ΗOL: Εμφάνισε ζημιές - Αύξησε την πελατειακή της βάση

ΗOL: Εμφάνισε ζημιές - Αύξησε την πελατειακή της βάση
Μείωση κατά 3,2% εμφανίζουν τα έσοδα της Hellas OnLine στο α΄τρίμηνο του 2014 σε σχέση με πέρυσι το αντίστοιχο χρονικό διάστημα και διαμορφώθηκαν στα 54,7 εκατ. από 56,5 εκατ. ευρώ.

Η μείωση των εσόδων οφείλεται κατά ένα μέρος σε έκτακτα μη επαναλαμβανόμενα έσοδα του α' τρίμηνου του 2013 καθώς και στις έντονες συνθήκες ανταγωνισμού που επικρατούν στην αγορά αλλά και στο υφεσιακό κλίμα της οικονομίας, παράγοντες οι οποίοι έχουν επιφέρει μείωση στο μέσο έσοδο ανά συνδρομητή. Σύμφωνα με την διοίκηση της εταιρίας "λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, η μεταβολή των εσόδων κατά € 1,8 εκατ. κρίνεται απόλυτα δικαιολογημένη".

Τα λειτουργικά έξοδα προ αποσβέσεων ανήλθαν στα 41,3 εκατ., αυξημένα κατά 2,5 εκατ. (+6,5%) σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Η αύξηση αυτή είναι συγκυριακή, καθώς οφείλεται κυρίως σε χρονική κατανομή κάποιων λειτουργικών εξόδων και θα εξομαλυνθεί στα επόμενα τρίμηνα. Ο συνδυασμός των παραπάνω, συνέβαλε στη μείωση των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), τα οποία και διαμορφώθηκαν σε 13,4 εκατ., από 17,7 εκατ. στο αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Τα κόστη των αποσβέσεων ανήλθαν σε 11,6 εκατ. από 14,2 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2013, παρουσιάζοντας μείωση 2,6 εκατ., ή 18,6%. Το αποτέλεσμα προ φόρων (ΕΒΤ) της εταιρείας για το πρώτο τρίμηνο του 2014 ανήλθε στα (1,3) εκατ. ζημία, έναντι οριακών κερδών 0,03 εκατ. το 2013. Τα χρηματοοικονομικά κόστη μειώθηκαν σε 3,1 εκατ. από 3,5εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2013 παρουσιάζοντας σημαντική μείωση της τάξης του 10,9%που αποδίδεται στην μείωση του τραπεζικού δανεισμού, και στη μείωση του κόστους για τόκους προς προμηθευτές.
Ο καθαρός δανεισμός του πρώτου τριμήνου του 2014 διαμορφώθηκε σε 156,3 εκατ., μειωμένος κατά 10,4 εκατ. σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του α' τριμήνου 2014 και τις πρόσφατες εξελίξεις, ο διευθύνων σύμβουλος της hellas online κ. Κωνσταντίνος Κόκκαλης ανέφερε: «Η hellas online, κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, διατήρησε το μερίδιο αγοράς της, παρουσιάζοντας παράλληλα θετικές οικονομικές επιδόσεις. Παρά το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον, τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών και τον συνεχιζόμενο, έντονο ανταγωνισμό στην ελληνική ευρυζωνική αγορά, η εταιρεία συνεχίζει τη θετική της πορεία επενδύοντας με συνέπεια σε τεχνολογικές υποδομές, στην εξυπηρέτηση του πελάτη και στις συνδυαστικές υπηρεσίες. Είμαστε αισιόδοξοι ότι αυτές οι επιλογές θα στηρίξουν τα έσοδα και τη γενικότερη οικονομική εικόνα της hellas onlineκαι το 2014».

Στοιχεία συνδρομητικής βάσης

Η συνολική LLU πελατειακή βάση της εταιρείας στο τέλος του α' τριμήνου του 2014ανήλθε σε 527.284 πελάτες, αύξηση 6,3% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο. Παρά το έντονο ανταγωνιστικό περιβάλλον στο οποίο λειτουργεί, η hellas online το α' τρίμηνο του 2013 απέσπασε το 20,5% των νέων συνδέσεων LLU, ενώ σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, έχει διατηρήσει το μερίδιο αγοράς της σταθερό το οποίο εκτιμάται στο 27%.

Επενδύσεις

Οι επενδύσεις της εταιρείας το α' τρίμηνο του 2014ανήλθαν στα €7,9 εκατ., αυξημένες κατά 25,6%σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Το επενδυτικό πλάνο επικεντρώθηκε στην περαιτέρω ανάπτυξη του οπτικού δικτύου, καθώς και σε τεχνολογίες πρόσβασης νέας γενιάς FTTx, VDSL προσφέροντας ακόμα υψηλότερες ευρυζωνικές ταχύτητες στους συνδρομητές.
Συνολικά, από τις αρχές του 2006 οι επενδύσεις προσεγγίζουν τα 450 εκατ., υποστηρίζοντας την ανάπτυξη του ιδιόκτητου δικτύου οπτικών ινών, τη βελτιστοποίηση των τεχνολογικών συστημάτων εξυπηρέτησης πελατών, τη συνεχιζόμενη αναβάθμιση της διασύνδεσης με το εξωτερικό και της συνολικής χωρητικότητας, καθώς και των υπηρεσιών hol cloud.
Σήμερα, το ιδιόκτητο δίκτυο οπτικών ινών της hellas online εκτείνεται σε πάνω από 5.200 χιλιόμετρα πανελλαδικά, παρέχοντας πρόσβαση σε 75% των γραμμών του ΟΤΕ με 368 συνεγκαταστάσεις σε κόμβους του ΟΤΕ.