Για την απόδειξη της καταβολής του ποσού των δωρεών ή χορηγιών, απαιτούνται τα ακόλουθα, κατά περίπτωση, δικαιολογητικά:

Α) Προκειμένου για δωρεά ιατρικών μηχανημάτων και ασθενοφόρων αυτοκινήτων στα κρατικά και δημοτικά νοσηλευτικά ιδρύματα και νοσοκομεία Ν.Π.Ι.Δ. που επιχορηγούνται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό:

(αα) Βεβαίωση του δωρεοδόχου ότι έγινε αποδεκτή η δωρεά.

(αβ) Αντίγραφο του πρωτοκόλλου παράδοσης – παραλαβής.

(αγ) Σε περίπτωση αγοράς και άμεσης παράδοσης των δωρούμενων αντικειμένων, το νόμιμο στοιχείο που προβλέπεται από τον ΚΒΣ, από το οποίο προκύπτει η αξία τους.

Σε περίπτωση που ο δωρητής κατείχε από πριν τα δωρηθέντα αντικείμενα, η αξία τους προσδιορίζεται από τον προϊστάμενο της αρμόδιας ΔΟΥ.

Β) Προκειμένου για δωρεά χρηματικών ποσών στο Δημόσιο τους Ο.Τ.Α., το Εθνικό Ταμείο Κοινωνικής Συνοχής, τους Ιερούς ναούς, τις ιερές μονές του Αγίου Όρους, το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, τα Πατριαρχεία Αλεξανδρείας και Ιεροσολύμων, την Ιερά Μονή Σινά, την Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας, τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, τα κρατικά και δημοτικά νοσηλευτικά ιδρύματα και νοσοκομεία Ν.Π.Ι.Δ. που επιχορηγούνται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό και το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων:

(βα) Διπλότυπη απόδειξη ή γραμμάτιο είσπραξης του ποσού της δωρεάς ή χορηγίας, η οποία εκδίδεται από το νόμιμο εκπρόσωπο του δωρεοδόχου.

(ββ) Βεβαίωση ή αντίγραφο της οικείας πράξης του νόμιμου εκπροσώπου του δωρεοδόχου από την οποία να προκύπτει η αποδοχή της δωρεάς και η καταχώρηση του ποσού αυτής στα επίσημα βιβλία του δωρεοδόχου.

Σε περίπτωση δωρεάς χρηματικών ποσών με όρο, βεβαίωση του νόμιμου εκπροσώπου του δωρεοδόχου από την οποία να προκύπτει το ύψος του καθαρού προϊόντος που περιέρχεται στο δωρεοδόχο.

Γ) Προκειμένου για δωρεά χρηματικών ποσών στα κοινωφελή ιδρύματα, τα σωματεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με υπηρεσίες εκπαίδευσης, τα Ν.Π.Δ.Δ., τα Ν.Π.Ι.Δ. με κοινωφελείς σκοπούς κλπ, και χορηγίες στα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα Ν.Π.Ι.Δ. με σκοπούς πολιτιστικούς:

(γα) Διπλότυπη απόδειξη ή γραμμάτιο είσπραξης του ποσού της δωρεάς ή χορηγίας, η οποία εκδίδεται από το νόμιμο εκπρόσωπο του δωρεοδόχου.

(γβ) Βεβαίωση ή αντίγραφο της οικείας πράξης του νόμιμου εκπροσώπου του δωρεοδόχου από την οποία να προκύπτει η αποδοχή της δωρεάς και η καταχώρηση του ποσού αυτής στα επίσημα βιβλία του δωρεοδόχου.

Όταν τα ποσά των ανωτέρω δωρεών ή χορηγιών, με εξαίρεση τις δωρεές που καταβάλλονται στους δωρεοδόχους της περ. Β’, υπερβαίνουν τα 300 ευρώ ετησίως, κατατίθενται σε ειδικό λογαριασμό του δωρεοδόχου ή του αποδέκτη της χορηγίας, που έχει ανοιχθεί σε τράπεζα ή στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, και εκτός των παραπάνω δικαιολογητικών, απαιτείται και το οικείο γραμμάτιο είσπραξης της Τράπεζας ή του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, στο οποίο πρέπει να αναγράφονται τα στοιχεία που αναφέρονται στις διατάξεις του άρθρου 9 του ν. 2238/1994.

Αν το πρωτότυπο έχει δοθεί στο δωρεοδόχο για την είσπραξη του ποσού που δωρήθηκε, υποβάλλεται αντίγραφο του γραμματίου, κυρωμένο από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων ή την Τράπεζα, από την οποία εκδόθηκε.

Για τα χρηματικά ποσά που καταβάλατε για πολιτιστικές χορηγίες του ν.3525/2007 στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ. μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και στις αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρίες του άρθρου 741 Α. Κ. που επιδιώκουν σκοπούς πολιτιστικούς, απαιτείται επικυρωμένο αντίγραφο της απόφασης του Υπουργού Πολιτισμού με την οποία χαρακτηρίζεται η χορηγία ως πολιτιστική, τα πρωτότυπα αποδεικτικά καταβολής των ποσών εάν η χορηγία είναι χρηματικό ποσό και την Υπουργική Απόφαση για την εκτίμηση της αξίας της χορηγίας εάν αυτή έγινε σε είδος ή άυλα αγαθά ή υπηρεσίες, καθώς και το αποδεικτικό παράδοσης και παραλαβής της χορηγίας. Για την απόδειξη της καταβολής των δωρεών χρηματικών ποσών υπέρ κρατικών φορέων και παρεμφερών κοινωφελών νομικών προσώπων (οργανισμών, ιδρυμάτων, κ.λπ. ), εγκατεστημένων σε άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σε χώρες του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) / Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ), τα δικαιολογητικά που απαιτούνται είναι αυτά που ορίζονται στο Κεφάλαιο ΣΤ του άρθρου 6 της 1017701/306/Α0012/ΠΟΛ.1040/19.2.2001 (ΦΕΚ 232 Β) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών. Εάν από τα δικαιολογητικά αυτά δεν προκύπτει ο μη κερδοσκοπικός και κοινωφελής χαρακτήρας των προσώπων αυτών, απαιτείται βεβαίωση αυτών, στην οποία θα αναγράφεται ότι είναι νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που επιδιώκουν κοινωφελή σκοπό. Όλα τα ανωτέρω δικαιολογητικά πρέπει να είναι μεταφρασμένα νόμιμα.

Ποσοστό 10% αυτών των δαπανών μειώνει το φόρο. Η μείωση αυτή γίνεται εφόσον τα ποσά των δωρεών και χορηγιών υπερβαίνουν συνολικά τα 100 ευρώ.

Το συνολικό ποσό των δωρεών και χορηγιών επί του οποίου υπολογίζεται η μείωση δεν μπορεί να υπερβαίνει ποσοστό 10% του συνολικού εισοδήματος.

Κομισιόν: «Πολύ δύσκολος χειμώνας» όσον αφορά τις τιμές της ενέργειας

Κομισιόν: «Πολύ δύσκολος χειμώνας» όσον αφορά τις τιμές της ενέργειας

05.10.20261 λεπτ.
Πόθεν έσχες: Κρυμμένα εκατομμύρια πίσω από «λευκές» δηλώσεις

Πόθεν έσχες: Κρυμμένα εκατομμύρια πίσω από «λευκές» δηλώσεις

05.10.20261 λεπτ.
Δημόσιο χρέος: Περιορισμένες εκδόσεις ομολόγων το 2027 – Πρόωρες αποπληρωμές έως το 2031

Δημόσιο χρέος: Περιορισμένες εκδόσεις ομολόγων το 2027 – Πρόωρες αποπληρωμές έως το 2031

05.10.20261 λεπτ.
Οριακή αύξηση 0
Σούπερ μάρκετ: Πτώση τιμών 0,75% τον Σεπτέμβριο – Ποια προϊόντα φθήνυναν και πού συνεχίζεται η ακρίβεια

Σούπερ μάρκετ: Πτώση τιμών 0,75% τον Σεπτέμβριο – Ποια προϊόντα φθήνυναν και πού συνεχίζεται η ακρίβεια

05.10.20261 λεπτ.
Προϋπολογισμός 2027: Ανάπτυξη 2,3% και χρέος στο 128,8% – Οι «αστερίσκοι» του ΕΔΣ

Προϋπολογισμός 2027: Ανάπτυξη 2,3% και χρέος στο 128,8% – Οι «αστερίσκοι» του ΕΔΣ

05.10.20261 λεπτ.
Εργαλείο σύγκρισης δημόσιου χρέους Ελλάδας, Ισπανίας, Γαλλίας και Ιταλίας σε οθόνη laptop
Δημόσιο χρέος: Η Ελλάδα παύει να είναι η πιο χρεωμένη χώρα της ευρωζώνης – Πέφτει κάτω από την Ιταλία

Δημόσιο χρέος: Η Ελλάδα παύει να είναι η πιο χρεωμένη χώρα της ευρωζώνης – Πέφτει κάτω από την Ιταλία

03.10.20269 λεπτ.
Κρήτη: Μεγάλες καταστροφές από την κακοκαιρία – Παραμένει σε Red Code το νησί

Κρήτη: Μεγάλες καταστροφές από την κακοκαιρία – Παραμένει σε Red Code το νησί

03.10.20261 λεπτ.
Πετρέλαιο θέρμανσης: Πώς θα πέσει κάτω από 1,75 ευρώ το λίτρο

Πετρέλαιο θέρμανσης: Πώς θα πέσει κάτω από 1,75 ευρώ το λίτρο

03.10.20261 λεπτ.
Στουρνάρας: «Προσοχή» στις νέες αυξήσεις επιτοκίων – Ο επόμενος στόχος είναι η κατηγορία «Α»

Στουρνάρας: «Προσοχή» στις νέες αυξήσεις επιτοκίων – Ο επόμενος στόχος είναι η κατηγορία «Α»

02.10.20261 λεπτ.
ΣτΕ: Αντισυνταγματική η 20ετής και 10ετής παραγραφή για επιβολή πρόσθετων φόρων λόγω φοροδιαφυγής

ΣτΕ: Αντισυνταγματική η 20ετής και 10ετής παραγραφή για επιβολή πρόσθετων φόρων λόγω φοροδιαφυγής

02.10.20261 λεπτ.
Eurobank: O τουρισμός-«ανάχωμα» στο εμπορικό έλλειμμα

Eurobank: O τουρισμός-«ανάχωμα» στο εμπορικό έλλειμμα

02.10.20261 λεπτ.
Άνοδος στο 3
Πληθωρισμός: Εκτοξεύτηκε στο 5,1% στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο – Στο 3,8% στην ευρωζώνη

Πληθωρισμός: Εκτοξεύτηκε στο 5,1% στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο – Στο 3,8% στην ευρωζώνη

02.10.20261 λεπτ.
Ελλάδα: Πρόωρη αποπληρωμή €2,5 δισ. στον EFSF από τα έσοδα των τραπεζών

Ελλάδα: Πρόωρη αποπληρωμή €2,5 δισ. στον EFSF από τα έσοδα των τραπεζών

02.10.20261 λεπτ.
ΙΟΒΕ: Οριακή βελτίωση του οικονομικού κλίματος τον Σεπτέμβριο

ΙΟΒΕ: Οριακή βελτίωση του οικονομικού κλίματος τον Σεπτέμβριο

02.10.20261 λεπτ.
Γραφείο Προϋπολογισμού: Νέο καμπανάκι για ακρίβεια – «Δεν μπορούμε να καλύψουμε το ενεργειακό τσουνάμι»

Γραφείο Προϋπολογισμού: Νέο καμπανάκι για ακρίβεια – «Δεν μπορούμε να καλύψουμε το ενεργειακό τσουνάμι»

01.10.20261 λεπτ.