Εχεις επιχείρηση ή ιδέες; Δες γιατί πρέπει να… αξιοποιήσεις τα social media

Εχεις επιχείρηση ή ιδέες; Δες γιατί πρέπει να… αξιοποιήσεις τα social media
Ακούτε να μιλούν για social media, new media, ψηφιακά μέσα επικοινωνίας, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κοινωνικά δίκτυα ή μέσα και αναρωτιέστε: Τί είναι; Γιατί έχουν τόση απήχηση στο κοινό;   Πώς μπορούν να στηρίξουν την ανάπτυξη της επιχείρησής σας;

Δείτε ποιά τρία μοναδικά στοιχεία των social media τα κάνουν τόσο δημοφιλή στο κοινό και τί σημαίνουν τα πλεονεκτήματα αυτά για την εταιρία σας.

Από την εμφάνιση του facebook ο τρόπος επικοινωνίας μας έχει αλλάξει. Τα κοινωνικά δίκτυα έφεραν τη μεγαλύτερη επανάσταση στον τρόπο που επικοινωνούμε μετά τη διάδοση της κινητής τηλεφωνίας. Γιατί; Διότι έχουν τρία μοναδικά πλεονεκτήματα σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο μέσο, τα οποία έχουν αλλάξει την καθημερινότητά μας:

1. Αμφίδρομη επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο εντελώς δωρεάν

Φανταστείτε τα κοινωνικά δίκτυα, όπως το facebook και το Google+, σαν ένα οικείο χώρο που μαζεύεστε με τους φίλους, τους γνωστούς, τους συγγενείς σας και μοιράζεστε τα νέα σας. Πράγματι, αυτό περιγράφει με ακρίβεια την αρχική σας σελίδα στο facebook ή στο Google+, όπου βλέπετε σε πραγματικό χρόνο τι κάνουν, τι σκέφτονται, τι λένε οι φίλοι σας και όλα αυτά χωρίς να μετακινηθείτε από το χώρο σας. Μπορείτε να ανοίξετε διάλογο κατ' ιδίαν ή με όλη την ομάδα, να μοιραστείτε φωτογραφίες, τραγούδια, εμπειρίες ή κάτι που διαβάσατε και βρήκατε ενδιαφέρον. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δημιουργούν μια τεράστια online παρέα ή ένα group με κοινά ενδιαφέροντα ή μια ομάδα επαγγελματιών και συνεργατών.

Στα social media βρίσκονται και οι πελάτες σας (καταναλωτές ή επιχειρήσεις). Μέσω των social media μπορείτε να διεξάγετε στοχευμένες διαφημιστικές εκστρατείες, να διαχειριστείτε την εταιρική φήμη, να αυξήσετε τα leads, να παρέχετε customer service, να διαχειριστείτε παράπονα και ό,τι άλλο μπορείτε να φανταστείτε. Οι δυνατότητες επικοινωνίας είναι απεριόριστες και δωρεάν, ή, αν κοστίζουν κάτι, έχουν πολύ υψηλό δείκτη ωφέλειας προς κόστος.

2. Τέλος στους φραγμούς ενημέρωσης και πρόσβασης στη γνώση από όλο τον κόσμο

Μόνο τα social media βασίζονται σχεδόν αποκλειστικά στη δημιουργία περιεχομένου από το χρήστη, στη συμμετοχή και αλληλεπίδραση των χρηστών. Κείμενο, εικόνα, ήχος, multimedia περιεχόμενο: Ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει και να μοιραστεί ό,τι επιθυμεί. Τα νέα διαδίδονται σε όλο τον κόσμο μέσα σε δευτερόλεπτα, μέσω του twitter. Δεκάδες χιλιάδες ανθρώπων συσπειρώνονται για έναν κοινό σκοπό μέσω του facebook. Gurus, πνευματικοί άνθρωποι και καλλιτέχνες μοιράζονται ιδέες, εμπειρίες και γνώσεις στις οποίες μπορεί να έχει ο καθένας πρόσβαση από όπου κι αν βρίσκεται στον πλανήτη. Ο αναγνώστης του blog μπορεί με μοναδική ευκολία να σχολιάσει, να ρωτήσει, να κριτικάρει και, βέβαια, να ανοίξει διάλογο με το δημιουργό του περιεχομένου ή άλλους αναγνώστες.

Ποτέ στην ιστορία του κόσμου δεν υπήρχε η δυνατότητα να μεταδοθεί μια φήμη ή ένα γεγονός τόσο γρήγορα σε τόσο διαφοροποιημένο κοινό. Ποτέ άλλοτε δεν υπήρχε τρόπος να προβάλλει μια επιχείρηση το προϊόν της σε όλο τον κόσμο σχεδόν δωρεάν. Ποτέ στο παρελθόν δεν μπορούσε ο καθένας από εμάς να γίνει ορατός και να παρουσιάσει ό,τι έχει να πει σε όλο τον κόσμο.

3. Δικτύωση και επέκταση επαγγελματικών και προσωπικών σχέσεων χωρίς όρια

Καθώς τα social media αποκτούν εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες, οι δυνατότητες δικτύωσης μεταξύ επιχειρήσεων και προσώπων είναι απεριόριστες. Προμηθευτές, συνεργάτες, πελάτες, όλοι είναι εκεί και περιμένουν να τους ανακαλύψετε. Νέες σχέσεις κοινωνικές, προσωπικές και επαγγελματικές χτίζονται καθημερινά με αφετηρία τα κοινωνικά δίκτυα. Φίλοι από τα παλιά και συγγενείς σε διαφορετικές ηπείρους εντοπίζονται εύκολα και επανασυνδέονται.

Οι γεωγραφικές αποστάσεις εκμηδενίζονται, όπως και οι δυσκολίες πρόσβασης σε πληροφορίες για τις επιχειρήσεις που σας ενδιαφέρουν. Ποτέ άλλοτε δεν μπορούσατε να κάνετε μια επαγγελματική επαφή τόσο εύκολα, στοχευμένα, γρήγορα και φθηνά, όπως από τα κοινωνικά δίκτυα (π.χ. LinkedIn).

Αυτά τα 3 κορυφαία χαρακτηριστικά εξηγούν γιατί τα social media έχουν κυριαρχήσει στον κόσμο της εταιρικής και προσωπικής επικοινωνίας, όπως τον ξέρουμε σήμερα. Καθώς οι ανάγκες για επικοινωνία εξελίσσονται διαρκώς, η τεχνολογία θα δώσει νέες διαστάσεις στο πώς επικοινωνούμε, διαστάσεις τις οποίες ίσως δεν μπορούμε να φανταστούμε σήμερα. Όλα αυτά που διαβάσατε, είναι μια ανάλυση που βρίσκεται στην ιστοσελίδα startupgreece, μιας πρωτοβουλίας του υπ. Ανάπτυξης

Αξιολόγηση