Αρχίζει σήμερα Τρίτη 9 Ιουλίου η μαζική αποστολή ειδοποιητηρίων από την ΑΑΔΕ και τον ΕΦΚΑ σε όσους χρωστάνε πάνω από 150.000 ευρώ (κύρια οφειλή), προκειμένου να εξοφλήσουν ή να ρυθμίσουν εντός του επόμενου 15θημερου τα ληξιπρόθεσμα χρέη τους.

  • Όσοι δεν εξοφλήσουν ολόκληρη ή μερικώς (τουλάχιστον τόσο, ώστε το χρέος να πέσει κάτω από τα 150.000 ευρώ) ή δεν προβούν σε ρύθμιση των χρεών τους μέχρι τις 24 Ιουλίου, τις μετέπειτα μέρες θα δουν το όνομα τους δημοσιοποιημένο στη «μαύρη λίστα» των οφειλετών του Δημοσίου.

Για να δημοσιοποιηθεί το όνομα ενός οφειλέτη θα πρέπει να χρωστάει (και να μην έχει ρυθμίσει) χωριστά είτε στην ΑΑΔΕ, είτε στον ΕΦΚΑ πάνω από 150.000 ευρώ.
Αν κάποιος οφειλέτης, χρωστά αθροιστικά (ακόμα και αν δεν έχει ρυθμίσει), δηλαδή τόσο στην ΑΑΔΕ όσο και στον ΕΦΚΑ, πάνω από 150.000 ευρώ (κύρια οφειλή, χωρίς προσαυξήσεις) δεν θα δει το όνομα του δημοσιοποιημένο.

Επίσης, για να δημοσιοποιηθεί το όνομα κάποιου οφειλέτη, θα πρέπει οι οφειλές του, είτε προς την ΑΑΔΕ, είτε προς τον ΕΦΚΑ, όχι μόνο να υπερβαίνουν τις 150.000 ευρώ και να μην έχουν ρυθμισθεί, αλλά και να βρίσκονται σε καθυστέρηση για πάνω από ένα έτος, δηλαδή από τον Ιούλιο του 2023.

Όσες κύριες οφειλές ξεπερνούν μεν τις 150.000 ευρώ, αλλά κατέστησαν ληξιπρόθεσμες το προηγούμενο 12μηνο, δηλαδή μεταξύ Ιουλίου 2023 – Ιουλίου 2024 δεν θα οδηγήσουν σε δημοσιοποίηση του ονόματος εκείνου που τις δημιούργησε.

Αντίθετα, οι κύριες οφειλές προς την ΑΑΔΕ ή τον ΕΦΚΑ, οι οποίες ξεπερνούν τις 150.000 ευρώ και είναι σε καθυστέρηση πάνω από τους τελευταίους 12 μήνες, δηλαδή στο διάστημα πριν τον Ιούλιο του 2023, θα δημοσιοποιηθούν.

Εξαιρούνται της δημοσιοποίησης:

  • οι οφειλές οι οποίες έχουν υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης και τηρούνται οι όροι αυτής,
  • οι οφειλές οι οποίες τελούν υπό αναστολή καταβολής με προσωρινή διαταγή, δικαστική απόφαση, πράξη διοικητικού οργάνου ή εκ του νόμου,
  • οι οφειλές οι οποίες έχουν χαρακτηριστεί ως ανεπίδεκτες είσπραξης,
  • οι οφειλές των αποβιωσάντων ή ανηλίκων
  • οι οφειλές των νομικών προσώπων εντός του στενού ή ευρύτερου δημοσίου τομέα.

Ακόμα και μετά την δημοσιοποίηση των οφειλών, προβλέπεται η δυνατότητα διόρθωσης, άρσης ή διαγραφής των δημοσιοποιούμενων στοιχείων, είτε αυτεπάγγελτα είτε κατόπιν αιτήσεως του φυσικού ή νομικού προσώπου.

Αιτήματα οφειλετών για την διόρθωση, άρση ή διαγραφή των δημοσιοποιούμενων στοιχείων θα διαβιβάζονται στις αρμόδιες υπηρεσίες, με σχετική εισήγηση των αρμοδίων οργάνων των υπηρεσιών σας, μόνο εφόσον από τον διενεργηθέντα έλεγχο προκύπτει η συνδρομή των απαιτούμενων προϋποθέσεων για την ικανοποίηση του αιτήματος, ενώ σε αντίθετη περίπτωση το αίτημα θα απορρίπτεται από τις υπηρεσίες σας χωρίς τη προαναφερόμενη διαβίβαση.Ποι

Εφορία: Πώς «κουρεύονται» έως 50% τα πρόστιμα – Τα 5 «παράθυρα» για τους οφειλέτες

Εφορία: Πώς «κουρεύονται» έως 50% τα πρόστιμα – Τα 5 «παράθυρα» για τους οφειλέτες

03.10.20261 λεπτ.
120 δόσεις για Εφορία και ΕΦΚΑ: Υπολογίστε τη δόση σας με τρία κλικ

120 δόσεις για Εφορία και ΕΦΚΑ: Υπολογίστε τη δόση σας με τρία κλικ

01.10.20261 λεπτ.
Ηλεκτρονικές αποδείξεις: Στο τραπέζι τα δύο φορομπόνους – Ποιοι κερδίζουν έως 5.000 ευρώ

Ηλεκτρονικές αποδείξεις: Στο τραπέζι τα δύο φορομπόνους – Ποιοι κερδίζουν έως 5.000 ευρώ

23.09.20261 λεπτ.
Ηλεκτρονική τιμολόγηση: Ποιοι πρέπει να κάνουν δήλωση στην ΑΑΔΕ – Τι ισχύει έως το τέλος του 2026

Ηλεκτρονική τιμολόγηση: Ποιοι πρέπει να κάνουν δήλωση στην ΑΑΔΕ – Τι ισχύει έως το τέλος του 2026

22.09.20261 λεπτ.
Μειώσεις φόρων για τις επιχειρήσεις: Τι αλλάζει για προκαταβολές και τέλος επιτηδεύματος

Μειώσεις φόρων για τις επιχειρήσεις: Τι αλλάζει για προκαταβολές και τέλος επιτηδεύματος

07.09.20261 λεπτ.
Σχέδιο «δούναι και λαβείν» για τον νέο κατώτατο μισθό: Πού μπαίνει ο πήχης για το 2027 – τα αντισταθμιστικά μέτρα στις επιχειρήσεις

Σχέδιο «δούναι και λαβείν» για τον νέο κατώτατο μισθό: Πού μπαίνει ο πήχης για το 2027 – τα αντισταθμιστικά μέτρα στις επιχειρήσεις

31.08.20261 λεπτ.
ΑΑΔΕ: Στήνει «Big Brother» για τη φοροδιαφυγή – AI, drones και έλεγχοι σε πραγματικό χρόνο

ΑΑΔΕ: Στήνει «Big Brother» για τη φοροδιαφυγή – AI, drones και έλεγχοι σε πραγματικό χρόνο

28.08.20261 λεπτ.
Εφορία: Οι τέσσερις δηλώσεις που πρέπει να γίνουν έως 31 Δεκεμβρίου

Εφορία: Οι τέσσερις δηλώσεις που πρέπει να γίνουν έως 31 Δεκεμβρίου

26.08.20261 λεπτ.
Η «κατάρα» των ελεύθερων επαγγελματιών, το εκκαθαριστικό του 2027 και το τεκμαρτό εισόδημα

Η «κατάρα» των ελεύθερων επαγγελματιών, το εκκαθαριστικό του 2027 και το τεκμαρτό εισόδημα

24.08.20261 λεπτ.
Τεκμήρια διαβίωσης: Ποιοι κερδίζουν και πόσα από το «κούρεμα» σε κατοικίες
Ξηλώνονται σταδιακά τα τεκμήρια – Το μήνυμα Μαρινάκη

Ξηλώνονται σταδιακά τα τεκμήρια – Το μήνυμα Μαρινάκη

21.08.20261 λεπτ.
Φορολογικές υποχρεώσεις: Βαρύς λογαριασμός 39,6 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2026

Φορολογικές υποχρεώσεις: Βαρύς λογαριασμός 39,6 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2026

18.08.20261 λεπτ.
IRIS: Πότε κινδυνεύουν με φόρο οι μεταφορές χρημάτων – Τα όρια και οι εξαιρέσεις

IRIS: Πότε κινδυνεύουν με φόρο οι μεταφορές χρημάτων – Τα όρια και οι εξαιρέσεις

17.08.20261 λεπτ.
ΑΑΔΕ: Ψηφιακός κλοιός στον ΦΠΑ – Σαρωτικοί έλεγχοι με AI, myDATA και POS

ΑΑΔΕ: Ψηφιακός κλοιός στον ΦΠΑ – Σαρωτικοί έλεγχοι με AI, myDATA και POS

13.08.20261 λεπτ.
ΑΑΔΕ: Πάνω από 320.000 καταγγελίες πολιτών για φορολογικές παραβάσεις

ΑΑΔΕ: Πάνω από 320.000 καταγγελίες πολιτών για φορολογικές παραβάσεις

10.08.20261 λεπτ.
Φόρος ακινήτων: Οι όροι και οι προϋποθέσεις απαλλαγής – Οδηγός της ΑΑΔΕ με ερωτήσεις και απαντήσεις
Ακίνητα: Ποια συμβόλαια περνούν από «κόσκινο»

Ακίνητα: Ποια συμβόλαια περνούν από «κόσκινο»

10.08.20261 λεπτ.