Ο διορατικός Βακάκης παίρνει τα ρίσκα του (και δικαιώνεται...)

Ανοίγει τον δρόμο για επέκταση προς ακόμη μία διεθνή αγορά, αυτή την φορά του Καναδά
Η τύχη, λένε πως, βοηθά τους τολμηρούς (*) και η θυμόσοφη ρήση δείχνει να επιβεβαιώνεται στην περίπτωση του Απόστολου Βακάκη.
Sui generis επιχειρηματίας, με φανατικούς fans και haters, σε κάθε περίπτωση όμως επιτυχημένος βάσει των αποτελεσμάτων που πραγματοποιούνται για την Jumbo.
Στα 3,760 δισ. ευρώ, άλλωστε η χρηματιστηριακή αξία της εισηγμένης, μετά από ακόμη μία θετική χρήση.
Στο 1,15 δισ. ευρώ ο κύκλος εργασιών, στα 320 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη (2024). Επιπλέον, με ταμειακά διαθέσιμα (και ισοδύναμα ) άνω του συνολικού ποσού των δανειακών υποχρεώσεων και των υποχρεώσεών του από μισθώσεις, κατά 372,51 εκατ. (έναντι 370,41 εκατ. /στις 31.12.2023). Και με χρηματικές διανομές προς τους μετόχους στα 1,60 ευρώ/ μετοχή (μικτό) ή 217,7 εκατ. (μικτό).
Ο επιχειρηματίας ήταν (ίσως ) ο πρώτος ο οποίος επιχείρησε την σταδιακή "απο-κινεζοποίηση" της παραγωγής/εισαγωγών, όπως και της επέκτασης προς το Ισραήλ. Μέσα Σεπτεμβρίου 2020, ανακοινώθηκε η είσοδος στην τοπική αγορά μέσω εμπορικής συνεργασίας με το FOX Group.
Συμφωνία με την ηγέτιδα στον χώρο του λιανεμπορίου στο Ισραήλ, εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Tel Aviv, με 9 σήματα δικά της και 11 συνεργασίες franchise με εταιρείες με διεθνή παρουσία στο λιανεμπόριο.
Με τη συμφωνία δινόταν το αποκλειστικό δικαίωμα για το άνοιγμα στο Ισραήλ νέων καταστημάτων, που θα φέρουν το σήμα «JUMBO» και θα εμπορεύονται προϊόντα της αλυσίδας.
Συνεργασία 12ετούς διάρκειας (δλδ έως το 2032) που πλέον του ανοίγει τον δρόμο για επέκταση προς ακόμη μία διεθνή αγορά, αυτή την φορά του Καναδά. Δεδομένου ότι ο όμιλος Fox διαθέτει παρουσία στον Καναδά με άλλα concepts λιανικής, πρότεινε και πέτυχε την επέκταση της συνεργασίας και στην αγορά της Βόρειας Αμερικής.
Το business plan επέκτασης στον Καναδά αφορά αποκλειστικά επένδυση του ομίλου Fox, που σε αδρές γραμμές περιλαμβάνει την δημιουργία 5-10 καταστημάτων Jumbο στην 3ετία 2026-2029. Στόχος τα εγκαίνια του πρώτου καταστήματος να γίνουν κατά το δεύτερο 6μηνο της επόμενης χρονιάς.
Παράλληλα, μέσω συμφωνιών license agreement προχωρά στο "άνοιγμα" καταστήματος και στη Μολδαβία (Κισινάου).
(*) Ο τολμών νικά, έλεγαν οι πρόγονοι.