Πόσα …κιβώτια Coca-Cola αγοράζουν οι Έλληνες – Τα αναλυτικά στοιχεία

Πόσα …κιβώτια Coca-Cola αγοράζουν οι Έλληνες – Τα αναλυτικά στοιχεία
Σημαντικό βήμα προς την επιστροφή στη βιώσιμη ανάπτυξη και σε μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους χαρακτηρίζει την αύξηση του όγκου πωλήσεων που κατέγραψε για πρώτη φορά, έπειτα από μια πενταετία, σε όλες τις αγορές το 2015 ο όμιλος Coca Cola Hellenic Bottling Company, ο οποίος έκλεισε την περσινή χρήση εμφανίζοντας μείωση 2,5% στα έσοδα και 4,9% στα καθαρά κέρδη.

Οπως ανέφερε σχολιάζοντας την εικόνα της περσινής χρήσης ο κ. Δημήτρης Λόης, διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, «είμαι ικανοποιημένος από την πρόοδο που συντελέστηκε το 2015.

Για πρώτη φορά στην τελευταία πενταετία, οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε και τα περιθώρια κέρδους βελτιώθηκαν σημαντικά.

Οι εμπορικές μας πρωτοβουλίες υποστήριξαν τον όγκο πωλήσεων, ενώ παράλληλα επιτύχαμε περαιτέρω βελτίωση της αποδοτικότητας, διασφαλίζοντας τη συνέχιση της κερδοφόρου ανάπτυξης. Οι συνθήκες στην Ευρώπη παρουσιάζουν ελαφρά βελτίωση, ενώ οι χώρες που επηρεάζονται περισσότερο από τις τιμές του πετρελαίου συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν δύσκολες εμπορικές συνθήκες.

Στη διάρκεια του 2016 θα συνεχίσουμε να αναλαμβάνουμε δράσεις για να υπερβούμε τα εμπόδια που προκύπτουν σε κάθε χώρα που δραστηριοποιούμαστε.

Σε γενικές γραμμές, πιστεύουμε ότι ο Ομιλος έχει όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου να πετύχει περαιτέρω αύξηση του όγκου πωλήσεων, αλλά και αύξηση του περιθωρίου κέρδους σε σχέση με το 2015».

Αναλυτικότερα, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις διαμορφώθηκαν το 2015 στα 6,3 δισ. ευρώ, εμφανίζοντας πτώση κατά 2,5% σε σύγκριση με το 2014. Ο συνολικός όγκος πωλήσεων εμφανίζει αύξηση 2,6% στα 2,05 δισ. κιβώτια.

Οπως επισημαίνει η εταιρεία, ο αρνητικός αντίκτυπος, κατά 5,1%, των δυσμενών συναλλαγματικών ισοτιμιών αντισταθμίστηκε μόνο εν μέρει από τον βελτιωμένο όγκο πωλήσεων και τις πρωτοβουλίες αύξησης των εσόδων, περιλαμβανομένης και της αύξησης της τελικής τιμής των προϊόντων στη διάρκεια της περιόδου υπό εξέταση. Η καθαρή κερδοφορία του ομίλου υποχώρησε κατά 4,9% στα 280,3 εκατ. ευρώ έναντι 294,8 εκατ. ευρώ το 2014, ενώ τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σε 473,2 εκατ. ευρώ σημειώνοντας άνοδο 11,4%. Σε συνάρτηση με την προοδευτική μερισματική πολιτική, το διοικητικό συμβούλιο προτείνει μέρισμα για το έτος 0,40 ευρώ ανά μετοχή, το οποίο αντιπροσωπεύει αύξηση 11,1% σε σχέση με το μέρισμα του 2014.

Υπενθυμίζεται ότι το 2015 το συνολικό μέρισμα ανήλθε σε 132,4 εκατ. ευρώ (0,36 ευρώ ανά μετοχή) και το 2014 σε 130,2 εκατ. ευρώ (0,354 ευρώ ανά μετοχή). Στην Ελλάδα Μικρή είναι η συμμετοχή των εγχώριων πωλήσεων στον όμιλο, καθώς, όπως επισημαίνεται στην οικονομική έκθεση, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις για την Ελλάδα το 2015 ανέρχονται σε 6% των ενοποιημένων καθαρών εσόδων από πωλήσεις.

Οσον αφορά τον όγκο των εγχώριων πωλήσεων αυξήθηκε, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, κατά 1% στα 100 εκατ. κιβώτια. Οι επιδόσεις στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών ήταν ο βασικός κινητήριος μοχλός της αύξησης, με τις κατηγορίες των εμφιαλωμένων νερών και των χυμών να αυξάνονται κατά 6% και 5% αντίστοιχα.

Οι πωλήσεις της Coke Zero αυξήθηκαν κατά 7%, ενώ οι πωλήσεις των ποτών ενέργειας συνεχίζουν να ενισχύονται, αυξανόμενες κατά 24%. Κύριος άξονας των ενεργειών της Coca Cola HBC AG για το 2016 θα είναι η περαιτέρω ισχυροποίηση των επιδόσεων με άλλον έναν χρόνο αύξησης του όγκου πωλήσεων και εσόδων σε συνδυασμό με αύξηση του περιθωρίου κέρδους.

Ενας από τους βασικούς τομείς για το 2016 είναι η διαχείριση της αύξησης των εσόδων. Για το 2016 οι πρωτοβουλίες αναδιάρθρωσης του ομίλου κυμαίνονται σε περίπου 35 εκατ. ευρώ, οι οποίες αναμένεται να αποφέρουν 25 εκατ. ευρώ σε ετησιοποιημένα κέρδη από το 2017 και εξής, ενώ οι πρωτοβουλίες που έχουν ήδη ληφθεί το 2015 και όσες θα ληφθούν μέσα στο 2016 αναμένεται να αποφέρουν συνολικά 22 εκατ. ευρώ το 2016.