Τι «απειλεί» τους οδηγούς Ι.Χ. εκτός από τον Κ.Ο.Κ

Τι «απειλεί» τους οδηγούς Ι.Χ. εκτός από τον Κ.Ο.Κ
Αυξημένες αρμοδιότητες έχουν πλέον οι αστυνομικοί οι οποίοι κάνουν περιπολίες. Εκτός από τα ...συνηθισμένα (αλκοτέστ, άδεια κυκλοφορίας, δίπλωμα κλπ) είναι πλέον επιφορτισμένοι να ελέγχουν αν χρωστάμε στο δημόσιο, αν έχουμε πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας ή την ασφάλεια του οχήματός μας.

Οι υπηρεσίες του υπουργείου Δημοσίας Τάξης, έχουν συνδεθεί πλέον με το Taxisκάτι που σημαίνει ότι οι αστυνομικοί που κάνουν τυπικούς ελέγχους στα αυτοκίνητα, έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν αν ο συγκεκριμένος ΑΦΜ (ο οποίος αναγράφεται πλέον και στα διπλώματα οδήγησης τα οποία έχουν σχήμα πιστωτικής κάρτας) είναι φορτωμένος με ληξιπρόθεσμα χρέη. Μάλιστα, σε πολλά περιπολικά έχουν ήδη εγκατασταθεί ηλεκτρονικοί υπολογιστές προκειμένου ο έλεγχος να γίνεται ακόμη γρηγορότερα και όχι μέσω του κέντρου της Αστυνομίας. Ειδικά αν χρωστάει πολλά, ο οδηγός που θα σταματήσει για τον τυπικό έλεγχο μπορεί να καταλήξει στο αυτόφωρο καθώς αυτό προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία για τους οφειλέτες του δημοσίου. Προσοχή λοιπόν ειδικά με τις βόλτες του Σαββατοκύριακου καθώς θα περάσετε δύο νύχτες μέσα για να παραστείτε ενώπιον του εισαγγελέα την Δευτέρα το πρωί.


1.Τέλη κυκλοφορίας:


Οι αστυνομικοί έχουν από φέτος αρμοδιότητα να ελέγχουν και αν έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας. Καλό είναι λοιπόν να έχετε στο ντουλαπάκι του αυτοκινήτου το ένα από τα δύο αντίγραφα πληρωμής που σας έδωσε η τράπεζα για να μην ταλαιπωρηθείτε σε περίπτωση που σας σταματήσει κάποιος. Αν δεν έχετε πληρώσει, κινδυνεύετε με αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων ενώ τα έγγραφα θα σας επιστραφούν μόνο αν πληρώσετε τα τέλη κυκλοφορίας και το πρόστιμο που είναι το ισόποσο των τελών.


2.Ασφάλιστρα αυτοκινήτου:


Το υπουργείο Οικονομικών, θέλοντας να περιορίσει το φαινόμενο των εκατοντάδων χιλιάδων ανασφάλιστων αυτοκινήτων, ανέθεσε –δια νόμου- στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών την αρμοδιότητα των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων με στόχο τον εντοπισμό ανασφάλιστων αυτοκινήτων. Αν από τις ηλεκτρονικές διασταυρώσεις παραβάτες (και θεωρείται δεδομένο ότι θα εντοπιστούν δεδομένου ότι τα ανασφάλιστα εκτιμώνται σε τουλάχιστον ένα εκατομμύριο), η ΓΓΠΣ, αποστέλλει ειδοποιητήριο στον κάτοχο του αυτοκινήτου με το οποίο τον καλεί εντός οκτώ ημερών να δώσει τις απαραίτητες εξηγήσεις. Μετά την παραλαβή της επιστολής, ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου, εφόσον φυσικά θελήσει να συμμορφωθεί και να ασφαλίσει το όχημά του, θα πρέπει να επιδείξει στην ασφαλιστική εταιρεία το ειδοποιητήριο της ΓΓΣ και να προσκομίσει και ένα παράβολο υπέρ του ελληνικού δημοσίου ύψους 250 ευρώ. Δηλαδή, ούτως ή άλλως θα πρέπει να πληρώσει τα ασφάλιστρα (σ.σ υπολογίστε τουλάχιστον 600 ευρώ τον χρόνο για ένα αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού) αλλά και ένα «καπέλο» 250 ευρώ υπέρ του δημοσίου. Αν ο ιδιοκτήτης δεν ανταποκριθεί εντός των οκτώ ημερών, τότε η ΓΓΠΣ οφείλει να στέλνει στοιχεία και ονοματεπώνυμα στην αστυνομία. Η χρήση ανασφάλιστου αυτοκινήτου (είτε από τον οδηγό, είτε από τον ιδιοκτήτη) συνεπάγεται και ποινές φυλάκισης οι οποίες φτάνουν στους 12 μήνες. Και δεν είναι μόνο της φυλακής τα σίδερα... (σ.σ που δεν καταλήγει βέβαια κανένας εκεί διότι όλες αυτές οι ποινές εξαγοράζονται). Αν οδηγός εντοπιστεί από αστυνομικό να κυκλοφορεί με ανασφάλιστο όχημα, θα τιμωρείται:
-Με αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας για10 ημέρες. Αν το ανασφάλιστο όχημα εντοπιστεί ύστερα από ατύχημα, η άδεια κυκλοφορίας αφαιρείται για δύο χρόνια ενώ σε περίπτωση υποτροπής, για τρία χρόνια
-Με επιπλέον χρηματικό πρόστιμο 500 ευρώ


3. Εγγραφα

Ξέχασες στο σπίτι την απόδειξη πληρωμής των τελών κυκλοφορίας; Ας λένε ότι έφτιαξαν ηλεκτρονικό σύστημα και μπορούν να ελέγξουν ποιος πλήρωσε και ποιος όχι. Αν σε σταματήσει για έλεγχο ο τροχονόμος, θα σου επιβάλλει πρόστιμο. Αυτό προβλέπει νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Ανάπτυξης πρόσφατα. Και δεν είναι μόνο η απόδειξη των τελών κυκλοφορίας. Για κάθε έγγραφο από τα παρακάτω που δεν θα έχουμε μαζί μας όταν οδηγούμε, θα πληρώνουμε 20 ευρώ:
Ο οδηγός οδικού οχήματος υποχρεούται, όταν οδηγεί, να φέρει:
-τη νόμιμη άδεια οδήγησης,
-την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος,
-το αποδεικτικό ασφάλισης,
-την απόδειξη πληρωμής των τελών κυκλοφορίας και κατά περίπτωση
-την ειδική άδεια οδήγησης οδηγού Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου,
-το Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας (Π.Ε.Ι.),
-το Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Κατάρτισης Οδηγού Οχημάτων Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων (ADR) και τα λοιπά έγγραφα που απαιτεί η Συμφωνία ADR του ν.1741/1987 (Α΄225) όπως ισχύει,
-το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου,
-την Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων,
- τη βεβαίωση καλής λειτουργίας ταχογράφου,
-τη βεβαίωση περιοριστή ταχύτητας και το σχετικό αυτοκόλλητο σήμα, καθώς και οποιαδήποτε άλλο έγγραφο, βεβαίωση, ή πιστοποιητικό απαιτείται ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος από τις ειδικές διατάξεις.

Αξιολόγηση