Ακριβότερα κατά 4.100 δολ. τα ευρωπαϊκά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο Ηνωμένο Βασίλειο

 Ακριβότερα κατά 4.100 δολ. τα ευρωπαϊκά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο Ηνωμένο Βασίλειο

Οι «κανόνες προέλευσης» θα προσθέσουν επίσης 3.600 λίρες στο βρετανικής κατασκευής EV που πωλείται στην Ευρώπη

 

Εάν η Βρετανία και η ΕΕ αποτύχουν να αναβάλουν τους εμπορικούς κανόνες μετά το Brexit στα ηλεκτρικά οχήματα που διακινούνται μεταξύ του μπλοκ και του Ηνωμένου Βασιλείου, οι μέσες τιμές των αυτοκινήτων παραγωγής στην ΕΕ θα αυξηθούν κατά 3.400 λίρες (4.134 δολάρια) τον Ιανουάριο.

Σύμφωνα με την Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) οι ίδιοι κανόνες θα προσθέσουν επίσης 3.600 λίρες στο μέσο βρετανικής κατασκευής EV που πωλείται στην Ευρώπη.

«Όχι μόνο οι καταναλωτές θα έβαζαν βαθύτερα το χέρι στην τσέπη τους, αλλά η βιομηχανική ανταγωνιστικότητα του Ηνωμένου Βασιλείου και των ηπειρωτικών βιομηχανιών θα υπονομευόταν», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της SMMT, Μάικ Χάους.

Σύμφωνα με τους «κανόνες προέλευσης» που συμφωνήθηκαν στην εμπορική συμφωνία ΕΕ-ΗΒ μετά το Brexit, τα ηλεκτρικά οχήματα πρέπει να έχουν 45% περιεχόμενο ΕΕ ή Ηνωμένου Βασιλείου από το 2024, με απαίτηση 50%-60% για τις μπαταρίες και τις συσκευασίες τους, διαφορετικά θα αντιμετωπίζουν δασμούς εισαγωγής της Ευρωπαϊκής Ένωσης 10%.

Ωστόσο, οι ευρωπαϊκές και βρετανικές αλυσίδες εφοδιασμού για ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι ακόμη αρκετά προηγμένες ώστε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που παράγονται να πληρούν αυτούς τους κανόνες, επομένως οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν δασμούς 10%.

Η Νο. 3 παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis δήλωσε ότι τα βρετανικά εργοστάσια αυτοκινήτων θα κλείσουν, με απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας, εκτός εάν επαναδιαπραγματευτεί γρήγορα η συμφωνία για το Brexit, ενώ η Ford θα επιβραδύνει τη μετάβαση στην ηλεκτρική ενέργεια.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι βιομηχανικοί όμιλοι όπως η SMMT έχουν ζητήσει τριετή καθυστέρηση για την εφαρμογή των κανόνων προέλευσης.

Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ανακοίνωσε ότι οι κανόνες θα μπορούσαν να κοστίσουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες έως και 4,3 δισεκατομμύρια ευρώ σε δασμούς και να πλήξουν την παραγωγή.

Μέχρι στιγμής, η ΕΕ ήταν απρόθυμη να επαναδιαπραγματευτεί τη συμφωνία.

Τον Ιούνιο, ο Stefan Fuehring, αξιωματούχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εμπορική συμφωνία ΕΕ-ΗΒ μετά το Brexit, δήλωσε ότι οι κανόνες προέλευσης της ΕΕ ήταν «κατάλληλοι για τον σκοπό» και ότι το μπλοκ δεν εξετάζει το ενδεχόμενο να τους αλλάξει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ