Πρόστιμα ύψους 1,1 εκατ. επέβαλε η γγ Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή

Πρόστιμα ύψους 1,1 εκατ. επέβαλε η γγ Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή
Πρόστιμα ύψους 1.156.000 ευρώ για καταστρατήγηση της νομοθεσίας σχετικά με την προστασία του καταναλωτή επέβαλε το 2016 η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Οικονομίας.

Ειδικότερα, για παραβάσεις του Ν. 2251/94 «Προστασία των καταναλωτών», όπως ισχύει, για συναλλαγές κατά την αγορά καταναλωτικών προϊόντων επιβλήθηκαν 25 πρόστιμα συνολικού ύψους 153.500 ευρώ και έγιναν 5 συστάσεις για συμμόρφωση.

Οι διαπιστωθείσες παραβάσεις για τις οποίες επιβλήθηκαν τα ανωτέρω πρόστιμα αφορούσαν σε μη τήρηση των διατάξεων του Ν.2251/94 για τις εξ αποστάσεων συναλλαγές (ηλεκτρονικό εμπόριο), σε μη παροχή/τήρηση εγγυήσεων, σε μη παράδοση αγαθών, σε αθέμιτες πρακτικές και σε μη απάντηση επί καταγγελίας. Επιπλέον, κατ΄ εφαρμογή της Υ.Α. Ζ1 Υ.Α Ζ1-1262/2007 «Ρύθμιση των τύπων και των όρων των συμβάσεων που συνάπτουν οι καταναλωτές με μονάδες αδυνατίσματος και γυμναστήρια» επιβλήθηκαν 2 πρόστιμα συνολικού ύψους 25.000 ευρώ, διότι, ενώ ο καταναλωτής υπαναχώρησε από την σύμβαση ως εδικαιούτο, η επιχείρηση δεν επέστρεψε το σύνολο των αχρεωστήτως εισπραχθέντων χρηματικών ποσών εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας (30 ημερολογιακές ημέρες).

Όσον αφορά στον τομέα των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, κατά το έτος 2016 επιβλήθηκαν σε τράπεζες 84 πρόστιμα ύψους 512.500 ευρώ κυρίως για παραβίαση του νόμου 3869/2010 (νόμου Κατσέλη), όπως ισχύει. Η σχετική ρύθμιση αφορά στην υποχρέωση των πιστωτικών ιδρυμάτων να χορηγούν χωρίς επιβάρυνση εντός δέκα ημερών στο δανειολήπτη που επιθυμεί να υπαχθεί στις διατάξεις του νόμου αναλυτική βεβαίωση οφειλών και να τον ενημερώνουν εγγράφως για το ποσό που αντιστοιχεί στο 10% της τελευταίας ενήμερης δόσης. Οι καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνούσαν κατά πολύ την ανωτέρω προθεσμία.

Αξιολόγηση