Οι δύο μεγάλες απειλές για την κερδοφορία της Jumbo

Οι δύο μεγάλες απειλές για την κερδοφορία της Jumbo
Η αύξηση του μεταφορικού κόστους από την Κίνα απειλεί

τις εταιρίες που έκαναν χρυσές δουλειές κατά το παρελθόν αλλά μέχρι και πρόσφατα με κύριο γνωστό εκπρόσωπο στην Ελλάδα την Jumbo . Γιατί μπορεί ναι μεν τα Κινέζικα προϊόντα να παραμένουν ανταγωνιστικά από πλευράς τιμών αλλά αυτό το πλεονέκτημα εξανεμίζεται με την αύξηση του μεταφορικού κόστους.
Προκειμένου να γίνει αντιληπτή η απειλή του μεταφορικού κόστους αρκεί να αναφερθεί ότι το 2012 το κόστος μεταφορά από την Κίνα στην Ολλανδία ανά 20 πόδια κοντέινερ ήταν 1050 δολάρια και το 2014 εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 1300 με τη Moody's να προβλέπει ότι το επόμενο δωδεκάμηνο το μέσο μέσος κόστος μεταφοράς μπορεί να αυξηθεί σε επίπεδα πολύ υψηλότερα και συγκεκριμένα μπορεί να φτάσει και τα 1700 δολάρια ανά 20 πόδια. Αυτό σημαίνει αύξηση του μεταφορικού κόστους 30% με ανάλογη επίπτωση στην κερδοφορία.
Βέβαια προς το παρόν υπάρχει το ισχυρό Ευρώ που σε ένα βαθμό καλύπτει τις απώλειες από το μεταφορικό κόστος αλλά με δεδομένη την ποσοτική χαλάρωση που αναμένεται από την ΕΚΤ αλλά και τους ρυθμούς ανάπτυξης των ΗΠΑ δεν αποκλείεται υποχώρηση του Ευρώ που θα επιδεινώσει την κατάσταση για εταιρίες που εισάγουν προϊόντα από την Κίνα.
Πέρα από τη Jumbo είναι προφανές ότι επηρεάζεται και πλήθος ελληνικών μικρότερων εταιριών που κάνουν εισαγωγές από την Κίνα γεγονός που ουσιαστικά απειλεί το σύνολο της αγοράς. Σημειωτέον ότι και τα επώνυμα προϊόντα παιγνιδιών παράγονται και μεταφέρονται από την Κίνα γεγονός που συνολικά θα αυξήσει τις τιμές των παιγνιδιών επηρεάζοντας και την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.
ΝΙΚ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ