Άρση του lockdown σε δόσεις

Άρση του lockdown σε δόσεις

Τη στρατηγική άλλων ευρωπαϊκών χωρών δείχνει να ακολουθεί και η ελληνική κυβέρνηση που προσανατολίζεται στη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων. Ανοιγμα εστιατορίων όχι όμως και των κέντρων διασκέδασης προβλέπεται για την περίοδο των Χριστουγέννων. Οι ανησυχίες για το λιανεμπόριο

Από τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία φαίνεται πως θα ξεκινήσει η άρση του lockdown με πιθανότερη ημερομηνία επαναλειτουργίας την 7η Δεκεμβρίου. Η κυβέρνηση ωστόσο δεν αναμένεται να ανακοινώσει δέσμη μέτρων που θα εκτείνεται σε βάθος χρόνου, καθώς θα προχωρήσει σε ενέργειες ανάλογα με την επιδημιολογική κατάσταση. Χθες, Τρίτη, τα κρούσματα εμφάνισαν αύξηση σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες, ενώ εύλογη ανησυχία προκαλεί η αύξηση των ασθενών που νοσηλεύονται στις μονάδες εντατικής θεραπείας και οι οποίοι ως αργά χθες το βράδυ έφταναν τους 562 έναντι 549 τη Δευτέρα και 443 την προηγούμενη Τρίτη 17 Νοεμβρίου.

Εφόσον η επιδημιολογική κατάσταση παρουσιάσει σημάδια βελτίωσης, η κυβέρνηση αναμένεται να δώσει σήμα για επαναλειτουργία όλων των εμπορικών καταστημάτων στις 14 Δεκεμβρίου και με τα μέτρα που ήταν σε εφαρμογή πριν από το lockdown. Θα επιτρέπεται, δηλαδή, συγκεκριμένος αριθμός πελατών που θα μπορούν να βρίσκονται ταυτόχρονα στο κατάστημα, ενώ η χρήση της μάσκας θα είναι, φυσικά, υποχρεωτική. Σχετικά με τις σκέψεις για εφαρμογή μοντέλου clickaway υπάρχουν επιφυλάξεις, αφού πολλά καταστήματα δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα αλλά ακόμα και εκείνα που διατηρούν μπορεί να μην είσαι σε θέση να αντεπεξέλθουν στην αυξημένη ζήτηση.

Η περίπτωση της Jumbo που ανέστειλε προσωρινά τη λειτουργία του e-shop της καθώς αδυνατούσε να εξυπηρετήσει τις παραγγελίες είναι χαρακτηριστική. Υπό αυτό το πρίσμα έχει ενδιαφέρον πώς θα εξελιχθεί η Black Friday της 27ης Νοεμβρίου, η οποία φέτος θα πραγματοποιηθεί αποκλειστικά διαδικτυακώς λόγω των περιοριστικών μέτρων. Οι εκτιμήσεις για τον τζίρο αναφέρουν πως φέτος θα είναι μειωμένος κατά τουλάχιστον 20% σ σχέση με πέρυσι, ωστόσο το ενδιαφέρον θα εντοπιστεί κυρίως στις αντοχές των διαδικτυακών καταστημάτων και των μηχανισμών προώθησης των προϊόντων στους καταναλωτές.