Οδηγίες για τις online αγορές σας- Τι να προσέξετε
Οδηγίες προς τους καταναλωτές για αυτά που πρέπει να προσέχουν στις αγορές τους μέσω Διαδικτύου παρέχει η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, προκειμένου να πραγματοποιούν ασφαλείς αγορές από αξιόπιστα ηλεκτρονικά καταστήματα και να μην πέφτουν θύματα διαδικτυακής απάτης.
Ειδικότερα, η γραμματεία συνιστά στους καταναλωτές, πριν από κάθε συναλλαγή:
- Να βεβαιώνονται ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα που επιλέγουν, παρέχει τα πλήρη στοιχεία της ταυτότητάς του, όπως υποχρεούται (υπεύθυνος διαχειριστής, εμπορική επωνυμία, ΑΦΜ, αριθμός ΓΕΜΗ), καθώς και τη διεύθυνσή του με τα στοιχεία επικοινωνίας του (τηλέφωνο, fax, e-mail). Για τη διασταύρωση των στοιχείων των επιχειρήσεων που έχουν έδρα ή υποκατάστημα στην Ελλάδα, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.businessregistry. gr/publicity/index .
- Να ελέγχουν αν υφίστανται και διατυπώνονται με σαφήνεια οι «όροι και προϋποθέσεις» για τη διενέργεια της συναλλαγής.
- Να ελέγχουν αν γίνεται αναφορά στα νόμιμα δικαιώματά τους όπως το δικαίωμα υπαναχώρησης που ισχύει για τις συμβάσεις από απόσταση, καθώς και η παροχή εγγύησης για αγορές διαρκών καταναλωτικών αγαθών.
- Να επιβεβαιώνουν ότι η τελική τιμή που καλούνται να πληρώσουν, ταυτίζεται με αυτήν που δηλώνεται στην ιστοσελίδα, συμπεριλαμβανομένων των νόμιμων φόρων και κάθε άλλης πρόσθετης χρέωσης (π.χ. μεταφορικά έξοδα).
- Να βεβαιώνονται ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα διαθέτει σύστημα ασφαλούς πληρωμής («λουκετάκι» στο κάτω μέρος της σελίδας και διεύθυνση που ξεκινά με https://) πριν προχωρήσουν σε συναλλαγή μέσω υπηρεσίας μεταφοράς χρημάτων.
Συμπληρωματικά, μπορούν να:
- Κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.
- Αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε pop-ups παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστα websites.
- Μην παρέχουν ευαίσθητα δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.
- Αγνοούν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία.
- Αναζητούν τυχόν αξιολογικά σχόλια πελατών πριν προχωρήσουν στη συναλλαγή, για περιπτώσεις άγνωστων σε αυτούς ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Σε κάθε περίπτωση, για συμβουλές και καταγγελίες που αφορούν τις συναλλαγές τους, μπορούν να απευθύνονται στη Γραμμή Καταναλωτή 1520.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Online αγορές: 8 στους 10 Έλληνες αγοράζουν από ασιατικές πλατφόρμες
Εξαιρετικά υψηλή διείσδυση των ασιατικών πλατφορμών για online αγορές στην ελληνική αγορά
Επίδομα θέρμανσης: Έως αύριο η προκαταβολή σε περισσότερα από 1 εκατ. νοικοκυριά
Τα ποσά που θα λάβουν οι δικαιούχοι
Χριστούγεννα με αυξημένο κόστος: Ποια προϊόντα ανεβάζουν τον λογαριασμό
Στο μικροσκόπιο το χριστουγεννιάτικο τραπέζι και οι αυξήσεις στα τρόφιμα
Ηλεκτρικό ρεύμα: Πώς να αλλάξετε πάροχο μέσω Gov.gr με λίγα βήματα και χωρίς δικαιολογιτικά
Η διαδικασία αλλαγής παρόχου στο ηλεκτρικό ρεύμα έχει απλουστευτεί σημαντικά
Hλεκτρικό ρεύμα: Πότε συμφέρει το πορτοκαλί τιμολόγιο και τι πρέπει να προσέχετε
Τι ισχύει για επαγγελματίες και επιχειρήσεις
Από σήμερα ξεκινά το εορταστικό ωράριο – Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
Τα μαγαζιά θα λειτουργούν με διευρυμένο πρόγραμμα ενόψει Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί τα σοκολατάκια Kinder Μιx 3D pop-up: «Δεν είναι εμφανείς οι αλλεργιόνες ουσίες»
Καλεί τους καταναλωτές που έχουν ήδη προμηθευτεί το προϊόν να μην το καταναλώσουν.
Επίδομα θέρμανσης: Επτά οδηγίες της τελευταίας στιγμής για την υποβολή της αίτησης
Οι πύλες της πλατφόρμας κλείνουν τα μεσάνυχτα
Λιγότερες πωλήσεις στη λιανική φέτος την Black Friday
Eρευνα του Ινστιτούτου της ΕΣΕΕ
Πράσινα τιμολόγια ρεύματος: Στα επίπεδα του Νοεμβρίου οι χρεώσεις - Πόσα θα πληρώσετε ανά πάροχο
Από 13,9 έως 25,3 λεπτά ανά kWh
Black Friday: Τι να προσέχουν επιχειρήσεις και καταναλωτές στις μειώσεων τιμών
Sυμπληρώνονται 10 χρόνια από τότε που η προερχόμενη από το εξωτερικό καταναλωτική προωθητική ενέργεια παρουσιάστηκε…
Τι να προσέξουν οι καταναλωτές σε αγορές Black Friday - Συμβουλές νέου ΙΝΚΑ
Μεταξύ άλλων επισημαίνει την έρευνα αγοράς πριν και την αποφυγή αχρείαστων αγορών