Όλα τα σχέδια των εταιρειών telecoms για τη συνδρομητική τηλεόραση

Tα νέα σχέδια των Cosmote και Vodafone -και η Wind στη μάχη – κληρώνει για την FORTHnet και την Nova 

Όλα τα σχέδια των εταιρειών telecoms για τη συνδρομητική τηλεόραση

Στη μάχη των μεριδίων της συνδρομητικής τηλεόρασης μπήκε και η Wind με μια σημαντική συμμαχία, με το Netflix,  που  σε πρώτη φάση αφορά κοινή συνδρομή αλλά στο μέλλον υπόσχεται από κοινού επενδύσεις   στις ελληνικές παραγωγές, καθώς η Ελλάδα συμπεριλαμβάνεται στις χώρες που πρόκειται να επενδύσει το Netfilx για τοπικές παραγωγές. Η Wind  διεκδικεί μια θέση σε μια δυναμική αγορά, συνδρομητικής τηλεόρασης  που προσελκύει επενδύσεις και φέρνει εξελίξεις: η Vodafone ετοιμάζει το λανσάρισμα της νέας της πλατφόρμας, η Cosmote τα νέα ευέλικτα οικονομικά πακέτα μέσα εφαρμογών και η Forthnet Nova… σύντομα αλλάζει χέρια.

Σήμερα στην ελληνική αγορά pay tv, κυριαρχεί η Cosmote TV του ΟΤΕ και η Nova της Forthnet που είναι δορυφορικές (απαιτούν πιάτο) και προσφέρονται ανεξάρτητα από τον τηλεπικοινωνιακό πάροχο του νοικοκυριού. Ακολουθεί το Netflix που αυξάνει σταθερά τη συνδρομητική του βάση είναι web tv δηλαδή μέσω ιντερνετ αλλά ανεξάρτητα από τον τηλεπικοινωνιακό πάροχο και οι Vodafone και Wind που είναι IPTV δηλαδή τηλεόραση μέσω ιντερνετ, αλλά μόνο προς όσους είναι συνδρομητές τους στη σταθερή τηλεφωνία και προσφέρουν και αθλητικό περιεχόμενο σε συνεργασία με τη Nova.

Oι Wind και Vodafone επιδιώκουν να διεισδύσουν στην αυξανόμενη αγορά του pay tv ξεκινώντας από την δεξαμενή των πελατών τους στην τηλεφωνία. Οι προοπτικές είναι μεγάλες καθώς η τεχνολογία αλλάζει και μαζί οι καταναλωτικές συνήθειες και τα επιχειρηματικά μοντέλα των επιχειρήσεων και δημιουργούνται νέες ευκαιρίες. Η χαμηλή διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα σε σχεση με την Ευρώπη -βρίσκεται στο 25% όταν τα αντίστοιχα νούμερα είναι 67% στη Γερμανία,64% στη Βρεταννία, 91% στην Πορτογαλία, 54% στην Αυστρία, 77% στη Γαλλία- δημιουργεί μια μεγάλη προοπτική ανάπτυξης και οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών είναι έτοιμες να αξιοποιήσουν. Γιατί μπορεί το σύνολο της αγοράς σήμερα να φτάνει τους 1 εκ. συνδρομητές όμως η εν δυνάμει αγορά εκτιμάται ότι φτάνει τα 3,8 εκατ. νοικοκυριά που χρησιμοποιούν τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες.

Cosmote tv

Πρωταγωνιστής της αγοράς, με 530.000 συνδρομητές δίνει έμφαση τόσο στο κινηματογραφικό όσο και στο αθλητικό περιεχόμενο, και πρόσφατα ανανέωσε για τρία χρόνια τη συνεργασία με το ισπανικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου. Για την Cosmote tv, η κυρίαρχη τάση είναι η ευελιξία και η προσφορά πολλαπλών δυνατοτήτων στον καταναλωτή, ώστε να διευρύνει την γκάμα των πελατών της. Στο πλαίσιο αυτό ετοιμάζεται να λανσάρει πολλά διαφορετικά πακέτα επιλογών μέσω εφαρμογών, σε διαφορετικές τιμές που θα απευθύνονται στους πελάτες όλων των τηλεπικοινωνιακών παρόχων, πρώτα για κινητά, αργότερα για smart tv αλλά και μέσω android box σε συνδυασμό με νέες υπηρεσίες.

Wind

« Το 2018 θα είναι χρονιά επένδυσης στη συνδρομητική, θα είναι η χρονιά της τηλεόρασης για την Wind, σημείωσε ο κ. Ν. Ζαρκαλής παρουσιάζοντας τη "Wind Vision". Η Wind Vision είναι ευρυζωνική, έχει την πρώτη Android tv πλατφόρμα (σε συνεργασία με τη Google), με 4Κ ανάλυση, δεν απαιτείται δορυφορικό πιάτο και το μόνο που χρειάζεται είναι μια ειδική συσκευή (λειτουργεί με τετραπύρηνο επεξεργαστή) που συνδέεται στην τηλεόραση με ένα μόνο καλώδιο και απευθύνεται μόνο στους 600.000 συνδορμητές της στην σταθερή.

Forthnet

Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον για την αγορά τηλεπικοινωνιών και τηλεόρασης στην Ελλάδα φάνηκε από το μεγάλο αριθμό ενδιαφερομένων για την εξαγορά της Forthnet. Μέσα στο Μάιο αναμένεται να ανακοινωθούν ο ή οι πλειοδότες - από τα πέντε επενδυτικά σχήματα που κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές, ΑΝΤ1 Group, Pillarstone και οι κοινοπραξίες Vodafone-Wind, Athena-Odyssey και Golden Tree–Cyrus -και να προχωρήσει και η φάση διαπραγμάτευσης του τελικού τιμήματος. Ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Νίκος Παππάς αναφερόμενος στη Forthnet σημείωσε πρόσφατα μια περαιτέρω τάση προς το μονοπώλιο δεν θα είναι προς το συμφέρον του καταναλωτή, και αρκετοί ερμηνεύουν τη δήλωση ως πρόβλεψη για... δυσκολίες στην εξασφάλιση της έγκρισης από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων στην περίπτωση που η Forthnet καταλήξει στα χέρια των Vodafone – Wind (έχουν υποβάλλει από κοινού προσφορά).

Vodafone

Η εταιρεία επενδύει στη συνδρομητική τηλεόραση και το Internet of Things, με στόχο την παροχή συνολικών υπηρεσιών ψυχαγωγίας και επικοινωνίας. Tον Ιούνιο η Vodafone θα εγκαινιάσει μία νέα τηλεοπτική πλατφόρμα, η οποία θα δώσει καινούριες δυνατότητες στο Vodafone TV ενώ η εταιρεία επενδύει και στις σύγχρονες υπηρεσίες Internet of Things και έλαβε και την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την εξαγορά της Cyta Ελλάς Τηλεπικοινωνίες.

Πηγή: Από την εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ που κυκλοφορεί κάθε Σάββατο στα περίπτερα όλης της χώρας

Η διείσδυση του pay tv στην Ευρώπη
ΧώραΠοσοστό διείσδυσης
Ολλανδία99%
Πορτογαλία91%
Γαλλία77%
Γερμανία67%
Βρετανία64%
Αυστρία54%
Ισπανία34%
Ιταλία27%
Ελλάδα25%
Προτιμήσεις του Έλληνα καταναλωτή τηλεοπτικού περιεχομένου
on demand περιεχόμενο42%
you tube κάθε εβδομάδα86%
παρακολουθούν περιεχόμενο από το κινητό ( 35-44 ετών)55%
παρακολουθούν περιεχόμενο από το κινητό (έφηβοι)65%
επιπλέον χρόνος στην τηλεόραση λόγω πολλώ συσκευών35%