Ποιος είναι ο υπουργός που αναλαμβάνει το κρίσιμο πόστο των υποδομών

Ποιος είναι ο υπουργός που αναλαμβάνει το κρίσιμο πόστο των υποδομών
Θετική έκπληξη έχει προκαλέσει στους επιχειρηματίες του κατασκευαστικού κλάδου η τοποθέτηση του Χρήστου Σπίρτζη ως αναπληρωτή υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.


Ο κ. Σπιρτζής, είναι ίσως ο μοναδικός άνθρωπος τα τελευταία χρόνια που τοποθετείται σε αυτή την θέση και θεωρείται γνώστης του αντικειμένου που αναλαμβάνει, καθώς από το 2010 κατέχει την θέση του προέδρου στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ).
Οι κατασκευαστές αλλά και γενικότερα όσοι εμπλέκονται με τον κλάδο των δημοσίων έργων στην Ελλάδα, θεωρούν ότι από την νέα του θέση θα προωθήσει την κατασκευή των μεγάλων έργων της χώρας, τα οποία έχουν μείνει πίσω ή θα δώσει λύσεις για αυτά που κινδυνεύουν να τιναχθούν στον αέρα όπως το Μετρό Θεσαλονίκης.

Επίσης ένα από τα μεγάλα "αγκάθια" που καλείται να αντιμετωπίσει ο νέος αναπληρωτής υπουργός είναι η καθυστέρηση στην εκκίνηση του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 -που θα ξεκινούσε το Φεβρουάριο του 2015- και δεν έχει ακόμη εγκριθεί από την Κομισιόν.
Η καθυστέρηση στην εκκίνηση του νέου ΕΣΠΑ, σύμφωνα με παράγοντες του υπουργείου Ανάπτυξης, οφείλεται όχι μόνο στην καθυστέρηση ψήφισης του σχετικού νόμου αλλά και στις καθυστερήσεις που δημιουργεί η ΕΕ, αφού υπάρχει εμπλοκή στην έγκριση του κοινοτικού προϋπολογισμού. Αποτέλεσμα είναι να μην υπάρχουν χρήματα που θα έπρεπε να χρηματοδοτήσουν την οικονομία μέχρι την επίσημη έναρξη του νέου ΕΣΠΑ.
Την αγωνία πάντως των φορέων για την πορεία των εγκρίσεων των έργων που έχουν ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ ενέτεινε και η πρόσφατη απένταξη από τη Κομισιόν του έργου που αφορά στην ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου στην Αθήνα, καθώς και παρόμοιων σε άλλες περιοχές της χώρας.

Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι ο κ. Σπίρτζης, είναι και ο μεγάλος πολέμιος της επένδυσης του Ελληνικού και της παραχώρησης της έκτασης στην Lamda Development.

Ο κ. Σπίρτζης, παρουσιάζοντας τον περασμένο Οκτώβριο την μελέτη για την παραχώρηση της έκτασης, εξαπέλυσε δριμεία επίθεση σε κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του Ελληνικού, υποστηρίζοντας ότι η αξία της έκτασης είναι τριπλάσια σε σχέση με αυτή που συμφωνήθηκε. «Το ΤΑΙΠΕΔ είναι ένα κακής ποιότητας δημοπρατήριο, χωρίς τιμές εκκίνησης και με μία προσφορά. Υπάρχει μεγάλο ζήτημα για τη λειτουργία του ΤΑΙΠΕΔ», είχε τονίσει χαρακτηριστικά.


Ποιός είναι ο Χ. Σπίρτζης

Ο Χρήστος Σπίρτζης γεννήθηκε το 1969 στην Αθήνα. Σπούδασε στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και από το 1995 εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας. Είναι παντρεμένος με τη Δήμητρα Φουφρή και έχουν δύο παιδιά, τον Παναγιώτη και την Κάλλια.
Κατά τη διάρκεια των φοιτητικών του χρόνων ανέπτυξε έντονη συνδικαλιστική δράση. Διετέλεσε Μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Φοιτητών της Πολυτεχνικής Σχολής Ξάνθης και των οργάνων Διοίκησης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης από το 1986 έως το1993.
Το 1996 ορίστηκε Επιμελητής της ΜΕ Νέων Μηχανικών του ΤΕΕ. Σε ηλικία 28 χρονών εκλέχθηκε για πρώτη φορά στην Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ. Από το 2000 έως το 2003 διετέλεσε Μέλος στη ΔΕ του ΤΕΕ, ενώ από το 1999 έως το 2008 ήταν Μέλος της ολομέλειας της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής Ελλάδος, στην Εκτελεστική Επιτροπή της οποίας εκλεγόταν συνεχώς από το 2002 έως το 2007.
Από το 2007 έως το 2010 διετέλεσε Β' Αντιπρόεδρος της ΔΕ του ΤΕΕ, αρμόδιος για την Ενέργεια, την Ανάπτυξη, την Απασχόληση, το Ασφαλιστικό, την άδεια άσκησης Επαγγέλματος, τις Εκδόσεις, τη δεοντολογία Εκπροσωπήσεων και την Τράπεζα Πληροφοριών.

Αξιολόγηση