Αυτές είναι οι κρατικές εταιρείες που συμφώνησε να πουλήσει η κυβέρνηση

Αυτές είναι οι κρατικές εταιρείες που συμφώνησε να πουλήσει η κυβέρνηση
Με (σχετική) βεβαιότητα και πάντοτε υπό την αίρεση ότι δεν θα υπάρξει εκτροχιασμός της οικονομικής και πολιτικής σταθερότητας, πέντε ιδιωτικοποιήσεις ή αξιοποιήσεις όπως είναι η τρέχουσα ορολογία της εποχής (sic) δείχνουν πως θα προχωρήσουν χωρίς μεγάλες ανατροπές.

Αυτές είναι η πώληση του 51% του ΟΛΠ (κυρίως για λόγους που σχετίζονται με το φλερτ με την Κίνα και τις αφόρητες πιέσεις από το Πεκίνο ), των 15 περιφερειακών αεροδρομίων (κυρίως γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά εκ του νόμου), αυτή του Αστέρα (κυρίως διότι η Εθνική τράπεζα είναι επισπεύδουσα), η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (κυρίως διότι διαφορετικά θα πρέπει να ανακτήσουμε τις παράνομες κρατικές επιδοτήσεις στον ΟΣΕ) και το Ελληνικό (διότι υπάρχει υπογεγραμμένη σύμβαση και ρήτρες και εγκρίσεις από το ΣτΕ). Αυτή συνοπτικά είναι η τρέχουσα πραγματικότητα παρά το γεγονός ότι η νέα διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται πως και ιδέες και ικανότητες και διάθεση έχει να επιτύχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα με στόχο την ύπαρξη υπεραξιών για την οικονομία μακροπρόθεσμα και όχι απλώς εισπρακτικά, στην συναλλαγή. Αν όμως δεν υπήρχαν οι νομικές δεσμεύσεις και οι πιέσεις των ξένων το σίγουρο είναι πως τίποτα άλλο δεν θα προχωρούσε. Ακόμα και στις παραπάνω περιπτώσεις πολλά ζητήματα παραμένουν έωλα.

Χαρακτηριστική είναι η απόσταση που χώριζε κυβέρνηση και δανειστές ακόμα και τις τελευταίες αυτές ημέρες. Οι τελευταίοι ζητούν να προχωρήσει ως έχει ολόκληρο το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων μαζί με την πώληση του ΑΔΜΗΕ και της "μικρής ΔΕΗ", κόκκινο πανί αμφότερα για τον de facto ηγέτη της εσωκομματικής αριστερής αντιπολίτευσης Π. Λαφαζάνη. Η κυβέρνηση στη δική της πρόταση υποστηρίζει μόνο συγκεκριμένο αριθμό εν εξελίξει διαγωνισμών με ελάχιστες νέες προκηρύξεις. Οι δανειστές από την άλλη ζητούν να καθοριστεί ακόμα και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα αξιοποίησης (sic) για όλα τα περιουσιακά στοιχεία που βρίσκονταν στο ΤΑΙΠΕΔ στις 31 Δεκεμβρίου του 2014 και να εγκριθεί μάλιστα από το υπουργικού συμβούλιο για να μην καθυστερούν κατά το δοκούν οι απαραίτητες Κοινές Υπουργικές αποφάσεις.

Άμεση ολοκλήρωση

Ειδικότερα συγκεκριμένης αναφοράς άμεσης ολοκλήρωσης των δανειστών τυγχάνουν οι διαγωνισμοί του ΟΛΠ, του ΟΛΘ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της Εγνατίας Οδού, του Ελληνικού και των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Ζητείται επίσης να ανακοινωθούν επισήμως ημερομηνίες κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για πλειοψηφικό πακέτο του ΟΛΠ (αυτή έχει προσδιοριστεί για τις 17 Σεπτεμβρίου αλλά δεν έχει επικοινωνηθεί δημοσίως) αλλά και ΟΛΘ το αργότερο μέχρι τέλος Οκτωβρίου. Ακόμα ζητείται να μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ το 6% που διατηρεί το δημόσιο στον ΟΤΕ ώστε να πωληθεί σε μια προφανή γερμανική προτεραιότητα αν αναλογιστεί κανείς ότι τούτο ενδιαφέρει την Deutsche Telekom. Όπως άλλωστε γερμανικά συμφέροντα πιέζουν και για τα αεροδρόμια. Ειδικά για τα περιφερειακά αεροδρόμια ζητείται να προχωρήσει η παραχώρησή τους στον πλειοδότη του διαγωνισμού, δηλαδή το σχήμα υπό την γερμανική Fraport άμεσα.

Στην πρόταση των εταίρων μας το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων (της προηγούμενης κυβέρνησης που θέλουν να εφαρμοστεί) τίθεται στόχος εσόδων 22 δισ. ευρώ μέχρι το 2022 και συγκεκριμένοι ετήσιοι στόχοι εσόδων (εξαιρουμένων των τραπεζών) για τα έτη 2015, 2016 και 2017. Τα έσοδα αυτά για τους δανειστές σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να πάνε πουθενά αλλού παρά στο χρέος. Αντίθετα, η κυβέρνηση θέλει τμήμα των εσόδων του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων, που δεν πρόκειται να ξεπεράσουν τα 2,2 δισ. από σήμερα μέχρι το 2019 κατά την πρότασή της , να κατευθύνεται για τη στήριξη των ασφαλιστικών ταμείων όπως προβλέπουν οι προγραμματικές της δηλώσεις και επιπλέον ένα ποσοστό να αξιοποιηθεί για τη στήριξη Αναπτυξιακής Τράπεζας.

Από το κείμενο της κυβέρνησης φαίνεται πως ελάχιστοι νέοι διαγωνισμοί πώλησης κρατικών εταιρειών θα προχωρήσουν. Γίνεται συγκεκριμένη αναφορά στην πώληση ποσοστού της "Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών" που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο Σπάτων καθώς και της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού. Από την πώληση μετοχών της ΔΑΑ προβλέπονται έσοδα 250 εκατ. ευρώ, ενώ από την παραχώρηση της Εγνατίας, 50 εκατ. ευρώ για το 2016 και στη συνέχεια 10 εκατ. ευρώ ετησίως. Υπουργοί έχουν εξαγγείλει πολλές φορές πως το δημόσιο θα διατηρήσει πλειοψηφικό πακέτο μετοχών σε εταιρείες διαχείρισης υποδομών όπως η Αερολιμήν Αθηνών, η εταιρεία διαχείρισης της Εγνατίας τα λιμάνια κλπ κλπ. Τούτο δεν επιβεβαιώνεται ή έστω κατοχυρώνεται εμμέσως από την «ελληνική πρόταση»…

Δείτε ταέσοδα από ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΛΠ,ΑΣΤΕΡΑ, ΔΕΣΦΑ και ακίνητα ΕΔΩ

ΠΗΓΗ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ

Αξιολόγηση