Τα πάνω κάτω στην αγορά του γιαουρτιού

Τα πάνω κάτω στην αγορά του γιαουρτιού
Εάν υπάρχει μία ανταγωνιστική αγορά στον χώρο των γαλακτοκομικών δεν είναι άλλη από αυτή του γιαουρτιού.

Οι λόγοι πολλοί με σημαντικότερο το μεγάλο περιθώριο κέρδους και τη μεγάλη διάρκεια ζωής του προϊόντος. Έτσι ενώ από τις υπόλοιπες αγορές οι γαλακτοβιομηχανίες αποεπενδύουν (όπως το κλείσιμο του εργοστασίου γάλακτος της ΦΑΓΕ), στο γιαούρτι οι παίκτες αυξάνονται συνεχώς. Αποτέλεσμα είναι πλέον κανένας παίκτης να μην έχει μερίδιο άνω του 20%.

Μία αγορά η οποία δεν έμεινε αλώβητη από την ύφεση, την αύξηση του ΦΠΑ και την κατάρρευση του μεγαλύτερου λιανεμπορικού ομίλου της χώρας, αυτού της Carrefour - Μαρινόπουλος. Σύμφωνα με πληροφορίες του news247 στις τελευταίες μετρήσεις που αφορούν την περίοδο Ιανουαρίου Ιουλίου οι πωλήσεις γιαουρτιού κινούνται πτωτικά με τους τελευταίους μήνες - μετά από την αύξηση του ΦΠΑ - η πτώση να έχει επεκταθεί σε διψήφια νούμερα.

Εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι ενώ κανείς θα περίμενε τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (σ.σ. αυτά που φέρουν το σήμα του εκάστοτε σούπερ μάρκετ) να είναι πιο ανθεκτικά σε περιόδους ύφεσης, αντίθετα κινούνται με μεγαλύτερη καθοδική τάση από ό,τι ο μέσος όρος. Αυτό οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στην απουσία των private label προϊόντων από το σύνολο των καταστημάτων της Carrefour Μαρινόπουλος όταν πέρυσι ήταν από τα πλέον δυνατά κομμάτια της αλυσίδας.

Από εκεί και πέρα η αγορά γνωρίζει σημαντικές ανακατατάξεις που έχουν να κάνουν και με την στρατηγική που ακολουθεί η κάθε εταιρεία.

Σε δημοσιογραφική εκδήλωση που πραγματοποίησε χθες στην Αθήνα η Κρι Κρι, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας Παναγιώτης Τσινάβος ανακοίνωσε, μεταξύ των άλλων την "κατάληψη" της δεύτερη θέσης στην συνολική αγορά γιαουρτιού με μερίδιο όγκου 14% για το διάστημα Ιανουαρίου - Ιουλίου. Ο κ. Τσινάβος στην ομιλία του έθεσε ως στόχο την κατάκτηση της πρώτης θέσης.

Μία πρώτη θέση την οποία συνεχίζει να κατέχει η ΦΑΓΕ που όμως δεν βρίσκεται στην απόσταση ασφαλείας που διατηρούσε από τον ανταγωνισμό τα περασμένα χρόνια. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ποσοστό της σε όγκο για την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουλίου έπεσε έστω και απειροελάχιστα κάτω από το 20%. Μία πτώση που είναι λογική και αναμενόμενη καθώς η εταιρεία της οικογένειας Φιλίππου έχοντας την "πολυτέλεια" της διεθνούς ανάπτυξης κρατάει απόσταση τόσο από σημεία πώλησης τα οποία θεωρεί επισφαλή όσο και από τον πόλεμο τιμών και προσφορών στον οποίο έχουν επιδοθεί, ώστε να συγκρατήσουν μερίδια, αρκετοί από τους υπόλοιπους παίκτες.

Ο δεύτερος παίκτης, η Κρι - Κρι κατάφερε να ρίξει στην τρίτη θέση την Vivartia (ΔΕΛΤΑ), αν και τρίτος παίκτης στην αγορά με βάση τα ποσοστά - αν συνυπολογιστούν στο σύνολο - είναι τα private label.

πηγή: news247