Πώς μπορείτε να εξασφαλίσετε χαμηλότοκο δάνειο

Πώς μπορείτε να εξασφαλίσετε χαμηλότοκο δάνειο
Προϊόν, πελάτης και οργάνωση είναι το «διαβατήριο» που εξασφαλίζει στις μικρές επιχειρήσεις πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό, και μάλιστα με ελκυστικά επιτόκια που ξεκινούν από το 3,5%.

Της Έφης Καραγεώργου


Σύμφωνα με τα τραπεζικά στελέχη, οι επιχειρηματίες που έδωσαν έμφαση στους συγκεκριμένους τομείς, κατάφεραν να «αντέξουν» την εξαετία της ύφεσης, να παραμείνουν ζωντανές και σήμερα να έχουν προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης. Και σημειώνουν, πως οι ενέργειες τους σε θέματα προϊόντος, πελατείας και οργάνωσης, σταθμίζονται όταν καταθέτουν αίτημα για δανειοδότηση.
Το τελευταίο διάστημα, επιτελεία των τραπεζών οργώνουν στην κυριολεξία την επικράτεια και έχουν συναντήσεις με τους επιχειρηματίες πελάτες τους. Στόχος τους είναι να τους δείξουν τον δρόμο που θα τους δώσει «πάτημα» στην επόμενη μέρα της ελληνικής οικονομίας.
Για το λόγο αυτό είναι ζωτικής σημασίας να διαφοροποιήσουν το προϊόν τους, να έχουν ευχαριστημένη την πελατεία τους και να οργανωθούν σωστά.
Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να κάνουν ελκυστικότερο και ανταγωνιστικότερο το προϊόν τους. Για παράδειγμα μπορούν να προχωρήσουν σε μείωση της τιμής του -επιλέγοντας προμηθευτές που δίνουν καλύτερες τιμές- και να αναβαθμίσουν την ποιότητα του. Αυτό μπορεί να γίνει τόσο στο κομμάτι του λιανεμπορίου (πχ κατάστημα με ρούχα γυναικεία, μπορεί να εμπλουτίσει το προϊόν του πουλώντας παράλληλα και παιδικά, συνεπώς διευρύνει την πελατεία του και δίνει περισσότερες επιλογές στους πελάτες του), όσο και των υπηρεσιών. Για παράδειγμα ένα μικρό ξενοδοχείο, μπορεί να προσθέσει στις υπηρεσίες του ένα γυμναστήριο ή να προσφέρει για πρωινό τοπικές σπεσιαλιτέ.
Για να είναι ικανοποιημένος ο πελάτης η επιχείρηση μπορεί να εφαρμόσει πρόγραμμα προσφορών και να τους επιβραβεύει με δωροεπιταγές και κουπόνια που θα μεταφράζονται σε σημαντικές εκπτώσεις ή δωρεάν αγορές. Επίσης μπορεί να ανοίξει παράθυρο σε ηλεκτρονικές πωλήσεις μέσω internet.
Ωστόσο η οργάνωση είναι από τους πλέον καθοριστικούς παράγοντες για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης. Οργάνωση σημαίνει μεταξύ των άλλων, περιορισμό στα λειτουργικά κόστη και αυτό μπορεί να επιτευχθεί πχ με την μεταστέγαση της επιχείρησης σε χώρο με χαμηλότερο ενοίκιο, με νέα οικονομικότερα πακέτα τηλεφωνικών συνδέσεων, με την επαναξιολόγηση των προμηθευτών, με αγορά πρώτων υλών μέσω internet, με επενδύσεις σε μηχανήματα για να μειωθεί το κόστος παραγωγής κλπ.
Οι παραπάνω κινήσεις «θωρακίζουν» τον επιχειρηματία για να διατηρηθεί στη νέα αναπτυσσόμενη αγορά και του δίνουν πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό. Συγκεκριμένα ο επιχειρηματίας που θέλει να χρηματοδοτήσει το επενδυτικό του σχέδιο, καταθέτει το αίτημα του στο οποίο περιγράφει το είδος της επένδυσης, το ύψος προϋπολογισμού καθώς και το ποσοστό της ίδιας συμμετοχής του. Η τράπεζα αξιολογεί το business plan, τα οικονομικά στοιχεία της επιχείρησης, και προτείνει το προϊόν που καλύπτει τις συγκεκριμένες ανάγκες. «Είναι κρίσιμο για μας να καταλάβουμε με ακρίβεια τις ανάγκες του πελάτη, τις προοπτικές της επιχείρησης και να προσφέρουμε το ανάλογο προϊόν, με όρους αποπληρωμής που θα μπορούν να εξυπηρετηθούν από το επιχειρηματικό σχέδιο», αναφέρουν τα τραπεζικά στελέχη και σημειώνουν πως τα συγχρηματοδοτούμενα δάνεια (μέσω ευρωπαϊκών ταμείων) έχουν ιδιαίτερα ελκυστικά επιτόκια που κινούνται στην περιοχή του 3,5%. Ενώ στα δάνεια με εμπράγματες εξασφαλίσεις ή ενέχυρο μετρητών επίσης ξεκινούν από το 3,5% και φτάνουν στο 6,5%.