ΗΠΑ: Στο εδώλιο το Αutopilot της Tesla - Η πρώτη δίκη για την αυτόνομη οδήγηση

 ΗΠΑ: Στο εδώλιο το Αutopilot της Tesla - Η πρώτη δίκη για την αυτόνομη οδήγηση


Η ετυμηγορία θα δείξει τον κίνδυνο που αντιμετωπίζει η Tesla καθώς δοκιμάζει και λανσάρει τον αυτόματο πιλότο και το πιο προηγμένο σύστημα "Full Self-Driving (FSD)

 

 

Δικαστήριο της Καλιφόρνια άρχισε την ακρόαση για την πρώτη δίκη που σχετίζεται με ένα ατύχημα στο οποίο ενεπλάκη το λογισμικό μερικώς αυτοματοποιημένου οδηγού Autopilot της Tesla.
Η ετυμηγορία θα μπορούσε να προσφέρει μια ένδειξη του κινδύνου που αντιμετωπίζει η Tesla καθώς δοκιμάζει και λανσάρει τον αυτόματο πιλότο και το πιο προηγμένο σύστημα "Full Self-Driving (FSD)", το οποίο ο Διευθύνων Σύμβουλος Elon Musk έχει διαφημίσει ως κρίσιμο για το μέλλον της εταιρείας του, το οποίο όμως έχει αποτελέσει αντικείμενο ρυθμιστικού και νομικού ελέγχου.

Η Justine Hsu, κάτοικος του Λος Άντζελες, μήνυσε την κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων το 2020, λέγοντας ότι το Tesla Model S της έστριψε στο κράσπεδο ενώ βρισκόταν στον αυτόματο πιλότο και στη συνέχεια ενεργοποιήθηκε ένας αερόσακος "τόσο βίαια που έσπασε το σαγόνι και τα δόντια του ενάγοντα, και προκάλεσε βλάβη στο πρόσωπό της».
Ισχυρίζεται ότι υπάρχουν ελαττώματα στον σχεδιασμό του αυτόματου πιλότου και του αερόσακου και ζητά περισσότερα από 3 εκατομμύρια δολάρια ως αποζημίωση.

Η Tesla αρνείται την ευθύνη για το ατύχημα του 2019 και υποστηρίζει ότι η Hsu χρησιμοποίησε αυτόματο πιλότο στους δρόμους της πόλης, παρά το εγχειρίδιο χρήστη της Tesla που προειδοποίησε να μην το κάνει.

Η Tesla αποκαλεί τα συστήματά της βοήθεια του οδηγού Autopilot ή Full Self-Driving, αλλά λέει ότι τα χαρακτηριστικά δεν καθιστούν τα αυτοκίνητα αυτόνομα και ότι οι οδηγοί θα πρέπει να είναι «έτοιμοι να αναλάβουν τη σκυτάλη ανά πάσα στιγμή».

Ο κατασκευαστής EV παρουσίασε τον Αυτόματο πιλότο το 2015 και το πρώτο θανατηφόρο ατύχημα στις Ηνωμένες Πολιτείες αναφέρθηκε το 2016, αλλά η υπόθεση δεν πήγε ποτέ σε δίκη.

Η τρέχουσα δίκη, σύμφωνα με το Reuters εκτυλίχθηκε στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λος Άντζελες τις τελευταίες τρεις εβδομάδες και περιείχε μαρτυρία από τρεις μηχανικούς της Tesla.


Έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή για την εταιρεία, καθώς προετοιμάζεται για μια σειρά από άλλες δοκιμές που ξεκινούν φέτος σχετικά με το ημιαυτόματο σύστημα οδήγησης, το οποίο ο Musk ισχυρίστηκε ότι είναι πιο ασφαλές από τους οδηγούς.

Κατά τη διάρκεια των τελικών συζητήσεων την περασμένη Πέμπτη, ο δικηγόρος της Hsu, Anum Arshad, είπε ότι ένας από τους ειδικούς μάρτυρες της Tesla παραδέχθηκε ότι το Autopilot δεν μπορούσε να αποδώσει όπως διαφήμιζε η εταιρεία.


Ο Michael Carey, δικηγόρος της αυτοκινητοβιομηχανίας, είπε ότι η Hsu οδηγούσε κατευθείαν στη μέση, την οποία είχε αρκετά δευτερόλεπτα για να δει.
«Τα στοιχεία που αποδεικνύουν την απόσπαση της προσοχής είναι αρκετά ξεκάθαρα», είπε.

Αν και το αποτέλεσμα της δίκης δεν θα είναι νομικά δεσμευτικό σε άλλες υποθέσεις, θα μπορούσε να χρησιμεύσει για να βοηθήσει την Tesla και τους δικηγόρους άλλων εναγόντων να βελτιώσουν τις στρατηγικές τους, λένε οι ειδικοί.

Η Κασσάντρα Μπερκ Ρόμπερτσον, καθηγήτρια στη Νομική Σχολή του Case Western Reserve University, η οποία έχει μελετήσει την ευθύνη για αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα, είπε ότι οι πρώτες υποθέσεις «δίνουν μια ένδειξη για το πώς είναι πιθανό να εξελιχθούν αργότερα οι υποθέσεις».

Η Tesla βρίσκεται επίσης υπό έρευνα από το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ και την Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας σχετικά με τους ισχυρισμούς της σχετικά με τις δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης και την ασφάλεια της τεχνολογίας, αντίστοιχα.

Το κύριο ερώτημα στις περιπτώσεις αυτόματου πιλότου είναι ποιος ευθύνεται για ένα ατύχημα ενώ ένα αυτοκίνητο βρισκόταν σε λειτουργία αυτόματου πιλότου βοηθού οδηγού - ένας οδηγός, το μηχάνημα ή και τα δύο; Η μήνυση της Hsu ισχυρίζεται ότι το όχημα της Tesla χτύπησε στο κράσπεδο τόσο ξαφνικά που δεν είχε χρόνο να το αποφύγει παρόλο που είχε τα χέρια της στο τιμόνι και ήταν σε εγρήγορση.

Σύμφωνα με το Reuters βίντεο του 2016 που χρησιμοποιήθηκε από την Tesla για να προωθήσει την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης ήταν στην πραγματικότητα σκηνοθετημένο, για να δείξει δυνατότητες - όπως το σταμάτημα στο κόκκινο και την επιτάχυνση σε ένα πράσινο φως - που το σύστημα δεν είχε, σύμφωνα με μαρτυρία ανώτερου μηχανικού.

Οι λεπτομέρειες για το βίντεο ήταν από κατάθεση στελέχους της Tesla σε άλλη υπόθεση.
Το στέλεχος, ο Ashok Elluswamy, διευθυντής λογισμικού Autopilot στην Tesla, κατέθεσε κατά τη διάρκεια της δίκης Hsu την περασμένη εβδομάδα σχετικά με το βίντεο. Κατά τη διάρκεια της τελικής της συζήτησης, ο δικηγόρος της Hsu, Arshad, είπε ότι ο Elluswamy αναγνώρισε επίσης ότι οι αισθητήρες του Tesla δεν αναγνωρίζουν πάντα πότε τα χέρια του οδηγού είναι στο τιμόνι.

Επίσης, θέμα είναι και ο αερόσακος.
Ο δικηγόρος του ενάγοντα είπε ότι ο αερόσακος δεν θα έπρεπε να έχει ανοίξει υπό αυτές τις συνθήκες και ότι ενεργοποιήθηκε με πολύ μεγαλύτερη δύναμη από ό,τι θα έπρεπε.

Μια ετυμηγορία για τον ενάγοντα θα ήταν πιθανότατα πιο σημαντική από μια νίκη της Tesla, ιδιαίτερα αν η απόφαση καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η Tesla εξαπάτησε την Hsu, δήλωσε ο Bryant Walker Smith, επίκουρος καθηγητής στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου της Νότιας Καρολίνας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ