τιμών.

Σε κάθε περίπτωση, η κύρια πηγή εσόδων της γαλακτοβιομηχανίας παραμένει η δραστηριότητα στις ξένες αγορές, με το ποσοστό των πωλήσεων εκτός Ελλάδας να βαίνει αυξανόμενο. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις εκτός Ελλάδας αντιστοιχούν πλέον στο 82,3% του συνολικού τζίρου στο φετινό εννεάμηνο, έναντι 76,5% στο αντίστοιχο περσινό διάστημα. Ο όγκος πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 3,6%, εξέλιξη η οποία αποδίδεται στην αύξηση του όγκου πωλήσεων στην Ιταλία (κατά 41,7%) και στο Ηνωμένο Βασίλειο (κατά 32,9%), ενώ και στις ΗΠΑ καταγράφηκε άνοδος, σε μικρότερο ωστόσο ποσοστό, της τάξεως του 3,3%.

Η εγχώρια αγορά

Την ίδια ώρα, στην Ελλάδα οι πωλήσεις διατηρούν την πτωτική τροχιά, εμφανίζοντας μείωση της τάξης του 10,8% σε όγκο, η οποία σύμφωνα με την εταιρεία αποδίδεται σε δύο παράγοντες: πρώτον, στις επιπτώσεις που είχε η επιβολή των capital controls στην εγχώρια κατανάλωση και δεύτερον, στην απόφαση της Φάγε να μειώσει τις πωλήσεις προς ασυνεπείς πελάτες της σε μια προσπάθεια να περιορίσει την έκθεσή της σε πιστωτικό κίνδυνο.

Σχολιάζοντας την αυστηρή πολιτική πιστώσεων που έχει υιοθετήσει τα τελευταία χρόνια η εταιρεία, η ανακοίνωση επισημαίνει ότι «η απόφαση αυτή έχει αρνητική επίπτωση στους όγκους των πωλήσεων, ωστόσο περιορίζει σημαντικά την έκθεση σε επισφάλειες, στο πλαίσιο των προβλημάτων ρευστότητας που αντιμετωπίζουν οι Ελληνες λιανέμποροι, τα οποία επιβαρύνθηκαν ακόμα περισσότερο από τους περιορισμούς διακίνησης κεφαλαίων».

Αντίθετα με την εικόνα του τζίρου, η κερδοφορία της Φάγε International καταγράφει σημαντικές επιδόσεις στους εννέα μήνες του έτους. Συγκεκριμένα, τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν στο εξεταζόμενο τρίμηνο σε 245,5 εκατ. δολάρια (228,5 εκατ. ευρώ), καταγράφοντας αύξηση κατά 22,1% σε σύγκριση με ίδιο διάστημα πέρυσι. Η εξέλιξη αυτή σχετίζεται με τη μείωση των τιμών γάλακτος στις ΗΠΑ και στην Ελλάδα κατά 37,7% και 18,6% αντιστοίχως.

Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 63,6 εκατ. δολάρια (59,2 εκατ. ευρώ) έναντι 23,1 εκατ. δολαρίων (21,5 εκατ. ευρώ) το εννεάμηνο του 2014. Ως εκ τούτου, ανοδικά έκλεισαν και τα καθαρά κέρδη τα οποία διαμορφώθηκαν σε 41,6 εκατ. δολάρια (38,7 εκατ. ευρώ) από 21,8 εκατ. δολάρια (20,2 εκατ. ευρώ) το περσινό αντίστοιχο διάστημα.

Αξιολόγηση