Το e-banking «διώχνει» 4.500 υπαλλήλους

Προγράμματα εθελούσιας εξόδου μελετούν οι τράπεζες

Το e-banking «διώχνει» 4.500 υπαλλήλους

Την πόρτα της εξόδου θα δουν πάνω από 4.000 εργαζόμενοι στις τράπεζες το επόμενο χρονικό διάστημα μέσω των προγραμμάτων εθελούσιας εξόδου.

Οι διοικήσεις των τραπεζικών ιδρυμάτων έχουν πάρει «χαρτί και μολύβι» και σβήνουν και γράφουν σε μια προσπάθεια να μειώσουν τα λειτουργικά τους κόστη.

 

Το ενδιαφέρον των αναλυτών επικεντρώνεται στις προβλέψεις που αποφάσισαν να διενεργήσουν οι τραπεζικές διοικήσεις, με δεδομένο ότι καταγράφεται επιδείνωση στο μέτωπο των κόκκινων δανείων, λόγω της αβεβαιότητας που προκάλεσαν οι παρατεταμένες διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τους δανειστές για το κλείσιμο της αξιολόγησης.

Δέκα χρόνια πριν, το 2008, ο αριθμός των τραπεζοϋπαλλήλων προσέγγιζε τις 65.000 και το δίκτυο τα 3.800 καταστήματα. Στο τέλος του 2016 το προσωπικό των τραπεζών αριθμούσε 41.000 άτομα και το δίκτυο 2.206 καταστήματα. Το 2018 το τραπεζικό δίκτυο θα αριθμεί λιγότερα 1800 τραπεζικά καταστήματα και ο αριθμός των εργαζομένων θα έχει μειωθεί στις 35.000 με 36.000 εργαζομένους.

Η… εκκαθάριση προσωπικού αποτελεί δέσμευση των τραπεζών έναντι της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία ενέκρινε τα σχέδια αναδιάρθρωσης.

Έτσι, σήμερα οι διοικήσεις των τραπεζών σχεδιάζουν τα νέα προγράμματα εθελούσιας για να περιορίσουν το προσωπικό τους και κατ΄ επέκταση το λειτουργικό κόστος.

Σύμφωνα με πληροφορίες στόχος για την Τράπεζα Πειραιώς είναι να αποχωρήσουν περί τα 2.000 άτομα, ο ανάλογος σχεδιασμός είναι για περίπου 1.000 άτομα σε Εθνική και Eurobank και περί τα 500 άτομα από την Alpha Bank.

Το νέο πρότυπο

Η αναθεωρημένη ευρωπαϊκή οδηγία της ΕΕ PSD2 που αναμένεται να εφαρμοστεί από τον Νοέμβριο του 2018, προβλέπει το «άνοιγμα» της αγοράς ψηφιακών εφαρμογών στον χρηματοοικονομικό τομέα, στην οποία περιλαμβάνονται και οι εφαρμογές e-banking και mobile banking των τραπεζών. Σύμφωνα με τη νέα οδηγία, ιδιωτικές εταιρείες που λαμβάνουν τις σχετικές εγκρίσεις θα μπορούν να προσφέρουν στους καταθέτες ενιαίες εφαρμογές πληρωμών, στις οποίες θα περιλαμβάνονται τα στοιχεία των τραπεζικών τους λογαριασμών.

Το νέο πρότυπο χρειάζεται λιγότερα υποκαταστήματα και λιγότερο προσωπικό ενώ τα επόμενα χρόνια θα χρειαστούν σημαντικές επενδύσεις και μεγάλος εσωτερικός μετασχηματισμός των λειτουργιών των τραπεζών και του πελατοκεντρικού και λειτουργικού προτύπου.

Ο ρόλος του καταστήματος περιορίζεται σημαντικά όσον αφορά στις εγχρήματες συναλλαγές, ενώ ο ρόλος των εναλλακτικών δικτύων, κυρίως e-banking και mobile banking αυξάνεται με υψηλό διψήφιο ποσοστό και προς αυτή την κατεύθυνση βοήθησαν φυσικά και τα capital controls και η αύξηση χρήσης των καρτών.

4.0
Αξιολόγηση