Το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης επιστρέφει

Το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης επιστρέφει

Η πρώτη μεγάλη έκθεση αυτοκινήτου μετά την πανδημία ετοιμάζεται να ανοίξει τις πύλες της στην κινεζική μεγαλούπολη.

Από τη στιγμή που η Κίνα κατάφερε να θέσει υπό έλεγχο την πανδημία στο εσωτερικό αποφάσισε την πραγματοποίηση του Σαλονιού Αυτοκινήτου, το οποίο λαμβάνει εναλλάξ χώρα κάθε χρόνο στη Σαγκάη ή το Πεκίνο. Η έκθεση αναβλήθηκε την άνοιξη λόγω κορονοϊού και άνοιξε σήμερα τις πύλες της στο Πεκίνο, γράφει η Deutsche Welle.

«Υπό κανονικές συνθήκες το Σαλόνι Αυτοκινήτου σε Σαγκάη ή Πεκίνο είναι το σημαντικότερο του κόσμου», εκτιμά, μιλώντας στη DW, ένας από τους κορυφαίους γερμανούς ειδικούς σε ζητήματα αυτοκίνησης, ο καθηγητής Φέρντιναντ Ντουντενχόφερ. Κατά την άποψή του, παρά το γεγονός ότι η κινεζική αγορά αυτοκινήτου αντιμετώπισε την κρίση καλύτερα από άλλες, η φετινή έκθεση στο Πεκίνο θα είναι, ως επί το πλείστον, έκθεση για κινέζους κατασκευαστές, οι οποίοι και θα προσπαθήσουν να προβάλουν καλύτερα τα προϊόντα τους στην εσωτερική αγορά. Ανάμεσα τους οι κατασκευαστές Great Wall και Geely.

Ο Σύνδεσμος Γερμανικής Αυτοκινητοβιομηχανίας VDA αναφέρει σε ανάλυσή του από τις αρχές του 2020 ότι «η κινεζική αγορά αυτοκινήτου είναι εδώ και 7 χρόνια η σημαντικότερη στον κόσμο. Καμία άλλη αγορά δεν σημείωσε την τελευταία δεκαετία τόσο μεγάλη ανάπτυξη όσο η κινεζική, η οποία σήμερα είναι μεγαλύτερη από την αμερικανική και σχεδόν έξι φορές μεγαλύτερη από τη γερμανική».

Η πανδημία ανέκοψε την ανοδική τροχιά της κινεζικής αγοράς αυτοκινήτου για λίγους μήνες. Το πρώτο τρίμηνο του 2020 οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 42,4% σε σύγκριση με την ίδιο περίοδο πέρυσι. Ο κορωνοϊός παρέλυσε την οικονομία της Κίνας νωρίτερα από τις οικονομίες άλλων χωρών. Οι Κινέζοι ωστόσο κατάφεραν να επιστρέψουν το τελευταίο διάστημα στο προσκήνιο περιορίζοντας τον Ιούλιο μόλις στο 13% τη μείωση των πωλήσεων σε σχέση με το 2019. Για τέταρτο συνεχή μήνα οι πωλήσεις καταγράφουν πλέον ανοδική πορεία. Ας σημειωθεί ότι τον Αύγουστο η ζήτηση για οχήματα με εναλλακτικούς κινητήρες, όπως οι ηλεκτρικοί, οι υβριδικοί, εκτοξεύθηκε σε σχέση με τη περσινή χρονιά κατά σχεδόν 26%.