Γιατί οι τέσσερις στους 10 γυρίζουν την πλάτη στα... made in Greece

Γιατί οι τέσσερις στους 10 γυρίζουν την πλάτη στα... made in Greece
Αντίδοτο στην οικονομική κρίση μπορούν να αποτελέσει η στροφή των καταναλωτών προς τα ελληνικά προϊόντα.


Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε προ ημερών από το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης. «Εδώ και χρόνια η πλειονότητα των Ελλήνων έχουν υιοθετήσει την άποψη ότι το «made in EU» αποτελεί συνώνυμο ποιότητας και υπεροχής, ενώ το «made in Greece» παραπέμπει σε φτηνό υποκατάστατο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΒΕΘ, Παναγιώτης Παπαδόπουλος υπογραμμίζοντας ότι «γυρνώντας την πλάτη στα ελληνικά προϊόντα, οδηγούμαστε σε ενίσχυση των εισαγωγών μειώνοντας εμμέσως την ελληνική παραγωγή».
Την ίδια ώρα, σαφή προτίμηση στα ελληνικά προϊόντα εξακολουθούν να δείχνουν οι καταναλωτές, οι οποίοι σε μεγάλο ποσοστό προτιμούν να αγοράζουν από Έλληνες παραγωγούς προκειμένου να στηρίξουν την ελληνική οικονομία. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από έρευνα του ΙΕΛΚΑ που εκπόνησαν ο καθηγητής Γ. Δουκίδης και ο Δρ. Λ. Κιοσές, σύμφωνα με την οποία οκτώ στους δέκα καταναλωτές θεωρούν καλύτερο να αγοράζουν ελληνικά προϊοντα αντί για ξένα ενώ περισσότεροι από επτά στους δέκα βάζουν στο καλάθι τους πιο πολλά ελληνικά προϊόντα σε σχέση με το παρελθόν. Από την άλλη πλευρά, βέβαια υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό καταναλωτών, -περίπου 40%-, το οποίο συνεχίζει να επιλέγει ξένα προϊόντα εάν αυτά είναι φθηνότερα.
Για την πλειονότητα των καταναλωτών πάντως, το σημαντικότερο κριτήριο με βάση το οποίο επιλέγουν τα προϊόντα που θα βάλουν στο καλάθι τους είναι η σχέση ποιότητας και τιμής, η αλλιώς το “value for money”. Ειδικά στα τρόφιμα σύμφωνα πάντα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, τα χρήματα που ξοδεύουν και η ποιότητα παίζουν το μεγαλύτερο ρόλο για τα προϊόντα που θα πάρουν σπίτι, και ακολουθούν η υγιεινή και ασφάλεια και ο χρόνος και η ευκολία. Όσον αφορά στα υπόλοιπα ευρήματα, οι προσφορές εξακολουθούν να αποτελούν λύση για την εξοικονόμιση χρημάτων ενώ οι περισσότεροι καταναλωτές απαντούν πως η κυρία πηγή πληροφόρησης τους για τις προσφορές που υπάρχουν αποτελεί η τηλεόραση (ποσοστό 35,7%) και τα ενημερωτικά φυλλάδια που διανέμονονται (ποσοστό 33%), ενώ πολύ χαμηλότερα βρίσκονται τα social media (facebook, twitter κα.) με ποσοστό μόλις 9,5%.

Αξιολόγηση