Με τι «δελεάζουν» τους καταθέτες οι τράπεζες

Εντείνεται ο τραπεζικός ανταγωνισμός

Με τι «δελεάζουν» τους καταθέτες οι τράπεζες

Με προσφορές αγορών καθώς και εκπτώσεις σε μια ευρεία σειρά γνωστών επιχειρήσεων δελεάζουν τους καταθέτες τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Την ίδια στιγμή με βάση συγκλίνουσες εκτιμήσεις τραπεζικών στελεχών οι καταθέσεις του μήνα έκλεισαν περίπου 1 δισ. πάνω, παρά το κλίμα των τελευταίων εβδομάδων και της πληρωμής των φορολογικών υποχρεώσεων των πολιτών.

Η βελτίωση των συνθηκών ρευστότητας έχει επιτρέψει τη μεγάλη μείωση της εξάρτησης των τραπεζών από τον μηχανισμό έκτακτης ρευστότητας ELA. Υπογραμμίζουν ότι η ενίσχυση της εμπιστοσύνης αποτελεί το κρίσιμο στοιχείο προκειμένου να διατηρηθεί και να ενισχυθεί η τάση επιστροφής καταθέσεων, προσθέτοντας ότι οι συζητήσεις τις τελευταίες εβδομάδες για το ενδεχόμενο έκτακτου ελέγχου των τραπεζών έχουν επιδεινώσει το κλίμα.

Οι πελάτες των τραπεζών συνήθως πριμοδοτούνται περισσότερο με όσο περισσότερες αγορές κάνουν μέσα από τις πιστωτικές-χρεωστικές κάρτες τους, έχουν καταθέσεις σε προθεσμιακό λογαριασμό και διενεργούν συναλλαγές μέσω web-banking και mobile banking.

Βέβαια η αλήθεια είναι πως στη φαρέτρα των τραπεζών έχουν «επιστρατευθεί» πολλές από τις ιδιαίτερα γνωστές επιχειρήσεις από τον εμπορικό κλάδο και τον χώρο των υπηρεσιών, οι οποίες μάλιστα διαθέτουν και ευρύτατο δίκτυο πωλήσεων.

Ενδεικτικά είναι τα παραδείγματα συμμετεχόντων super markets (π.χ. Σκλαβενίτης), αλυσίδων πρατηρίων βενζίνης (π.χ. Shell, BP), εταιρειών τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και τεχνολογίας (π.χ. Cosmote, Vodafone), αλλά και άλλων εταιρειών όπως π.χ. τα ΙΚΕΑ, τα Praktiker κ.α.

Την ίδια στιγμή τα πιστωτικά ιδρύματα προσπαθούν να δελεάσουν ως ένα βαθμό τους πελάτες τους και προσφέρουν επιτόκια ίσα ή και μεγαλύτερα του 1% για όσους προθεσμιακούς καταθέτες φέρουν «νέο χρήμα» αλλά και προωθούν -σε συνεργασία με ασφαλιστικούς ομίλους- μακροπρόθεσμα ασφαλιστικά-επενδυτικά προϊόντα, εγγυημένου κεφαλαίου

5.0
Αξιολόγηση