Από Οσλο σε Αθήνα, ένα Euronext δρόμος

Από Οσλο σε Αθήνα, ένα Euronext δρόμος

Γιατί Euronext Oslo και όχι Euronext Athens 

Με διπλή αφορμή την παρουσία ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών στο χρηματιστήριο του Οσλο και την σαρωτική αποδοχή της δημόσιας πρότασης του Euronext για την ΕΧΑΕ, το σημερινό παρασκήνιο. Συν την δήλωση (δέσμευση;) του Στεφάν Μπουζνά πως θα προσπαθήσει ελληνικές ναυτιλιακές να...πλεύσουν και προς την Αθήνα- στο νέο Euronext Athens.

Δεύτερη σημαντική αγορά, μετά της Wall Street το Oslo Boerse για τους Greeks του shipping, οι οποίοι το τελευταίο διάστημα δείχνουν αξιόλογη δραστηριότητα αντλώντας χρήματα μέσω ομολογιακών εκδόσεων, IPOs κ.λ.π επ' ωφελεία φυσικά του χρηματιστηρίου της Νορβηγικής πρωτεύουσας.

Εύλογο το ερώτημα, γιατί Euronext Oslo και όχι Euronext Athens -έστω με τον χαρακτήρα dual listing- και στην προοπτική ενιαιοποίησης της ΕΧΑΕ υπό τον ευρύτερο όμιλο του Euronext.

Ο επικεφαλής του group, ήταν ξεκάθαρος όταν έλεγε πως του είναι αδιανόητο ναυτιλιακές ελληνικών συμφερόντων να έχουν παρουσία στο Οσλο και ούτε μία να είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών ( * ).

Πως έχει η κατάσταση λοιπόν: έλληνες εφοπλιστές επιχειρούν στρατηγική "απόβαση" στις αγορές του Βορρά, καθιστώντας τη Νορβηγία βασικό δίαυλο χρηματοδότησης και αναδεικνύοντας το Οσλο ως έναν νέο, ανερχόμενο χρηματοοικονομικό κόμβο για τον παγκόσμιο ναυτιλιακό τομέα.

Κατ' αυτόν τον τρόπο διαμορφώνεται ευρύτερη τάση μετατόπισης από core τραπεζικές λύσεις σε πιο ευέλικτες, γρήγορες και αποδοτικές μορφές χρηματοδότησης.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Νορβηγία προσφέρει ένα ώριμο επενδυτικό περιβάλλον με συγκριτικά πλεονεκτήματα, προσελκύοντας όλο και περισσότερους Greeks του shipping.

Παίκτες όπως η Αγγελική Φράγκου Navios South American Logistics, Νικόλας Δ. Πατέρας Contships, Seanergy, Σεμίραμις Παληού Diana Shipping έχουν ήδη στραφεί στις σκανδιναβικές κεφαλαιαγορές για να αντλήσουν σημαντικά ποσά με όρους ευνοϊκότερους από τις κλασικές τραπεζικές επιλογές.

Η Navios, συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου, άντλησε 400 εκατ. $, η Contships του Νικόλα Δ. Πατέρα 100 εκατ. $, η Diana Shipping της Σεμίραμις Παληού έχει ήδη αντλήσει συνολικά 250 εκατ. $ δολάρια μέσω δύο εκδόσεων, ξεκινώντας από το 2018.

To γεγονός πως το Οσλο είναι στην "ομπρέλα" του Euronext διευκολύνει το εγχείρημα παράλληλης διαπραγμάτευσης και στην Αθήνα, όταν θα είναι λειτουργικά υπό την ίδια...

( * ) οι παλαιότεροι θα ενθυμούνται πως το θέμα της εισαγωγής ναυτιλιακών εταιρειών στο ΧΑ πρώτος το είχε επιχειρήσει ο Σπύρος Καπράλος, για να ξεχαστεί στη συνέχεια -επί Σωκράτη Λαζαρίδη- μέχρι που αποτέλεσε μία από τις επιδιώξεις του Γιάννου Κοντόπουλου (πριν διορισθεί στην ΕΧΑΕ) που μετά έμεινε στα λόγια...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τι...μισοείπε ο Boujnah

Στην συνέντευξη και τις ερωτήσεις από τους δημοσιογράφους που τέθηκαν προέκυψαν ενδιαφέρουσες πληροφορίες.