Γιατί (και για ποιους) σήκωσαν ρολά Πλαίσιο, Leroy και Praktiker

To παράθυρο στη νομοθεσία που επιτρέπει την πραγματοποίηση συναλλαγών από εκατοντάδες χιλιάδες καταναλωτές

Γιατί (και για ποιους) σήκωσαν ρολά Πλαίσιο, Leroy και Praktiker

Με ηλεκτρονικό μήνυμα προς τους επαγγελματίες πελάτες τους, μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων ενημερώνουν ότι τα καταστήματά τους είναι έτοιμα να τους υποδεχτούν και να τους διαθέσουν τα προϊόντα τους. Αρκεί, να εκδώσουν τιμολόγιο. Παράνομο; Το αντίθετο. Υπουργική απόφαση με όλους τους κανόνες λειτουργίας εν μέσω καραντίνας το ορίζει ρητά. Καταστήματα που έχουν και χονδρεμπορική δραστηριότητα μπορούν να πουλάνε σε επαγγελματίες. Αρκεί αυτή να μην μπαίνουν στο κατάστημα με όλη την οικογένεια και να είναι σε θέση να αποδεικνύουν την επαγγελματική τους ιδιότητα.

Κάπως έτσι, το μήνυμα που απέστειλε η Πλαίσιο στους πελάτες με ενεργές επιχειρήσεις, έκανε ιδιαίτερη αίσθηση και είχε άμεση ανταπόκριση. «Αγαπητέ επαγγελματία. Ανοίξαμε 12 καταστήματα «Πλαισιο» μόνο για αγορές με τιμολόγιο. Κατανοώντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει όλη η αγορά και τις ανάγκες που χρειάζεται να καλύψεις, αξιοποιήσαμε τη δυνατότητα να ανοίξουμε για την εξυπηρέτησή σας καταστήματα σε Σύνταγμα, Αγία Παρασκευή, Μεταμόρφωση, Πειραιά, Πέτρου Ράλλη, Άλιμο, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Ηράκλειο και Πάτρα».

Αυτό βέβαια που έχει ενδιαφέρον –καθώς αποτελεί ουσιαστικά το περιεχόμενο της υπουργικής απόφασης που ανοίγει το δρόμο λειτουργίας των καταστημάτων για τους επαγγελματίες- είναι οι… οδηγίες χρήσης:

Για τις αγορές από τα καταστήματα:

  1. Χρειάζεται να είστε ο ίδιος ο επαγγελματίας
  2. Ή ο νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας
  3. Ή να έχετε μαζί σας εξουσιοδότηση
  4. Να μην έχετε μαζί σας συνοδό.

Το μοντέλο αυτό έχουν ακολουθήσει εδώ και εβδομάδες και άλλες επιχειρήσεις κυρίως αυτές που δραστηριοποιούνται στον χώρο της οικοδομής. Ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί κλπ, έπρεπε να έχουν τη δυνατότητα να αποκτούν προμήθειες για να προχωρούν σε επισκευές και γι’ αυτό δόθηκε η δυνατότητα πωλήσεων με τιμολόγιο. Ωστόσο, είναι λογικό το μέτρο να γίνεται τώρα γνωστό μέσα και από την δραστηριότητα των επώνυμων αλυσίδων. Εδώ και μέρες τη συνταγή έχουν εφαρμόσει τόσο το Leroy όσο και το Praktiker. Όπως και εκατοντάδες μεμονωμένα μαγαζιά σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας.