Έχασες τη δουλειά σου μέσα στο 2011; Πρόσεξε στη συμπλήρωση της φορολογικής σου δήλωσης. Αν κάνεις λάθος, κινδυνεύεις να πληρώσεις φόρο ακόμη και για το επίδομα ανεργίας. Κινδυνεύεις να πληρώσεις εισφορά αλληλεγγύης για την αποζημίωση απόλυσης ή να επιβαρυνθείς με τεκμήρια. Ιδού οι αναλυτικές οδηγίες:

• Επίδομα ΟΑΕΔ: Το επίδομα που ενδεχομένως εισπράξατε μέσα στο 2011, θα πρέπει να δηλωθεί στο κωδικό 661 (ή 662 αν το έχει εισπράξει η σύζυγος). Δεν φορολογείται ως εισόδημα υπό μια βασική προϋπόθεση. Τα εισοδήματα από άλλες πηγές (πχ ενοίκια) να μην υπερβαίνουν συνολικά τα 30.000 ευρώ. Αν υπερβαίνουν τα 30.000 ευρώ τότε το εισόδημα που θα δηλωθεί στον συγκεκριμένο κωδικό, θα προστεθεί στα υπόλοιπα εισοδήματα και θα φορολογηθεί κανονικά.

• Αποζημίωση απόλυσης: ΠΡΟΣΟΧΗ-ΠΡΟΣΟΧΗ: Το ποσό που εισπράξατε από την αποζημίωση απόλυσης θα πρέπει να δηλωθεί στον κωδικό 657. Με αυτό τον τρόπο, θα καταφέρετε να γλιτώσετε την εισφορά αλληλεγγύης η οποία ως γνωστόν θα εισπραχτεί φέτος μέσω του εκκαθαριστικού. Αν δεν δηλώσετε την αποζημίωσή σας στον συγκεκριμένο κωδικό, θα πληρώσετε εισφορά και επί της αποζημίωσης. Οι οδηγίες του υπουργείου Οικονομικών για το συγκεκριμένο κωδικό είναι οι εξής: «Γράψτε τα εισοδήματα που αποκτήσατε το 2011, τα οποία απαλλάσσονται από το φόρο ή φορολογούνται με ειδικό τρόπο και απαλλάσσονται σύμφωνα με την παρ.2 του αρ. 29 του ν.3986/2011 της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης. Συγκεκριμένα στους κωδικούς αυτούς αναγράφονται: το εξωιδρυματικό επίδομα, το ποσό με το οποίο προσαυξάνεται η σύνταξη τυφλών και γενικά προσώπων που βρίσκονται σε κατάσταση απόλυτης αναπηρίας, οι μισθοί, οι συντάξεις και η πάγια αντιμισθία ολικά τυφλών και κινητικά αναπήρων σε ποσοστό άνω του 80%, οι αποζημιώσεις λόγω διακοπής εργασιακής σχέσης (παρ.1, αρ.14 ΚΦΕ), τα εφάπαξ της περ. γ’ της παρ.4 του άρθρου 45 του ΚΦΕ (εφάπαξ ταμείου πρόνοιας και τους άλλους ασφαλιστικούς οργανισμούς), οι αμοιβές των υπαλλήλων της ΕΕ για τις οποίες έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του 2ου εδ. του άρθρου 13 του Πρωτοκόλλου περί Προνομίων και Ασυλιών της ΕΕ της 8-4-1965 ( όπως ισχύει σήμερα) καθώς και οι αμοιβές των προσώπων που αναφέρονται στην ΠΟΛ 1014/22-2-2010».

• Τεκμήρια: Είναι εξαιρετικά σημαντικό να υπολογίσετε τα τεκμήρια διαβίωσης και να δείτε αν πέφτε μέσα σε αυτά ή όχι (χρησιμοποιήστε τους πίνακες του fpress.gr για σπίτια και αυτοκίνητα). Στη συνέχεια θα πρέπει να δείτε αν τα εισοδήματά σας επαρκούν για τη κάλυψη των τεκμηρίων. Σημειωτέον ότι λαμβάνονται υπόψη τα οικογενειακά εισοδήματα, δηλαδή προστίθεται και το όποιο εισόδημα της συζύγου. Επίσης, τόσο το επίδομα του ΟΑΕΔ όσο και η αποζημίωση απόλυσης, θα πρέπει να εμφανιστούν κανονικά στη φορολογική σας δήλωση καθώς θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε το τεκμήριο. Αν εξακολουθείτε να έχετε πρόβλημα τότε:

1. Θα προσπαθήσετε να επικαλεστείτε εισοδήματα προηγούμενων ετών για να γλιτώσετε

2. Τελευταίο καταφύγιο είναι η αμφισβήτηση των τεκμηρίων. Αυτό όμως προϋποθέτει επίσκεψη στην εφορία γι’ αυτό καλό είναι να μην φτάσετε σε αυτό το σημείο.

Έμεινες άνεργος; Τι να προσέξεις στη φορολογική σου δήλωση

Έχασες τη δουλειά σου μέσα στο 2011; Πρόσεξε στη συμπλήρωση της φορολογικής σου δήλωσης. Αν κάνεις λάθος, κινδυνεύεις να πληρώσεις φόρο ακόμη και για το επίδομα ανεργίας. Κινδυνεύεις να πληρώσεις εισφορά αλληλεγγύης για την αποζημίωση απόλυσης ή να επιβαρυνθείς με τεκμήρια. Ιδού οι αναλυτικές οδηγίες:

  • Επίδομα ΟΑΕΔ: Το επίδομα που ενδεχομένως εισπράξατε μέσα στο 2011, θα πρέπει να δηλωθεί στο κωδικό 661 (ή 662 αν το έχει εισπράξει η σύζυγος). Δεν φορολογείται ως εισόδημα υπό μια βασική προϋπόθεση. Τα εισοδήματα από άλλες πηγές (πχ ενοίκια) να μην υπερβαίνουν συνολικά τα 30.000 ευρώ. Αν υπερβαίνουν τα 30.000 ευρώ τότε το εισόδημα που θα δηλωθεί στον συγκεκριμένο κωδικό, θα προστεθεί στα υπόλοιπα εισοδήματα και θα φορολογηθεί κανονικά.
  • Αποζημίωση απόλυσης: ΠΡΟΣΟΧΗ-ΠΡΟΣΟΧΗ: Το ποσό που εισπράξατε από την αποζημίωση απόλυσης θα πρέπει να δηλωθεί στον κωδικό 657. Με αυτό τον τρόπο, θα καταφέρετε να γλιτώσετε την εισφορά αλληλεγγύης η οποία ως γνωστόν θα εισπραχτεί φέτος μέσω του εκκαθαριστικού. Αν δεν δηλώσετε την αποζημίωσή σας στον συγκεκριμένο κωδικό, θα πληρώσετε εισφορά και επί της αποζημίωσης. Οι οδηγίες του υπουργείου Οικονομικών για το συγκεκριμένο κωδικό είναι οι εξής: «Γράψτε τα εισοδήματα που αποκτήσατε το 2011, τα οποία απαλλάσσονται από το φόρο ή φορολογούνται με ειδικό τρόπο και απαλλάσσονται σύμφωνα με την παρ.2 του αρ. 29 του ν.3986/2011 της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης. Συγκεκριμένα στους κωδικούς αυτούς αναγράφονται: το εξωιδρυματικό επίδομα, το ποσό με το οποίο προσαυξάνεται η σύνταξη τυφλών και γενικά προσώπων που βρίσκονται σε κατάσταση απόλυτης αναπηρίας, οι μισθοί, οι συντάξεις και η πάγια αντιμισθία ολικά τυφλών και κινητικά αναπήρων σε ποσοστό άνω του 80%, οι αποζημιώσεις λόγω διακοπής εργασιακής σχέσης (παρ.1, αρ.14 ΚΦΕ), τα εφάπαξ της περ. γ’ της παρ.4 του άρθρου 45 του ΚΦΕ (εφάπαξ ταμείου πρόνοιας και τους άλλους ασφαλιστικούς οργανισμούς), οι αμοιβές των υπαλλήλων της ΕΕ για τις οποίες έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του 2ου εδ. του άρθρου 13 του Πρωτοκόλλου περί Προνομίων και Ασυλιών της ΕΕ της 8-4-1965 ( όπως ισχύει σήμερα) καθώς και οι αμοιβές των προσώπων που αναφέρονται στην ΠΟΛ 1014/22-2-2010».
  • Τεκμήρια: Είναι εξαιρετικά σημαντικό να υπολογίσετε τα τεκμήρια διαβίωσης και να δείτε αν πέφτε μέσα σε αυτά ή όχι (χρησιμοποιήστε τους πίνακες του fpress.gr για σπίτια και αυτοκίνητα). Στη συνέχεια θα πρέπει να δείτε αν τα εισοδήματά σας επαρκούν για τη κάλυψη των τεκμηρίων. Σημειωτέον ότι λαμβάνονται υπόψη τα οικογενειακά εισοδήματα, δηλαδή προστίθεται και το όποιο εισόδημα της συζύγου. Επίσης, τόσο το επίδομα του ΟΑΕΔ όσο και η αποζημίωση απόλυσης, θα πρέπει να εμφανιστούν κανονικά στη φορολογική σας δήλωση καθώς θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε το τεκμήριο. Αν εξακολουθείτε να έχετε πρόβλημα τότε:
    1. Θα προσπαθήσετε να επικαλεστείτε εισοδήματα προηγούμενων ετών για να γλιτώσετε
    2. Τελευταίο καταφύγιο είναι η αμφισβήτηση των τεκμηρίων. Αυτό όμως προϋποθέτει επίσκεψη στην εφορία γι’ αυτό καλό είναι να μην φτάσετε σε αυτό το σημείο.

Εφορία: Πώς «κουρεύονται» έως 50% τα πρόστιμα – Τα 5 «παράθυρα» για τους οφειλέτες

Εφορία: Πώς «κουρεύονται» έως 50% τα πρόστιμα – Τα 5 «παράθυρα» για τους οφειλέτες

03.10.20261 λεπτ.
120 δόσεις για Εφορία και ΕΦΚΑ: Υπολογίστε τη δόση σας με τρία κλικ

120 δόσεις για Εφορία και ΕΦΚΑ: Υπολογίστε τη δόση σας με τρία κλικ

01.10.20261 λεπτ.
Ηλεκτρονικές αποδείξεις: Στο τραπέζι τα δύο φορομπόνους – Ποιοι κερδίζουν έως 5.000 ευρώ

Ηλεκτρονικές αποδείξεις: Στο τραπέζι τα δύο φορομπόνους – Ποιοι κερδίζουν έως 5.000 ευρώ

23.09.20261 λεπτ.
Ηλεκτρονική τιμολόγηση: Ποιοι πρέπει να κάνουν δήλωση στην ΑΑΔΕ – Τι ισχύει έως το τέλος του 2026

Ηλεκτρονική τιμολόγηση: Ποιοι πρέπει να κάνουν δήλωση στην ΑΑΔΕ – Τι ισχύει έως το τέλος του 2026

22.09.20261 λεπτ.
Μειώσεις φόρων για τις επιχειρήσεις: Τι αλλάζει για προκαταβολές και τέλος επιτηδεύματος

Μειώσεις φόρων για τις επιχειρήσεις: Τι αλλάζει για προκαταβολές και τέλος επιτηδεύματος

07.09.20261 λεπτ.
Σχέδιο «δούναι και λαβείν» για τον νέο κατώτατο μισθό: Πού μπαίνει ο πήχης για το 2027 – τα αντισταθμιστικά μέτρα στις επιχειρήσεις

Σχέδιο «δούναι και λαβείν» για τον νέο κατώτατο μισθό: Πού μπαίνει ο πήχης για το 2027 – τα αντισταθμιστικά μέτρα στις επιχειρήσεις

31.08.20261 λεπτ.
ΑΑΔΕ: Στήνει «Big Brother» για τη φοροδιαφυγή – AI, drones και έλεγχοι σε πραγματικό χρόνο

ΑΑΔΕ: Στήνει «Big Brother» για τη φοροδιαφυγή – AI, drones και έλεγχοι σε πραγματικό χρόνο

28.08.20261 λεπτ.
Εφορία: Οι τέσσερις δηλώσεις που πρέπει να γίνουν έως 31 Δεκεμβρίου

Εφορία: Οι τέσσερις δηλώσεις που πρέπει να γίνουν έως 31 Δεκεμβρίου

26.08.20261 λεπτ.
Η «κατάρα» των ελεύθερων επαγγελματιών, το εκκαθαριστικό του 2027 και το τεκμαρτό εισόδημα

Η «κατάρα» των ελεύθερων επαγγελματιών, το εκκαθαριστικό του 2027 και το τεκμαρτό εισόδημα

24.08.20261 λεπτ.
Τεκμήρια διαβίωσης: Ποιοι κερδίζουν και πόσα από το «κούρεμα» σε κατοικίες
Ξηλώνονται σταδιακά τα τεκμήρια – Το μήνυμα Μαρινάκη

Ξηλώνονται σταδιακά τα τεκμήρια – Το μήνυμα Μαρινάκη

21.08.20261 λεπτ.
Φορολογικές υποχρεώσεις: Βαρύς λογαριασμός 39,6 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2026

Φορολογικές υποχρεώσεις: Βαρύς λογαριασμός 39,6 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2026

18.08.20261 λεπτ.
IRIS: Πότε κινδυνεύουν με φόρο οι μεταφορές χρημάτων – Τα όρια και οι εξαιρέσεις

IRIS: Πότε κινδυνεύουν με φόρο οι μεταφορές χρημάτων – Τα όρια και οι εξαιρέσεις

17.08.20261 λεπτ.
ΑΑΔΕ: Ψηφιακός κλοιός στον ΦΠΑ – Σαρωτικοί έλεγχοι με AI, myDATA και POS

ΑΑΔΕ: Ψηφιακός κλοιός στον ΦΠΑ – Σαρωτικοί έλεγχοι με AI, myDATA και POS

13.08.20261 λεπτ.
ΑΑΔΕ: Πάνω από 320.000 καταγγελίες πολιτών για φορολογικές παραβάσεις

ΑΑΔΕ: Πάνω από 320.000 καταγγελίες πολιτών για φορολογικές παραβάσεις

10.08.20261 λεπτ.
Φόρος ακινήτων: Οι όροι και οι προϋποθέσεις απαλλαγής – Οδηγός της ΑΑΔΕ με ερωτήσεις και απαντήσεις
Ακίνητα: Ποια συμβόλαια περνούν από «κόσκινο»

Ακίνητα: Ποια συμβόλαια περνούν από «κόσκινο»

10.08.20261 λεπτ.