Αδιανόητες εικόνες με ουρές και ταλαιπωρία για το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Αδιανόητες εικόνες με ουρές και ταλαιπωρία για το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Από τα ξημερώματα πολίτες περιμένουν σε ουρές για να αντικαταστήσουν ή να προμηθευτούν τα νέα προϊόντα για την καθημερινή τους μετακίνηση με τα μεσα μεταφοράς

Αδιανόητη η εικόνα από την ταλαιπωρία που βιώνουν οι πολίτες που μετακινούνται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην προσπάθειά τους να προμηθευτούν το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Ολες οι ηλικίες σε απίστευτες ουρές στα σημεία έκδοσης σε σταθμούς και δρόμους περιμένουν ώρες για να υποβάλουν τα δικαιολογητικά και να παραλάβουν την κάρτα.
Αξιο αναφοράς ότι η αναμονή σε ορισμένες περιπτώσεις φθάνει και τις τρεις ώρες σε κεντρικούς σταθμούς του μετρό

Δεν έλειψαν και οι λιποθυμίες από ηλικιωμένους που δεν άντεξαν την ταλαιπωρία για μια απλή διαδικασία

Συγγνώμη ζήτησε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης από τους πολίτες που ταλαιπωρούνται, ωστόσο χαρακτήρισε το φαινόμενο «σύνηθες».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων αναφορικά με τις ουρές που παρατηρούνται για την έκδοση των προσωποποιημένων καρτών ηλεκτρονικού εισιτηρίουζητά συγγνώμη από τους πολίτες και διευκρινίζει ότι: «Έχει προβλεφθεί η διαδικασία για να μην περιμένει όποιος επιθυμεί ούτε ένα λεπτό. Δίνει έναν ταχυδρομικό φάκελο με το όνομα και τη διεύθυνσή του, μια φωτογραφία διαβατηρίου, τον ΑΜΚΑ, μια φωτοτυπία της παλαιάς κάρτας και τον κωδικό που λαμβάνει από τη δικτυακή εφαρμογή του ΟΑΣΑ και θα λάβει ταχυδρομικά την κάρτα του».

Ο υπουργός εκτιμά, μιλώντας στο ΑΠΕ/ΜΠΕ, ότι η παράταση που δόθηκε μέχρι τις 5 Νοεμβρίου για την έκδοση καρτών στα γκισέ και μέχρι τις 10 Νοεμβρίου για την υποβολή φακέλου και την αποστολή της κάρτας με το Ταχυδρομείο είναι επαρκής. Ξεκαθαρίζει δε, ότι αρχές Νοεμβρίου θα κλείσουν οι πόρτες (μπάρες) στις εισόδους των Σταθμών και το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα εφαρμοστεί πλήρως

Αυτοί που κατά κύριο λόγο ταλαιπωρούνται είναι οι κάτοχοι μηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών, καθώς πρέπει να αντικαταστήσουν αυτές που έχουν με τις νέες, ηλεκτρονικού τύπου. Η διαδικασία όταν γίνεται επί τόπου στα γκισέ των εκδοτηρίων είναι χρονοβόρα και κάθε επιβάτης, προκειμένου να εξυπηρετηθεί, χρειάζεται περί τα 15 με 20 λεπτά.

Οι αλλαγές που έρχονται από την 1η Νοεμβρίου

Από 1 Νοεμβρίου σταματούν να εκδίδονται οι χάρτινες κάρτες απεριορίστων διαδρομών και τα αντίστοιχα εισιτήρια. Λόγω των καθυστερήσεων που έχουν προκύψει στην εφαρμογή των νέων μέτρων οι κάτοχοι χάρτινης κάρτας για τον μήνα Οκτώβριο θα μπορούν να την χρησιμοποιούν έως τις 5 Νοεμβρίου – η παράταση ισχύει έως τις 10 του μηνός για όσους έχουν καταθέσει φάκελο και αναμένουν την αποστολή της προσωποποιημένης κάρτας τους.

Τα νέα δεδομένα και προϊόντα για τη μετακίνηση

Διατίθενταιτρία ηλεκτρονικά προϊόντα
Το βασικό νέο προϊόν είναι το ηλεκτρονικό εισιτήριο ATH.ENA Ticket. Το αρχικό κόστος ανέρχεται στα 4.5 ευρώ και ουσιαστικά αποτελεί τον αντικαταστάτη του γνωστού ημερήσιου εισιτηρίου. Οι κάτοχοι του θα μπορούν να την φορτίσουν με διάφορα προϊόντα, όπως αυτό των πέντε εισιτηρίων έναντι 7 ευρώ, το 10+1 εισιτήρια έναντι 14 ευρώ ή ακόμη και τα ειδικά εισιτήρια για το αεροδρόμιο ή αυτά διάρκειας τριών ημερών.

Το δεύτερο προϊόν που διατίθεται είναι η απρόσωπη κάρτα απεριορίστων διαδρομών. Εν αντιθέσει με το ηλεκτρονικό εισιτήριο η κάρτα μπορεί να φορτιστεί με χρήματα και όχι με πακέτα εισιτηρίων. Τι σημαίνει αυτό; Μπορεί κάποιος να φορτίσει την κάρτα με 10 ευρώ και κάθε φορά που την χρησιμοποιεί να καταναλώνει το ποσό που απαιτείται για το εν λόγω κόμιστρο.

Αυτή η επιλογή, όπως και η προηγούμενη στοχεύει σε μη τακτικούς επιβάτες των ΜΜΜ.

Για τους τακτικούς υπάρχει η προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα, που έχει δημιουργήσει έντονη ταλαιπωρία στο επιβατικό κοινό. Οι κάτοχοι των μηνιαίων χάρτινων καρτών, όσοι δικαιούνται δωρεάν μεταφορές ή και μειωμένο εισιτήριο έχουν την δυνατότητα να αποκτήσουν μία νέα προσωποποιημένη κάρτα, που θα αντικαταστήσει τις μηνιαίες, τριμηνιαίες, εξαμηνιαίες και ετήσιες κάρτες.

Η προσωποποιημένη κάρτα

Το υπουργείο Μεταφορών έχει δώσει δύο επιλογές στους επιβάτες. Την απευθείας έκδοση της κάρτας και την παράδοση φακέλου σε όλα τα γκισέ των σταθμών.
Όσοι επιλέξουν την πρώτη επιλογή πρέπει να εξοπλιστούν με υπομονή καθώς θα πρέπει να περιμένουν αρκετή ώρα στην ουρά. Θα πρέπει να πάνε μόνο στους σταθμούς μετρό, τραμ και ΗΣΠΑ που λειτουργεί Τερματικό Έκδοσης Καρτών (ΤΕΚ) και να έχουν μαζί τους την αστυνομική τους ταυτότητα, ένα έγγραφο που να δείχνει τον αριθμό ΑΚΜΑ τους και μία φωτογραφία. Σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος δεν έχει φωτογραφία υπάρχει η δυνατότητα να τον βγάλει ο υπάλληλος την ίδια ώρα. Όσοι δικαιούνται μειωμένο εισιτήριο (π.χ. φοιτητές) θα πρέπει να προσκομίσουν τα απαραίτητα αποδεικτικά. Θα απαιτηθεί και ένας οχταψήφιος κωδικός ασφαλείας, τον οποίο θα γνωρίζει μόνο ο επιβάτης.

Η δεύτερη επιλογή γλιτώνει τους ενδιαφερόμενους από την ταλαιπωρία, αλλά απαιτεί προετοιμασία. Οι κάτοχοι μηναίων καρτών πρέπει να προμηθευτούν με έναν απλό φάκελο Α4, να αναγράψουν πάνω του το ονοματεπώνυμο και την διεύθυνσή τους και να προσκομίσουν εντός αυτού τα εξής:
Φωτοτυπία της υπάρχουσας μηνιαίας κάρτας με μηνιαίο κουπόνι (έτους 2017).
Φωτοτυπία εγγράφου που πιστοποιεί τον αριθμό ΑΜΚΑ.
Πρόσφατη φωτογραφία τύπου διαβατηρίου ή ταυτότητας.
Εκτύπωση του Εντύπου Προσωποποίησης με QR Code από το www.athenacard.gr

Το τέταρτο βήμα απαιτεί μία επίσκεψη στην ιστοσελίδα του ATH.ENA Ticket για την απόκτηση του οκταψήφιου προσωπικού κωδικού.

Mε τον φάκελο έτοιμο με όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να τον παραδώσουν σε όλα τα γκισέ των σταθμών χωρίς να περιμένουν και η προσωποποιημένη κάρτα θα αποσταλεί στη διεύθυνση που έχει αναγραφεί στον φάκελο.

Τρεις διαφορετικές επιλογές φόρτισης της κάρτας.

Πρώτον: μέσω των εκδοτηρίων των σταθμών, όπως γινόταν παραδοσιακά με την χάρτινη κάρτα. Δεύτερον: μέσω των ειδικών τερματικών μηχανημάτων που έχουν τοποθετηθεί σε όλους τους σταθμούς. Τρίτον: με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα στην ιστοσελίδα www.athenacard.gr.

Εάν οι κάτοχοι του ηλεκτρονικού εισιτηρίου ή της απρόσωπης κάρτας χάσουν το προϊόν δυστυχώς δεν υπάρχει τρόπος να αντικατασταθεί, εν αντιθέσει με τους κατόχους της προσωποποιημένη κάρτας.

Σε περίπτωση απώλειας, κλοπής, δυσλειτουργίας της προσωποποιημένης κάρτας οι επιβάτες μπορούν να απευθυνθούν άμεσα στα σημεία έκδοσης για να την αντικαταστήσουν, έναντι 2 ευρώ. Μέσω του οκταψήφιου κωδικού οι υπάλληλοι των μέσω μεταφορών μπορούν να ανακτήσουν το περιεχόμενο της προηγούμενης κάρτας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ