Tο δρόμο για τη Βουλή παίρνει το νομοσχέδιο για τον Ενιαίο Φόρο Ακινήτων, ο οποίος θα αντικαταστήσει το χαράτσι στους λογαριασμούς της ΔΕΗ.

Μετά τη σύσκεψη που έγινε στο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό αποφασίστηκαν και νέες αλλαγές -κυρίως για τα οικόπεδα εντός σχεδίου και εντός οικισμών, όπως και τα γεωργικά κτίσματα.

Ανοικτό και το ενδεχόμενο μείωσης του φόρου μεταβίβασης. Το βασικό σενάριο του υπουργείου προβλέπει μείωση κατά 50% από την 1η Ιανουαρίου 2014.

Εξερχόμενος του Μαξίμου ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας είπε ότι «είναι ένας φόρος, νομίζω, δικαιότερος από τον προηγούμενο, διότι παίρνει, να το πω απλά, λιγότερα από περισσότερους και, νομίζω, ότι αυτή είναι η βασική του φιλοσοφία».

Ο προγραμματισμός του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης είναι το νομοσχέδιο να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση την ερχόμενη εβδομάδα, ενώ η τρόικα αναμένεται να επιστρέψει στην Αθήνα στις 18 Οκτωβρίου.

Οι ενστάσεις της τρόικας

Όπως αναφέρουν Τα Νέα της Παρασκευής, η τρόικα θα επιθυμούσε να βεβαιωθούν όσο το δυνατόν περισσότερα έσοδα από τον Ενιαίο Φόρο, για αυτό και εμμένει στην ανάγκη είσπραξής του από τους λογαριασμούς της ΔΕΗ.

Ωστόσο, το οικονομικό επιτελείο θέτει τον πήχη των εσόδων στα 2,850 δισ. ευρώ (η ελάχιστη απαίτηση της τρόικας) και αφήνει ανοικτό το ύψος των εσόδων που θα βεβαιωθούν.

Παράλληλα, προσανατολίζεται να συμπεριλάβει στο νομοσχέδιο και ρήτρα εισπραξιμότητας ΦΑΠ: αν η εισπραξιμότητα φτάσει το 80% (σήμερα είναι στο 70%), τότε θα περιορίζονται κάποιοι από τους συντελεστές του νέου φόρου, τα έσοδα θα είναι μικρότερα, αλλά ο στόχος με τον οποίο συμφωνεί και η τρόικα θα έχει πάλι επιτευχθεί.

«Κερδισμένοι» και χαμένοι

Σύμφωνα με το Έθνος της Παρασκευής, μεταξύ των «κερδισμένων» του νέου φόρου είναι όσοι διαθέτουν κατοικία ή διαμέρισμα σε περιοχές με αντικειμενική αξία έως 2.200 ευρώ το τετραγωνικό.

Επίσης, οι ιδιοκτήτες κατοικιών που έχουν στην κατοχή τους μικρό ή μεσαίο οικόπεδο/αγροτεμάχιο σε μη τουριστικές ή ορεινές περιοχές και εκτός αστικών κέντρων.

Στους «κερδισμένους» επίσης και όσοι διαθέτουν συνολική ακίνητη περιουσία αξίας πάνω από 800.000 ευρώ, λόγω κατάργησης του ΦΑΠ.

Αντίθετα στους χαμένους του Ενιαίου Φόρου είναι οι ιδιοκτήτες μονοκατοικιών εντός ή εκτός σχεδίου πόλης και οικισμού, όσοι έχουν οικόπεδα εντός σχεδίου σε Αττική και αστικά κέντρα της περιφέρειας και οι ιδιοκτήτες αγροτεμαχίων σε τουριστικές ή παραθαλάσσιες περιοχές.

Φόρο θα πληρώσουν και όσοι φορολογούμενοι διαθέτουν ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα και οι οποίοι τα τελευταία χρόνια δεν πλήρωναν το χαράτσι μέσω της ΔΕΗ.

Ο ελάχιστος φόρος

Ο φόρος για τις κατοικίες θα ξεκινά από 2,3 ευρώ το τετραγωνικό (για τιμή ζώνης από 0-500 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο) και θα φτάνει τα 14 ευρώ (για τιμή ζώνης από 5.000 ευρώ το τετραγωνικό και άνω).

Για τα εντός σχεδίου οικόπεδα, ο φόρος θα ξεκινά από τα 20 ευρώ και σε εξαιρετικές περιπτώσεις θα φτάνει και τα 20.000 ευρώ το στρέμμα.

Στα αγροτεμάχια ο ελάχιστος φόρος θα είναι 1,5 ευρώ το στρέμμα για αγροτικές καλλιέργειες και θα φτάνει τα 47,25 ευρώ. Αν εντός υπάρχει και κατοικία, τότε ο φόρος ξεκινά από 7,25 ευρώ και φτάνει τα 236 ευρώ το στρέμμα.

Κομισιόν: «Πολύ δύσκολος χειμώνας» όσον αφορά τις τιμές της ενέργειας

Κομισιόν: «Πολύ δύσκολος χειμώνας» όσον αφορά τις τιμές της ενέργειας

05.10.20261 λεπτ.
Πόθεν έσχες: Κρυμμένα εκατομμύρια πίσω από «λευκές» δηλώσεις

Πόθεν έσχες: Κρυμμένα εκατομμύρια πίσω από «λευκές» δηλώσεις

05.10.20261 λεπτ.
Δημόσιο χρέος: Περιορισμένες εκδόσεις ομολόγων το 2027 – Πρόωρες αποπληρωμές έως το 2031

Δημόσιο χρέος: Περιορισμένες εκδόσεις ομολόγων το 2027 – Πρόωρες αποπληρωμές έως το 2031

05.10.20261 λεπτ.
Οριακή αύξηση 0
Σούπερ μάρκετ: Πτώση τιμών 0,75% τον Σεπτέμβριο – Ποια προϊόντα φθήνυναν και πού συνεχίζεται η ακρίβεια

Σούπερ μάρκετ: Πτώση τιμών 0,75% τον Σεπτέμβριο – Ποια προϊόντα φθήνυναν και πού συνεχίζεται η ακρίβεια

05.10.20261 λεπτ.
Προϋπολογισμός 2027: Ανάπτυξη 2,3% και χρέος στο 128,8% – Οι «αστερίσκοι» του ΕΔΣ

Προϋπολογισμός 2027: Ανάπτυξη 2,3% και χρέος στο 128,8% – Οι «αστερίσκοι» του ΕΔΣ

05.10.20261 λεπτ.
Εργαλείο σύγκρισης δημόσιου χρέους Ελλάδας, Ισπανίας, Γαλλίας και Ιταλίας σε οθόνη laptop
Δημόσιο χρέος: Η Ελλάδα παύει να είναι η πιο χρεωμένη χώρα της ευρωζώνης – Πέφτει κάτω από την Ιταλία

Δημόσιο χρέος: Η Ελλάδα παύει να είναι η πιο χρεωμένη χώρα της ευρωζώνης – Πέφτει κάτω από την Ιταλία

03.10.20269 λεπτ.
Κρήτη: Μεγάλες καταστροφές από την κακοκαιρία – Παραμένει σε Red Code το νησί

Κρήτη: Μεγάλες καταστροφές από την κακοκαιρία – Παραμένει σε Red Code το νησί

03.10.20261 λεπτ.
Πετρέλαιο θέρμανσης: Πώς θα πέσει κάτω από 1,75 ευρώ το λίτρο

Πετρέλαιο θέρμανσης: Πώς θα πέσει κάτω από 1,75 ευρώ το λίτρο

03.10.20261 λεπτ.
Στουρνάρας: «Προσοχή» στις νέες αυξήσεις επιτοκίων – Ο επόμενος στόχος είναι η κατηγορία «Α»

Στουρνάρας: «Προσοχή» στις νέες αυξήσεις επιτοκίων – Ο επόμενος στόχος είναι η κατηγορία «Α»

02.10.20261 λεπτ.
ΣτΕ: Αντισυνταγματική η 20ετής και 10ετής παραγραφή για επιβολή πρόσθετων φόρων λόγω φοροδιαφυγής

ΣτΕ: Αντισυνταγματική η 20ετής και 10ετής παραγραφή για επιβολή πρόσθετων φόρων λόγω φοροδιαφυγής

02.10.20261 λεπτ.
Eurobank: O τουρισμός-«ανάχωμα» στο εμπορικό έλλειμμα

Eurobank: O τουρισμός-«ανάχωμα» στο εμπορικό έλλειμμα

02.10.20261 λεπτ.
Άνοδος στο 3
Πληθωρισμός: Εκτοξεύτηκε στο 5,1% στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο – Στο 3,8% στην ευρωζώνη

Πληθωρισμός: Εκτοξεύτηκε στο 5,1% στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο – Στο 3,8% στην ευρωζώνη

02.10.20261 λεπτ.
Ελλάδα: Πρόωρη αποπληρωμή €2,5 δισ. στον EFSF από τα έσοδα των τραπεζών

Ελλάδα: Πρόωρη αποπληρωμή €2,5 δισ. στον EFSF από τα έσοδα των τραπεζών

02.10.20261 λεπτ.
ΙΟΒΕ: Οριακή βελτίωση του οικονομικού κλίματος τον Σεπτέμβριο

ΙΟΒΕ: Οριακή βελτίωση του οικονομικού κλίματος τον Σεπτέμβριο

02.10.20261 λεπτ.
Γραφείο Προϋπολογισμού: Νέο καμπανάκι για ακρίβεια – «Δεν μπορούμε να καλύψουμε το ενεργειακό τσουνάμι»

Γραφείο Προϋπολογισμού: Νέο καμπανάκι για ακρίβεια – «Δεν μπορούμε να καλύψουμε το ενεργειακό τσουνάμι»

01.10.20261 λεπτ.