Convert Group: Ανάπτυξη πωλήσεων 56% για τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ το 2021
Ενδεικτικό της ανάπτυξης που σημειώνεται είναι το γεγονός ότι το 2019 ο τζίρος για τα on line σούπερ μάρκετ ήταν 45 εκατ. ευρώ και μέσα σε μία 2ετία έχει καταγραφεί μια συνολική αύξηση 467%
Αύξηση πωλήσεων 56% παρουσίασαν το 2021 τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα. H συνολική αξία των αγορών από τα online σούπερ μάρκετ άγγιξε τα 255 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, σύμφωνα με την Convert Group. Ενδεικτικό της ανάπτυξης που σημειώνεται είναι το γεγονός ότι το 2019 ο τζίρος για τα on line σούπερ μάρκετ ήταν 45 εκατ. ευρώ και μέσα σε μία 2ετία έχει καταγραφεί μια συνολική αύξηση 467%.
Όπως προκύπτει από την έρευνα της Convert Group που πραγματοποιήθηκε μέσω της πλατφόρμας eRetail Audit οι κατηγορίες προϊόντων που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων από τα στοιχεία της Convert Group προκύπτουν τα εξής: +101% σε προϊόντα για κατοικίδια, +84% σε προϊόντα αρτοποιίας, +76% σε ποτά και αναψυκτικά, +75% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, +69% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +68% σε φρέσκα τρόφιμα, +67% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +64% σε συσκευασμένα τρόφιμα και +51% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.
Επιπροσθέτως, η κατηγορία των κατηγορία των φρέσκων τροφίμων επέφερε το 34% των ετήσιων πωλήσεων του κλάδου, εν αντιθέσει με την κατηγορία των προϊόντων για κατοικίδια, η οποία ενώ γνώρισε την μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, επέφερε μόλις το 1% της αξίας των ετήσιων πωλήσεων του κλάδου.
Κατά την διάρκεια ολόκληρου του έτους, ο μέσος καταναλωτής αγόρασε 36,9 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του, ξοδεύοντας 78,20 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Περίπου τα 14 από αυτά τα προϊόντα ανήκουν στην κατηγορία των φρέσκων τροφίμων. Η μείωση που καταγράφεται στον αριθμό των προϊόντων που περιλαμβάνονται σε κάθε παραγγελία μαζί με την ταυτόχρονη αύξηση των συνολικών παραγγελιών, επιβεβαιώνει την πλέον τάση των καταναλωτών για διεκπεραίωση μικρότερων αλλά και συχνότερων παραγγελιών από το online κανάλι.
Όσον αφορά τα marketing κανάλια, το 39% της αξίας των παραγγελιών προέρχονται από direct επισκέψεις στα online σούπερ μάρκετ (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ' ευθείας την ηλ. διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), σημειώνοντας μια αύξηση 9 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το 2020. Οι direct επισκέψεις πλέον αποτελούν το κανάλι με την μεγαλύτερη επιρροή στους καταναλωτές για το 2021. Ταυτόχρονα, στην παρούσα έρευνα, καταγράφεται μια συνολική μείωση 4 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος στις παραγγελίες που προήλθαν από διαφημίσεις Google (26%) αλλά και οργανικά αποτελέσματα (17%).
Οι συσκευές desktops & laptops κυριάρχησαν το 2021 με το 65% των παραγγελιών στα online σούπερ μάρκετ να διεκπεραιώνεται από εκείνες, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά τις επιρροές του work-from-home trend στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών. Επιπροσθέτως, η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 09:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.