Αεροδρόμιο Καστέλι: Νέα παράταση στο διαγωνισμό

Η ημερομηνία για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών είχε οριστεί για σήμερα 16 Δεκεμβρίου, ενώ τελικά παίρνει μετάθεση για τις 18 Φεβρουαρίου.
Ο διαγωνισμός πάντως σηματοδοτείται και από δύο ηχηρές απουσίες, αυτή του κινέζικου Ομίλου, China State Construction Engineering Corporation (CSCEC) αλλά και της Μέτκα του Ομίλου Μυτιληναίου, οι οποίες όπως έγινε γνωστό θα συμμετείχαν στην διεκδίκηση του αεροδρομίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες στον διαγωνισμό αναμένεται να κατέβουν τρία επενδυτικά σχήματα (χωρίς ωστόσο να αποκλείονται και οι εκπλήξεις της τελευταίας στιγμής):
- ACS με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Vinci με ΕΛΛΑΚΤΩΡ του Ομίλου Μπόμπολα και
- Bouygues με J&P ΑΒΑΞ
Το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης καθώς και Μελέτη, Κατασκευή και Χρηματοδότηση των οδικών του συνδέσεων» εκτιμάται ότι θα κοστίσει μεταξύ 700 και 900 εκατ. ευρώ.
Το νέο αεροδρόμιο, το οποίο θα αντικαταστήσει το «Νίκος Καζαντζάκης», θα έχει μήκος αεροδιαδρόμου 3,2 χλμ με δυνατότητα επέκτασης στα 3,8 χλμ, εάν αυτό καταστεί απαραίτητο.
Οι προσφορές των κατασκευαστών θα αξιολογηθούν βάσει των ποσοτικών προσφορών, με κριτήρια τον χρηματοοικονομικό έλεγχο, τις τεχνικές προτάσεις και την οικονομική προσφορά.
Η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει από ίδια κεφάλαια των ιδιωτών, από το τραπεζικό δανεισμό του παραχωρησιούχου και τη συμβολή του δημοσίου.
Στον προϋπολογισμό του έργου περιλαμβάνονται οδικά έργα 30 χλμ, εκ των οποίων 20 χλμ που θα συνδέουν το αεροδρόμιο με τον ΒΟΑΚ και 10 χλμ που θα το ενώνουν με τον ΝΟΑΚ.
Με την κατασκευή του αεροδρομίου θα δημιουργηθούν 1.000 θέσεις εργασίας στο αεροδρόμιο και 4.000 στον τουρισμό της Κρήτης, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών.
Να σημειωθεί ότι το αεροδρόμιο του Ηρακλείου είναι το πρώτο σε κίνηση στην Ελλάδα κατά τους θερινούς μήνες και είναι σαφές ότι θα μπορούσε να υποδεχθεί δεκάδες χιλιάδες πρόσθετους τουρίστες στην περίπτωση που διέθετε επαρκή χωρητικότητα.
Ο νέος αερολιμένας Ηρακλείου θα αντικαταστήσει το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» το οποίο είναι ανεπαρκές για την κάλυψη των αναγκών της περιοχής και εδώ και χρόνια χαρακτηρίζεται υπερκορεσμένο. Το πρόβλημα παρατηρείται τη θερινή περίοδο, οπότε η κίνηση αυξάνεται και οι εγκαταστάσεις του δεν επαρκούν για την εξυπηρέτηση της επιβατικής κίνησης, ενώ τα περιθώρια βελτιώσεων στις υφιστάμενες υποδομές είναι, μάλλον, μικρά.