Οι έλληνες κάνουν τα ψώνια τους στο σούπερμάρκετ... με το ποντίκι

Οι έλληνες κάνουν τα ψώνια τους στο σούπερμάρκετ... με το ποντίκι
Οικογένειες με μικρά παιδιά, νεαρά ζευγάρια ή εργένηδες που ζουν στα αστικά κέντρα, φανατικοί των ηλεκτρονικών αγορών και κυνηγοί προσφορών και εκπτώσεων είναι η πλειοψηφία των καταναλωτών που προτιμούν να ψωνίζουν μέσω του υπολογιστή τους από τα σούπερ μάρκετ.


Αν και σύμφωνα με τα στοιχεία, το μερίδιο των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ βρίσκεται ακόμη σε χαμηλά επίπεδα (0,5%), εντούτοις ο κλάδος εμφανίζει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), τα προϊόντα που κυρίως αγοράζουν οι καταναλωτές μέσω των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ, είναι τα εξής: προϊόντα προσωπικής υγιεινής (25%), απορρυπαντικά (17,4%), καθαριστικά για το σπίτι (16,1%), χυμοί-αναψυκτικά-καφέδες (15,6%), είδη για κατοικίδια (14,4%), βρεφικά προϊόντα (14,4%), είδη σπιτιού (13,1%), συσκευασμένα τρόφιμα (12,6%), χαρτικά (11,1%), αλκοολούχα ποτά (10,3%), προϊόντα αρτοποιίας (8,3%), κατεψυγμένα προϊόντα (7,6%), κρέας ή ψάρι (5,5%), γαλακτοκομικά (5,5%) και φρούτα και λαχανικά (4,8%). Οι βασικές απαιτήσεις που έχουν οι αγοραστές από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ είναι μειωμένες τιμές, γρήγορη παράδοση, καθώς και παράδοση της παραγγελίας σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή της επιλογής τους, δυνατότητα σύγκρισης τιμών, δυνατότητα πολλών τρόπων πληρωμής, καθώς και επιστροφής των προϊόντων.
Nα σημειωθεί ότι ο τζίρος της αγοράς των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ, σε παγκόσμιο επίπεδο εκτιμάται από την Boston Consulting Group ότι θα αυξηθεί στα 78,5 δισ. ευρώ έως το 2018 από 28,5 δισ. ευρώ σήμερα. Στις πιο ώριμες αγορές τα μερίδια των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ είναι υψηλότερα και διαμορφώνονται σε 4,4% στο Ηνωμένο Βασίλειο, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για αύξησή τους σε 8,3% το 2019, 3% στη Νότια Κορέα, 2% στην Ιαπωνία, ενώ στις ΗΠΑ, στη Γαλλία και στη Γερμανία διαμορφώνεται σε επίπεδα κάτω του 2%. Το ποσοστό όσων αγοράζουν είδη σούπερ μάρκετ μέσω Διαδικτύου μεταξύ αυτών που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο εν γένει για τις αγορές τους είναι σαφώς πολύ μεγαλύτερο και φτάνει στο 20%. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 54% αυτών δηλώνει ότι τον επόμενο χρόνο θα αυξήσει τις αγορές του μέσω Διαδικτύου.