efood: Βασικό συστατικό επιτυχίας για τις επιχειρήσεις κάθε κλάδου

efood: Βασικό συστατικό επιτυχίας για τις επιχειρήσεις κάθε κλάδου

Το συστατικό της επιτυχίας στο επιχειρείν ήταν το θέμα της συζήτησης δύο μικρομεσαίων επιχειρηματιών σε κεντρικό δρόμο γειτονιάς της Αθήνας.

Ο ένας από τους δύο μετρούσε ήδη μια δεκαετία στο χώρο της εστίασης, ενώ ο δεύτερος μόλις τώρα ξεκινούσε. «Ένα από τα συστατικά της επιτυχίας, που έδωσε πραγματικά ώθηση στο μαγαζί που βλέπεις είναι η συνεργασία μου με την efood, η οποία στη διάρκεια των ετών ενδυναμώνεται ολοένα και περισσότερο με νέα προϊόντα και υπηρεσίες, αποτελώντας στην ουσία τον αξιόπιστο συνέταιρό στην εταιρία μου, σε μια win win συνεργασία», ανέφερε ο ένας επιχειρηματίας, στο νεότερο που μόλις έχει ξεκινήσει τα πρώτα του βήματα.

Η έναρξη μάλιστα της επιχειρηματικής μου δραστηριότητας, συμπίπτει χρονικά περίπου με την δημιουργία του efood, που χρονικά είναι συνυφασμένη, σε μεγάλο βαθμό, με την αλλαγή και την εξέλιξη της ελληνικής αγοράς, είτε εισάγοντας καινοτομίες σε αυτήν, είτε διαδραματίζοντας καθοριστικό ρόλο στην επιτάχυνση νέων τάσεων, πρόσθεσε ο μεγαλύτερος σε χρονική διάρκεια επιχειρηματία στον νεότερο.

Το efood ήταν γνωστό στον επιχειρηματία που έκανε τα πρώτα του βήματα, η έμφαση όμως που έδωσε ο συνάδελφός, που χαρακτήριζε την efood ως τον πλέον αξιόπιστο εταίρο, τον παρακίνησε να ανατρέξει στην επιχειρηματική διαδρομή της efood από το 2011, που πραγματοποιήθηκε η πρώτη online παραγγελία φαγητού, από την πλατφόρμα του efood. Μέχρι το σήμερα όπου το efood έχει ενσωματώσει στην πλατφόρμα του, περισσότερα από 21.000 καταστήματα (από μόλις 54 στο ξεκίνημα του) σε 100 πόλεις ανά την Ελλάδα, δημιουργώντας όλα αυτά τα χρόνια έναν πρόσθετο κύκλο εργασιών στα καταστήματα που έχει ξεπεράσει αθροιστικά τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ.

Στην πραγματικότητα, το efood άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές επιλέγουν, παραγγέλνουν και παραλαμβάνουν το φαγητό τους, την ίδια στιγμή που μετέβαλε σε μεγάλο βαθμό την ίδια τη λειτουργία των καταστημάτων, τα οποία απέκτησαν τη δυνατότητα να απευθύνονται σε ένα μεγαλύτερο πελατολόγιο, να προβάλουν μαζικά τα προϊόντα τους, και να δημιουργούν ουσιαστικά μεγαλύτερες προοπτικές ανάπτυξης. Η συνεχιζόμενη αύξηση του αριθμού των καταστημάτων εστίασης, συνδέεται άμεσα με τη νέα συνήθεια που δημιούργησε το efood, εγκαινιάζοντας μάλιστα μια νέα τάση στην Ελληνική αγορά, αυτή της δημιουργίας καταστημάτων, αποκλειστικά για διανομή προϊόντων, χωρίς δηλαδή την πλήρη λειτουργία του φυσικού καταστήματος.

Η συνέχεια στο δρόμο προς στην επιτυχία
Το 2018, η δημιουργία μιας νέας υπηρεσίας από το efood, που μέχρι τότε δεν είχε ξεκινήσει η εφαρμογή της στην ελληνική αγορά, το delivered by efood, προκάλεσε μια δεύτερη σημαντική, θετική αλλαγή, δίνοντας πλέον τη δυνατότητα στα καταστήματα να διανέμουν τα προϊόντα τους, αξιοποιώντας τον στόλο διανομής του efood, γρήγορα, ευέλικτα και με σημαντική ελάφρυνση στα λειτουργικά τους κόστη. Το ξέσπασμα της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης και η εφαρμογή υγειονομικών μέτρων προστασίας στον κλάδο της εστίασης, αποτέλεσε την απτή απόδειξη της αξίας της υπηρεσίας διανομής, δίνοντας τη δυνατότητα στα καταστήματα να συνεχίσουν επί της ουσίας τη λειτουργία τους. Περισσότερες από 6.000 νέες επιχειρήσεις εντάχθηκαν στην πλατφόρμα του efood, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το οποίο ανέλαβε τη διανομή των προϊόντων τους, διασφαλίζοντας τη συνέχεια της λειτουργίας τους όπως και τη διατήρηση του προσωπικού τους.

Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, στην πλατφόρμα του efood, εντάχθηκαν νέες κατηγορίες καταστημάτων, πέρα του έτοιμου φαγητού, ενώ το 2020 οι καταναλωτές απέκτησαν τη δυνατότητα να παραγγέλνουν και να παραλαμβάνουν είδη super market και μικρής λιανικής, σε λίγα λεπτά από την παραγγελία τους, με το efood να επανακαθορίζει την έννοια της άμεσης διανομής.

Σήμερα για το σύνολο των καταστημάτων, ανεξαρτήτως κλάδου, το efood αποτελεί ένα επιπλέον κανάλι πώλησης, μια πλατφόρμα προβολής σε ένα διευρυμένο πελατολόγιο, ενώ η ανάπτυξή του να είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ίδια την αλλαγή της κουλτούρας των καταστημάτων, τα οποία κατευθύνθηκαν στις ψηφιακές λύσεις και στις ηλεκτρονικές αγορές, αντί του παραδοσιακού μοντέλου της τηλεφωνικής παραγγελίας και την αγορά/ παραλαβή αγαθών από τα φυσικά καταστήματα.
Επανακαθορίζοντας το επάγγελμα του διανομέα
Στα μυστικά της επιτυχίας του καταστήματος του ο επιχειρηματίας δίνει έμφαση, στη συζήτηση με το νεότερο συνάδελφο του και στο καθοριστικό ρόλο που έχει το ανθρώπινο δυναμικό, ο διανομέας. «Χωρίς ικανοποιημένους διανομείς ούτε εμείς οι επιχειρήσεις ούτε η efood θα μπορούσαν να είχαν φθάσει στην επιτυχία», αναφέρει.

Κάτι που ενστερνίζεται και η ίδια η efood. Μια από τις πλέον καθοριστικές αλλαγές που βρίσκει τη δημιουργία της στην ανάπτυξη του efood, είναι η σημαντική αναδιαμόρφωση του επαγγέλματος του διανομέα. H εξέλιξη και η ανάπτυξη των υπηρεσιών διανομής, προκάλεσαν τη θετική διαφοροποίηση του επαγγέλματος του διανομέα που αποτελεί σήμερα συνειδητή επαγγελματική επιλογή για χιλιάδες επαγγελματίες που απολαμβάνουν ανταγωνιστικές αμοιβές και παροχές. Το efood, πρώτο εισήγαγε σημαντικές παροχές για τους διανομείς, όπως η ασφάλιση και ο εξοπλισμός εργασίας, δημιουργώντας, σε μεγάλο βαθμό το θετικό παράδειγμα της αγοράς. Επιπλέον, επενδύει στην πλήρη κατάρτισή τους, με έμφαση στην οδική ασφάλεια και ενσωματώνει τεχνολογικές εφαρμογές στη λειτουργία του στόλου του, έτσι ώστε η εργασία των διανομέων να είναι ακόμη πιο αποδοτική οικονομικά, με τον καθορισμό γεωγραφικών και χρονικών ζωνών υψηλής ζήτησης, κάθε εβδομάδα. Αξίζει να σημειωθεί πως τα τελευταία τρία χρόνια, οι παροχές που προσφέρει στην πιο πολυπληθή ομάδα διανομέων στην Ελλάδα έχουν ξεπεράσουν τα 1,8 εκατομμύρια ευρώ, ως απόδειξη της πρόθεσης της εταιρείας να παρέχει ποιοτικές θέσεις εργασίας.
Εισάγοντας στην Ελλάδα το quick commerce

Σε αρκετές περιπτώσεις, το efood βρίσκεται πίσω από την προσαρμογή και υλοποίηση στην ελληνική αγορά, παγκόσμιων τάσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου. Το 2019, το efood δημιούργησε, αρχικά πιλοτικά, το efood market, εντάσσοντας τα προϊόντα μικρής λιανικής, για πρώτη φορά, στις δυνατότητες online παραγγελίας και διανομής. Μέσα σε τρια χρόνια, η υπηρεσία αναπτύχθηκε, τόσο σε επίπεδο ταχύτητας παράδοσης όσο και σε επίπεδο διαθέσιμων προϊόντων και τιμολογιακής πολιτικής, τη στιγμή που στην πραγματικότητα δημιούργησε μια νέα αγορά, με θετικά αποτελέσματα στην ανάπτυξη της μικρής λιανικής και του τοπικού εμπορίου. Με την εξαγορά του Ομίλου Μούχαλη από την Delivery Hero, η οποία επικυρώθηκε πριν από λίγους μήνες, το efood, βρίσκεται στη διαδικασία ακόμη μιας καινοτομίας στην αγορά, αυτή της σύνδεσης του online με το φυσικό κατάστημα, προδιαγράφοντας, μια νέα, μελλοντική πραγματικότητα για το ελληνικό εμπόριο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ